Βερολίνο- Καμπάνια για την απαγόρευση του αυτοκινήτου: «Αφορά το πώς θέλουμε να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε»

Βερολίνο- Καμπάνια για την απαγόρευση του αυτοκινήτου: «Αφορά το πώς θέλουμε να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε» Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP
0

Μία πρωτοβουλία πολιτών που ζητά την απαγόρευση της χρήσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κεντρικό Βερολίνο, θα μπορούσε να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς οχήματα, στον κόσμο. 

Η ομάδα Berlin Autofrei έκανε το πρώτο βήμα για τη διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει σε δημοψήφισμα, υποβάλλοντας αίτηση με περισσότερες από 50.000 υπογραφές, που ζητά απαγόρευση των αυτοκινήτων σε περιοχή 88 τετραγωνικών χιλιομέτρων, στο κέντρο του Βερολίνου. 

Άνθρωποι που βασίζονται στα αυτοκίνητά τους για επαγγελματικούς λόγους ή λόγω κινητικών δυσκολιών, θα εξαιρούνται, όπως και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Για όλους τους άλλους, θα επιτρέπεται η πραγματοποίηση 12 διαδρομών με νοικιασμένο αυτοκίνητο τον χρόνο, σύμφωνα με την πρόταση. 

Στο ερώτημα για το αν θα μπορούσαν τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελέσουν τη λύση, ο Νικ Κάεστνερ, της καμπάνιας, απαντά: «Θα έπρεπε περίπου τα μισά από τα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά του χρόνου, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της κυβέρνησης για τις εκπομπές αερίων από τις μεταφορές». 

Είναι σαφές ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, συνεχίζει. «Αυτή τη στιγμή μόλις το 1,3% των οχημάτων στη Γερμανία είναι ηλεκτρικά. Οπότε, η λύση είναι να μειωθεί η οδήγηση, όχι μόνο να αλλάξουμε το πώς οδηγούμε», συμπληρώνει. 

Ο Μανουέλ Βίεμαν, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας, τόνισε ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν και με τα ελαστικά τους, ενώ επεσήμανε ακόμη ότι «καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ δημόσιο χώρο και θέτουν αχρείαστα σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, είτε είναι ηλεκτρικά είτε καίνε ντίζελ».  

Έκθεση του 2014, την οποία ζήτησε το κοινοβούλιο του Βερολίνου, διαπίστωσε ότι το 58% του χώρου κυκλοφορίας είναι αφιερωμένος στα αυτοκίνητα, παρότι μόλις το ένα τρίτο των μετακινήσεων στους δρόμους της πόλης- και μόλις το 17% στην περιοχή που αφορά το αίτημα απαγόρευσης- γίνονται με αυτοκίνητα. Μόλις το 3% του χώρου προορίζεται για ποδήλατα, με τα οποία γίνονται το 15% των μετακινήσεων. 

Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Συνολικά ο χώρος για τα αυτοκίνητα ήταν περίπου 20 φορές μεγαλύτερος από εκείνον που ήταν αφιερωμένος στα ποδήλατα. Και αυτό σε μία από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις της Ευρώπης. Επίσης, τα τρία τέταρτα των θανάτων στον δρόμο ήταν πεζοί ή ποδηλάτες, σύμφωνα με την έρευνα. 

«Αφορά τόσο το άμεσο περιβάλλον μας όσο και το περιβάλλον γενικότερα. Αφορά το πώς θέλουμε όλοι να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε μαζί», δήλωσε η Νίνα Νομπλέ, ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν αυτή την πρωτοβουλία για την απαγόρευση. «Θέλουμε οι άνθρωποι να μπορούν να κοιμηθούν με τα παράθυρά τους ανοιχτά και τα παιδιά να μπορούν να παίζουν ξανά στον δρόμο. Και οι παππούδες θα έπρεπε να μπορούν να κάνουν ποδήλατο με ασφάλεια και να υπάρχουν άφθονα παγκάκια για να πάρουν μια ανάσα», συμπλήρωσε. 

Αν και ιστορικά οι καμπάνιες κατά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη τείνουν να έχουν περιορισμένη επιτυχία, η Berlin Autofrei μπορεί να αποδειχθεί διαφορετική, σχολιάζει ο Guardian, λόγω της διαδικασίας που προβλέπεται από το γερμανικό σύνταγμα. 

Η διαδικασία έχει τρεις φάσεις. Στην πρώτη, η ομάδα πρέπει να συγκεντρώσει τις υπογραφές 20.000 πολιτών υπέρ της προτεινόμενης αλλαγής νόμου, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη δεύτερη φάση πρέπει να συγκεντρωθούν 170.000 υπογραφές. Αν η κυβέρνηση αρνηθεί να προχωρήσει στις αλλαγές έπειτα από αυτές τις δύο φάσεις, το ερώτημα τίθεται σε δημοψήφισμα. 

Έχοντας συγκεντρώσει 50.333 υπογραφές στην πρώτη φάση, οι άνθρωποι της πρωτοβουλίας νιώθουν αυτοπεποίθηση για το εγχείρημά τους. «Το ομοσπονδιακό υπουργείο Περιβάλλοντος έκανε πρόσφατα έρευνα και το 91% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι χωρίς αυτοκίνητο. Επιπλέον, μόλις το ένα τρίτο των Βερολινέζων έχουν αυτοκίνητο», επεσήμανε ο Κάεστνερ. Παραδέχθηκε όμως πως αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι οι πολίτες θα είναι υπέρ της αλλαγής. 

