Το διεθνές αεροδρόμιο Χάρτσφιλντ–Τζάκσον της Ατλάντα διατηρεί για άλλη μία χρονιά τον τίτλο του πιο πολυσύχναστου αεροδρομίου στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το Airports Council International World για το 2024.
Το αεροδρόμιο, το οποίο αποτελεί τον κύριο κόμβο της Delta Air Lines, εξυπηρέτησε περισσότερους από 108 εκατομμύρια επιβάτες τη χρονιά που πέρασε — αν και αυτός ο αριθμός παραμένει περίπου 2% χαμηλότερος από τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019.
Τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη καταλαμβάνει το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, το οποίο κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση σχεδόν 7% σε σύγκριση με το 2019, εξυπηρετώντας συνολικά 92,3 εκατ. επιβάτες. Πρόκειται για τον απόλυτο κυρίαρχο σε διεθνείς πτήσεις, αφού όλοι οι επιβάτες που διακινήθηκαν μέσω του Ντουμπάι ήταν διεθνείς.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα αεροδρόμια του Ντάλας (ΗΠΑ), του Τόκιο (Ιαπωνία) και του Λονδίνου (Ηνωμένο Βασίλειο).
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, περίπου 9,4 δισεκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν αεροπορικώς παγκοσμίως το 2024, αριθμός που συνιστά ιστορικό ρεκόρ. Πρόκειται για αύξηση 8,4% σε σχέση με το 2023 και 2,7% σε σχέση με το 2019.
Τα 15 πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο (συνολικοί επιβάτες)
- Ατλάντα, ΗΠΑ (ATL) – 108,1 εκατ.
- Ντουμπάι, ΗΑΕ (DXB) – 92,3 εκατ.
- Ντάλας/Φορτ Γουόρθ, ΗΠΑ (DFW) – 87,8 εκατ.
- Τόκιο, Ιαπωνία (HND) – 85,9 εκατ.
- Λονδίνο, Ην. Βασίλειο (LHR) – 83,9 εκατ.
- Ντένβερ, ΗΠΑ (DEN) – 82,4 εκατ.
- Κωνσταντινούπολη, Τουρκία (IST) – 80,1 εκατ.
- Σικάγο, ΗΠΑ (ORD) – 80 εκατ.
- Νέο Δελχί, Ινδία (DEL) – 77,8 εκατ.
- Σανγκάη, Κίνα (PVG) – 76,8 εκατ.
- Λος Άντζελες, ΗΠΑ (LAX) – 76,6 εκατ.
- Γκουανγκζού, Κίνα (CAN) – 76,4 εκατ.
- Ιντσεόν, Ν. Κορέα (ICN) – 71,2 εκατ.
- Παρίσι, Γαλλία (CDG) – 70,3 εκατ.
- Σιγκαπούρη (SIN) – 67,7 εκατ.
Τα 15 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια σε διεθνείς επιβάτες
- Ντουμπάι (DXB) – 92,3 εκατ.
- Λονδίνο (LHR) – 79,2 εκατ.
- Ιντσεόν (ICN) – 70,7 εκατ.
- Σιγκαπούρη (SIN) – 67,1 εκατ.
- Άμστερνταμ (AMS) – 66,8 εκατ.
- Παρίσι (CDG) – 64,5 εκατ.
- Κωνσταντινούπολη (IST) – 63 εκατ.
- Φρανκφούρτη (FRA) – 56,2 εκατ.
- Χονγκ Κονγκ (HKG) – 52,9 εκατ.
- Ντόχα (DOH) – 52,7 εκατ.
- Μπανγκόκ (BKK) – 50,3 εκατ.
- Μαδρίτη (MAD) – 48,7 εκατ.
- Ταϊπέι (TPE) – 44,7 εκατ.
- Κουάλα Λουμπούρ (KUL) – 41,9 εκατ.
- Βαρκελώνη (BCN) – 40,7 εκατ.
Ορισμένα αεροδρόμια παρουσίασαν θεαματική άνοδο από την κατάταξη του 2019:
- Το DFW από τη 10η στη 3η θέση
- Το DEN από τη 16η στη 6η
- Το IST από την 28η στην 7η
- Το DEL από τη 17η στην 9η
Ωστόσο, μεγάλοι αεροπορικοί κόμβοι δεν έχουν ακόμη επανέλθει πλήρως στα επίπεδα πριν την πανδημία, όπως η Ατλάντα (-2,2%), το Σικάγο (-5,4%), το Λος Άντζελες (-13%), το Παρίσι (-7,7%), το Άμστερνταμ (-6,8%) και το Πεκίνο (-32,6%).
Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στον κλάδο, από οικονομική αβεβαιότητα έως γεωπολιτικές εντάσεις και καθυστερήσεις στην κατασκευή αεροσκαφών, η παγκόσμια αεροπορική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 9,9 δισ. επιβάτες το 2025, σύμφωνα με την πρόβλεψη της ACI World.
Με πληροφορίες από CNBC