Ένας ασθενής έχει πεθάνει μετά την εμφάνιση μιας σοβαρής αναπνευστικής νόσου που συνδέεται με το ηλεκτρονικό τσιγάρο και το άτμισμα. Αυτός είναι ο πρώτος θάνατος τέτοιου είδους στις ΗΠΑ, εν μέσω εμφάνισης πολλών κρουσμάτων λένε αξιωματούχοι της υγειονομικής περίθαλψης.

 

Η αμερικανική υπηρεσία υγείας του Ιλινόις δήλωσε ότι ο ασθενής ήταν ατμιστής ηλικίας μεταξύ 17 και 38 ετών. Η είδηση για τον θάνατο του ασθενή έρχεται εν μέσω μιας έξαρσης εκδήλωσης πνευμονικής νόσου στις ΗΠΑ, την οποία οι αρχές έχουν συνδέσει με τη χρήση ηλεκτρονικών τσιγάρων και τις συσκευές ατμισμού. Ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για την αιτία.

 

Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) δήλωσε ότι περίπου 200 άνθρωποι έχουν νοσήσει σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, οι ερευνητές δεν βρήκαν έναν κοινό σύνδεσμο - εκτός από το άτμισμα - μεταξύ των ασθενών που έφτασαν στα νοσοκομεία.

 

Ο διευθυντής του CDC Ρόμπερτ Ρέντφιλντ δήλωσε: «Είμαστε λυπημένοι για τον πρώτο θάνατο που σχετίζεται με το ξέσπασμα σοβαρής πνευμονικής νόσου σε άτομα που χρησιμοποιούν συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου ή συσκευές ατμισμού». «Αυτός ο τραγικός θάνατος ενισχύει τους σοβαρούς κινδύνους που συνδέονται με τα προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου», πρόσθεσε.

 

«Το άτμισμα εκθέτει τους χρήστες σε πολλές διαφορετικές ουσίες για τις οποίες έχουμε λίγες πληροφορίες σχετικά με τις σχετικές βλάβες που μπορεί να προκαλούν - όπως των αρωμάτων, της νικοτίνης, των κανναβινοειδών και των διαλυτών», αναφέρει ο Ρέντφιλντ. Ο ίδιος είπε ότι οι συσκευές που χρησιμοποιούνται δεν είναι ασφαλείς για τα παιδιά, τους νέους ενήλικες, τις έγκυες γυναίκες ή ακόμη και τους ενήλικες που συνήθως δεν χρησιμοποιούν προϊόντα καπνού.

 

Επίσης, την Παρασκευή, ο CDC δήλωσε ότι γνώριζε για 193 κρούσματα σοβαρής πνευμονικής νόσου σε 22 πολιτείες που πιθανόν θα μπορούσαν να έχουν προκληθεί από το άτμισμα.

 

Ο αριθμός υποδεικνύει μια απότομη άνοδο μόνο σε δύο ημέρες καθώς την Τετάρτη, ο οργανισμός είχε καταγράψει 153 περιπτώσεις σε 16 πολιτείες. Οι ασθενείς είχαν συμπτώματα όπως βήχας, δύσπνοια και κόπωση, ενώ μερικές περιπτώσεις εμφάνισαν εμετό και διάρροια.Ο CDC δήλωσε ότι δεν είναι σαφές εάν οι ασθένειες σχετίζονται, αλλά ότι δεν φαίνεται να προέρχονται από οποιαδήποτε λοιμώδη νόσο.

 

«Σε πολλές περιπτώσεις, οι ασθενείς βρέθηκαν να έχουν κάνει πρόσφατη χρήση του προϊόντος που περιέχει τετραϋδροκανναβινόλη (THC)», ανέφερε ο CDC, αναφερόμενος στην ενεργή ένωση που υπάρχει στην κάνναβη. Αλλά οι αξιωματούχοι δεν γνωρίζουν αν η ασθένεια έχει προκληθεί από προϊόντα μαριχουάνας, ηλεκτρονικά τσιγάρα ή κάποιο μείγμα που πωλείται στο δρόμο, ή αν μπορεί να εμπλέκεται κάποια ελαττωματική ή ακόμη και μολυσμένη συσκευή.

 

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης Ατμιστών, Gregory Conley, δήλωσε  την Πέμπτη ότι ήταν «σίγουρος» ότι οι ασθένειες προκλήθηκαν από συσκευές που περιέχουν κάνναβη ή άλλα συνθετικά ναρκωτικά και όχι νικοτίνη.

 

Mε πληροφορίες από New York Times/ ΒΒC