Όπως ανακοίνωσε το Facebook, πρόκειται να επιβάλλει κυρώσεις σε διαφημιστικές εταιρείες που υπόσχονται είτε να θεραπεύσουν είτε να προλάβουν τον ιό.

 

Τα μέτρα αφορούν μάλιστα και σε καμπάνιες που επιχειρούν να «δημιουργήσουν μία αίσθηση κατεπείγοντος» αναφορικά με τον κοροναϊό.

 

Με δήλωσή του στο Business Insider, εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε πως «Προχωρούμε σε μία πολιτική απαγόρευσης διαφημίσεων που αναφέρονται στον κοροναϊό και δημιουργούν εσφαλμένη αίσθηση του κατεπείγοντος, κάνοντας λόγω για περιορισμένη διάθεση υλικού (π.χ μάσκες) ή δίνοντας εγγυήσεις για θεραπεία ή πρόληψη. Επίσης έχουμε αναλάβει και συγκεκριμένες πολιτικές για εμπορικές τοποθετήσεις (σελίδες κλ.π) που αφορούν σε ανάλογες συμπεριφορές».

 

Το Facebook, αλλά και άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης «παλεύουν» ενάντια στην ανεξέλεγκτη εισροή πληροφοριών που προκαλούν πανικό και μερικές φορές παραπληροφορούν τους χρήστες αναφορικά με τον κοροναϊό, από τον οποίο έχουν ήδη νοσήσει περισσότεροι από 79.000 άνθρωποι ενώ τα θύματα ήδη ξεπερνούν τους 2.600 παγκοσμίως.

 

Το Facebook χρησιμοποιεί ειδικές μηχανές ελέγχου προκειμένου να τσεκάρει σχόλια αμφιβόλου προέλευσης αναφορικά με τον ιό ενώ ήδη από τα τέλη Ιανουαρίου είχε ανακοινώσει ότι πρόκειται να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω, αφαιρώντας εσφαλμένες πληροφορίες που «έχουν ανακοινωθεί από ηγέτιδες παγκόσμιους οργανισμούς υγείας και τοπικές αρχές υγείας, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν πανικό σε ανθρώπους που ενδεχομένως τις πιστεύουν».

 

Παράλληλα, οι χρήστες του Facebook, φαίνεται πως απευθύνονται σε ομάδες του δικτύου που πωλούν ή αγοράζουν μαζικά ειδικές ιατρικές μάσκες, γεγονός που εμποδίζει την ικανότητα των αρμόδιων ιατρικών αρχών να αντιμετωπίσουν το ξέσπασμα του ιού.

 

Ωστόσο και άλλες εταιρείες αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα. Την Τρίτη, το Wired ανέφερε ότι ορισμένοι μέσω Amazon επιχείρησαν να εξαπατήσουν οικονομικά πελάτες που αναζητούσαν μάσκες, ανεβάζοντας τις τιμές τους στα ύψη.

 

Με πληροφορίες από το Business Insider