Πρέπει η Google να πληρώνει τους εκδότες; «Σαν αφίσα σε βιτρίνα εφημεριδοπώλη»

Πρέπει η Google να πληρώνει τους εκδότες; «Σαν αφίσα σε βιτρίνα εφημεριδοπώλη» Facebook Twitter
EPA
0

Το Google Search είναι το αντίστοιχο της αφίσας μιας εφημερίδας στη βιτρίνα καταστήματος, στην εποχή του ίντερνετ, και οι εκδότες επωφελούνται εξασφαλίζοντας αθροιστικά δισεκατομμύρια επισκέπτες στις ιστοσελίδες τους, δωρεάν, υποστηρίζει η επικεφαλής της εταιρείας στην Αυστραλία.

Με αυτό τον τρόπο απάντησε στο επιχείρημα της κυβέρνησης ότι το ειδησεογραφικό περιεχόμενο είναι «προσοδοφόρο για τους κολοσσούς της τεχνολογίας» και για αυτό η Google και το Facebook θα έπρεπε να πληρώνουν εκατομμύρια δολάρια ετησίως στους εκδότες για τη χρήση αυτού του περιεχομένου.

«Στον εκτός διαδικτύου κόσμο των εκδόσεων, οι εκδότες για καιρό πληρώνουν καταστήματα, περίπτερα και κιόσκια για τη διανομή των εφημερίδων και περιοδικών τους, αναγνωρίζοντας την αξία της απόκτησης κοινού για το περιεχόμενο και τη διαφήμιση που πωλούν οι εκδότες μαζί με αυτό», ανέφερε η γενική διευθύντρια της Google Αυστραλίας, Μελ Σίλβα, στη μακροσκελή απάντησή της μετά την οδηγία της κυβέρνησης προς την αρχή ανταγωνισμού, για την ανάπτυξη κώδικα που θα υποχρεώνει τις ψηφιακές πλατφόρμες να πληρώνουν για τη χρήση ειδησεογραφικού περιεχομένου.

Πρέπει η Google να πληρώνει τους εκδότες; «Σαν αφίσα σε βιτρίνα εφημεριδοπώλη» Facebook Twitter

Αυτή η συζήτηση δεν γίνεται μόνο στην Αυστραλία. Για παράδειγμα, στη Γαλλία στις αρχές Απριλίου η Αρχή Ανταγωνισμού αποφάσισε ότι η Google πρέπει να πληρώσει τους γαλλικούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς για την επαναχρησιμοποίηση του περιεχομένου τους.

«Οι εκδότες δίνουν αφίσες με τίτλους για να βάλουν τα καταστήματα πώλησης εφημερίδων στις βιτρίνες τους, προκειμένου να προσελκύσουν καταναλωτές ώστε να αγοράσουν εφημερίδες. Αντιθέτως, το Google Search στέλνει αναγνώστες από την Αυστραλία και από όλο τον κόσμο στις ιστοσελίδες των εκδοτών δωρεάν, βοηθώντας τους να έχουν διαφημιστικά έσοδα από αυτό το κοινό και να τους μετατρέψουν σε συνδρομητές που πληρώνουν», αναφέρει η Σίλβα στο blog της.

Η τοποθέτηση αυτή έρχεται μετά την παρέμβαση του υπουργού Οικονομικών, Τζος Φράιντενμπεργκ, ο οποίος πριν από δύο εβδομάδες έδωσε στην επιτροπή ανταγωνισμού της Αυστραλίας εντολή να εγκαταλείψει την προσπάθεια ανάπτυξης εθελοντικού κώδικα, ανάμεσα στις εταιρείες των ΜΜΕ και τις ψηφιακές πλατφόρμες, επειδή δεν έχει γίνει πρόοδος. Επειδή οι σχετικές διαπραγματεύσεις έχουν «κολλήσει», ο υπουργός έδωσε οδηγία να είναι έτοιμος ένας υποχρεωτικός κώδικας έως τα τέλη Ιουλίου.


Αυτός θα διασφαλίζει ότι οι κολοσσοί της τεχνολογίας θα μοιράζονται διαφημιστικά έσοδα με τις εταιρείες ΜΜΕ της Αυστραλίας. Όμως, η Σίλβα ανέφερε ότι υπάρχει παρανόηση για τη στάση της εταιρείας στις διαπραγματεύσεις και ότι ήταν σε διάλογο με περισσότερους από 25 εκδότες και την επιτροπή ανταγωνισμού.

Παράλληλα τόνισε ότι το 2018 η Google «έστειλε» πάνω από 2 δισεκατομμύρια εγχώριους επισκέπτες σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες της Αυστραλίας και ένα δισεκατομμύριο χρήστες εκτός Αυστραλίας. Ανέφερε ακόμη ότι η σχέση αυτή είναι μια «σημαντική αμφίδρομη ισοτιμία».

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