Βερολίνο- Καμπάνια για την απαγόρευση του αυτοκινήτου: «Αφορά το πώς θέλουμε να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε»

Βερολίνο- Καμπάνια για την απαγόρευση του αυτοκινήτου: «Αφορά το πώς θέλουμε να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε» Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP
0

Μία πρωτοβουλία πολιτών που ζητά την απαγόρευση της χρήσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κεντρικό Βερολίνο, θα μπορούσε να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς οχήματα, στον κόσμο. 

Η ομάδα Berlin Autofrei έκανε το πρώτο βήμα για τη διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει σε δημοψήφισμα, υποβάλλοντας αίτηση με περισσότερες από 50.000 υπογραφές, που ζητά απαγόρευση των αυτοκινήτων σε περιοχή 88 τετραγωνικών χιλιομέτρων, στο κέντρο του Βερολίνου. 

Άνθρωποι που βασίζονται στα αυτοκίνητά τους για επαγγελματικούς λόγους ή λόγω κινητικών δυσκολιών, θα εξαιρούνται, όπως και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Για όλους τους άλλους, θα επιτρέπεται η πραγματοποίηση 12 διαδρομών με νοικιασμένο αυτοκίνητο τον χρόνο, σύμφωνα με την πρόταση. 

Στο ερώτημα για το αν θα μπορούσαν τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελέσουν τη λύση, ο Νικ Κάεστνερ, της καμπάνιας, απαντά: «Θα έπρεπε περίπου τα μισά από τα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά του χρόνου, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της κυβέρνησης για τις εκπομπές αερίων από τις μεταφορές». 

Είναι σαφές ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, συνεχίζει. «Αυτή τη στιγμή μόλις το 1,3% των οχημάτων στη Γερμανία είναι ηλεκτρικά. Οπότε, η λύση είναι να μειωθεί η οδήγηση, όχι μόνο να αλλάξουμε το πώς οδηγούμε», συμπληρώνει. 

Ο Μανουέλ Βίεμαν, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας, τόνισε ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν και με τα ελαστικά τους, ενώ επεσήμανε ακόμη ότι «καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ δημόσιο χώρο και θέτουν αχρείαστα σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, είτε είναι ηλεκτρικά είτε καίνε ντίζελ».  

Έκθεση του 2014, την οποία ζήτησε το κοινοβούλιο του Βερολίνου, διαπίστωσε ότι το 58% του χώρου κυκλοφορίας είναι αφιερωμένος στα αυτοκίνητα, παρότι μόλις το ένα τρίτο των μετακινήσεων στους δρόμους της πόλης- και μόλις το 17% στην περιοχή που αφορά το αίτημα απαγόρευσης- γίνονται με αυτοκίνητα. Μόλις το 3% του χώρου προορίζεται για ποδήλατα, με τα οποία γίνονται το 15% των μετακινήσεων. 

Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Συνολικά ο χώρος για τα αυτοκίνητα ήταν περίπου 20 φορές μεγαλύτερος από εκείνον που ήταν αφιερωμένος στα ποδήλατα. Και αυτό σε μία από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις της Ευρώπης. Επίσης, τα τρία τέταρτα των θανάτων στον δρόμο ήταν πεζοί ή ποδηλάτες, σύμφωνα με την έρευνα. 

«Αφορά τόσο το άμεσο περιβάλλον μας όσο και το περιβάλλον γενικότερα. Αφορά το πώς θέλουμε όλοι να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε μαζί», δήλωσε η Νίνα Νομπλέ, ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν αυτή την πρωτοβουλία για την απαγόρευση. «Θέλουμε οι άνθρωποι να μπορούν να κοιμηθούν με τα παράθυρά τους ανοιχτά και τα παιδιά να μπορούν να παίζουν ξανά στον δρόμο. Και οι παππούδες θα έπρεπε να μπορούν να κάνουν ποδήλατο με ασφάλεια και να υπάρχουν άφθονα παγκάκια για να πάρουν μια ανάσα», συμπλήρωσε. 

Αν και ιστορικά οι καμπάνιες κατά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη τείνουν να έχουν περιορισμένη επιτυχία, η Berlin Autofrei μπορεί να αποδειχθεί διαφορετική, σχολιάζει ο Guardian, λόγω της διαδικασίας που προβλέπεται από το γερμανικό σύνταγμα. 

Η διαδικασία έχει τρεις φάσεις. Στην πρώτη, η ομάδα πρέπει να συγκεντρώσει τις υπογραφές 20.000 πολιτών υπέρ της προτεινόμενης αλλαγής νόμου, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη δεύτερη φάση πρέπει να συγκεντρωθούν 170.000 υπογραφές. Αν η κυβέρνηση αρνηθεί να προχωρήσει στις αλλαγές έπειτα από αυτές τις δύο φάσεις, το ερώτημα τίθεται σε δημοψήφισμα. 