Προηγούμενη πρωτοβουλία που ζητούσε νόμο φιλικό προς το ποδήλατο δεν έφτασε ποτέ σε δημοψήφισμα, γιατί η κυβέρνηση υιοθέτησε την πρόταση έπειτα από τις δύο φάσεις της διαδικασίας. Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει και τώρα αυτό, καθώς οι Πράσινοι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον επόμενο κυβερνητικό συνασπισμό, σημειώνει ο Guardian. 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λωρίδα της Γάζας: Χωρίς

Διεθνή / Λωρίδα της Γάζας: Χωρίς τηλέφωνο και ίντερνετ καθώς ο ισραηλινός στρατός προελαύνει - «Είναι κακός οιωνός»

Η Παλαιστινιακή Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι οι υπηρεσίες της διακόπηκαν «λόγω της συνεχιζόμενης επίθεσης και της στοχοποίησης των κύριων διαδρομών του δικτύου»
LIFO NEWSROOM
Η αγωγή του Τραμπ εναντίον των New York Times για 15 δισ. δολάρια κρύβει κάτι σοβαρό

Διεθνή / Πώς ο Τραμπ, εμμονικά και ξεδιάντροπα, προσπαθεί να κατεδαφίσει τα κορυφαία media

Η αγωγή του Τραμπ εναντίον των «New York Times» για 15 δισ. δολάρια κρύβει μια άρρωστη εμμονή του με τα media. Θέλει να κατεδαφίσει ακόμη έναν ζωτικής σημασίας θεσμό και να αποδυναμώσει τη νομική προστασία των μέσων ενημέρωσης.
THE LIFO TEAM
Ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών μιλά για «real estate bonanza» στη Γάζα εν μέσω βομβαρδισμών

Διεθνή / Ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών μιλά για «real estate bonanza» στη Γάζα εν μέσω βομβαρδισμών

Οι δηλώσεις έγιναν ενώ οι ισραηλινές δυνάμεις συνέχισαν για δεύτερη ημέρα τις επιχειρήσεις στη Γάζα, με τον τοπικό απολογισμό να ξεπερνά τους 100 νεκρούς μέσα σε μία ημέρα μόνο στην πόλη της Γάζας
LIFO NEWSROOM
«Προσευχόμαστε να έρθει η βίζα πριν τον θάνατο» - Άγνωστο το μέλλον για τα βαριά τραυματισμένα παιδιά της Γάζας

Διεθνή / «Προσευχόμαστε να έρθει η βίζα πριν τον θάνατο» - Το άγνωστο μέλλον των βαριά τραυματισμένων παιδιών της Γάζας

Δεκάδες τραυματισμένα παιδιά από τη Γάζα βρίσκονται εγκλωβισμένα στην Αίγυπτο και «επικίνδυνα» μακριά από τη θεραπεία τους, μετά την αιφνίδια απαγόρευση του Τραμπ για την είσοδο Παλαιστινίων στις ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Ο «βασιλιάς των ναρκωτικών» που κανείς δεν μπορεί να αγγίξει – Πώς ο «Μέντσο» κυριαρχεί σε ΗΠΑ και Μεξικό

Διεθνή / Ο «βασιλιάς των ναρκωτικών» που κανείς δεν μπορεί να αγγίξει – Πώς ο «Μέντσο» κυριαρχεί σε ΗΠΑ και Μεξικό

Η άνοδος του «νέου Ελ Τσάπο», Μέντσο Οσεγέρα, του πιο ισχυρού άρχοντα ναρκωτικών παγκοσμίως. Πώς κυριαρχεί στην κοκαΐνη, ελέγχει καρτέλ και συνεργάζεται με πρώην εχθρούς
LIFO NEWSROOM
Pussy Riot: Μέλη του συγκροτήματος καταδικάστηκαν ερήμην τους από δικαστήριο της Μόσχας

Διεθνή / Pussy Riot: Μέλη του συγκροτήματος καταδικάστηκαν ερήμην από δικαστήριο της Μόσχας

«Το παράδοξο είναι πως βιαστές και δολοφόνοι στη Ρωσία καταδικάζονται σε 3 με 4 χρόνια, ενώ οι ακτιβιστές λαμβάνουν τερατώδεις ποινές για τις απόψεις τους», ανέφερε σε ανακοίνωσή του μέλος του συγκροτήματος
LIFO NEWSROOM
Μπέρνι Σάντερς: Ο πρώτος γερουσιαστής των ΗΠΑ που λέει ότι το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα

Διεθνή / Μπέρνι Σάντερς: Ο πρώτος γερουσιαστής των ΗΠΑ που λέει ότι το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα

Το Ισραήλ έχει εξαπολύσει «ολοκληρωτικό πόλεμο εναντίον ολόκληρου του παλαιστινιακού λαού» - Ο Αμερικανός γερουσιαστής είχε δεχθεί κριτική επειδή απέφευγε τον όρο
LIFO NEWSROOM
Κάρολος και Καμίλα παρέθεσαν δείπνο στον Τραμπ – Παρόντες οι κορυφαίοι της τεχνολογία

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος και βασίλισσα Καμίλα παρέθεσαν δείπνο στον Τραμπ – Παρόντες οι κορυφαίοι της τεχνολογίας

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους βρέθηκαν προσωπικότητες της τεχνολογίας όπως ο Τιμ Κουκ της Apple, ο Τζένσεν Χουάνγκ της Nvidia και ο Σαμ Άλτμαν της OpenAI, αλλά και ο μεγιστάνας των μέσων ενημέρωσης, Ρούπερτ Μέρντοχ.
LIFO NEWSROOM