Έχοντας συγκεντρώσει 50.333 υπογραφές στην πρώτη φάση, οι άνθρωποι της πρωτοβουλίας νιώθουν αυτοπεποίθηση για το εγχείρημά τους. «Το ομοσπονδιακό υπουργείο Περιβάλλοντος έκανε πρόσφατα έρευνα και το 91% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι χωρίς αυτοκίνητο. Επιπλέον, μόλις το ένα τρίτο των Βερολινέζων έχουν αυτοκίνητο», επεσήμανε ο Κάεστνερ. Παραδέχθηκε όμως πως αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι οι πολίτες θα είναι υπέρ της αλλαγής. 

Προηγούμενη πρωτοβουλία που ζητούσε νόμο φιλικό προς το ποδήλατο δεν έφτασε ποτέ σε δημοψήφισμα, γιατί η κυβέρνηση υιοθέτησε την πρόταση έπειτα από τις δύο φάσεις της διαδικασίας. Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει και τώρα αυτό, καθώς οι Πράσινοι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον επόμενο κυβερνητικό συνασπισμό, σημειώνει ο Guardian. 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κέιτ Μίντλετον - Πρίγκιπας Ουίλιαμ: Το δείπνο που άλλαξε τα πάντα μετά την επανασύνδεση τους το 2008

Διεθνή / Κέιτ Μίντλετον - Πρίγκιπας Ουίλιαμ: Το δείπνο που άλλαξε τα πάντα μετά την επανασύνδεση τους το 2008

Μετά τον πολυσυζητημένο χωρισμό τους τον Απρίλιο του 2007 και την επανασύνδεσή τους λίγους μήνες αργότερα, το ζευγάρι δεν άφησε καμία αμφιβολία στους εργαζομένους του παλατιού, ότι ήταν γραφτό να παντρευτούν
LIFO NEWSROOM
Αφγανιστάν: Οι Ταλιμπάν απευθύνουν έκκληση για βοήθεια - Ο αριθμός των νεκρών ξεπέρασε τους 900

Διεθνή / Αφγανιστάν: Οι Ταλιμπάν απευθύνουν έκκληση για βοήθεια - Ο αριθμός των νεκρών ξεπέρασε τους 900

Συνεχίζονται ακατάπαυστα οι έρευνες των σωστικών συνεργείων μετά τον φονικό σεισμό των 6 Ρίχτερ - Οι διασώστες δίνουν μάχη για να φτάσουν σε απομακρυσμένες ορεινές περιοχές
LIFO NEWSROOM
Γάζα: Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών

Διεθνή / Γάζα: Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών

Η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών υιοθέτησε ψήφισμα στο οποίο αναφέρει ότι πληρούνται τα νομικά κριτήρια που στοιχειοθετούν ότι το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Λωρίδα της Γάζας
LIFO NEWSROOM
Κίνα: Γιατί είναι εκεί ο Πούτιν και ο Κιμ Γιονγκ-ουν, και τι είναι ο «άξονας της αναταραχής»;

Διεθνή / Γιατί βρίσκονται στην Κίνα Πούτιν και Κιμ Γιονγκ Ουν, και τι είναι ο «άξονας της αναταραχής»;

Πώς εξηγούν οι αναλυτές το γεγονός ότι την στρατιωτική παρέλαση για την Ημέρα της Νίκης στο Πεκίνο θα παρακολουθήσουν οι ηγέτες της Ρωσίας και της Βόρειας Κορέας, μαζί με τον πρόεδρο του Ιράν
LIFO NEWSROOM
Σε επιφυλακή οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ για την άσκηση «Zapad 2025» Ρωσίας με Λευκορωσία - Προειδοποίηση και από την Ουκρανία

Διεθνή / Σε επιφυλακή το ΝΑΤΟ για την άσκηση «Zapad 2025» Ρωσίας με Λευκορωσία - Προειδοποίηση και από την Ουκρανία

Η άσκηση «Zapad 2025» περιλαμβάνει- μεταξύ άλλων- ασκήσεις ετοιμότητας για ενδεχόμενη χρήση πυρηνικών όπλων και των ρωσικής κατασκευής υπερηχητικών πυραύλων Oreshnik
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Κατατέθηκε αίτημα για την ευκολότερη πρόσβαση στην άμβλωση

Διεθνή / Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Κατατέθηκε αίτημα για ευκολότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στην άμβλωση

Με περισσότερες από 1 εκατομμύριο υπογραφές, η ευρωπαϊκή πρωτοβουλία πολιτών «Η Φωνή μου, η Επιλογή μου» υπέβαλε το αίτημά της για τη δημιουργία ενός μηχανισμού χρηματοδότησης που θα καταστήσει την άμβλωση πιο προσβάσιμη
LIFO NEWSROOM