Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις, η κυβερνήτης της Αλαμπάμα Κέι Άιβι υπέγραψε τον νόμο που απαγορεύει την άμβλωση σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, τον πιο αυστηρό που τίθεται σε ισχύ σε ολόκληρες τις ΗΠΑ.
Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από την πολιτειακή Γερουσία και είχε ήδη εγκριθεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων εν μέσω των προσπαθειών πολλών αμερικανικών Πολιτειών όπου κυβερνούν Ρεπουμπλικάνοι να αναγκάσουν το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ να επανεξετάσει το δικαίωμα στην άμβλωση.
Ο νόμος δεν προβλέπει εξαιρέσεις, ούτε καν σε περιπτώσεις αιμομιξίας ή βιασμού, παρά μόνο αν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τη ζωή της μητέρας ή το έμβρυο έχει κάποια «θανατηφόρα ανωμαλία». Οι γιατροί που κάνουν αμβλώσεις εξάλλου αντιμετωπίζουν ποινές κάθειρξης από 10 ως 99 χρόνια.
Το κείμενο προκαλεί έντονες αντιδράσεις και οργανώσεις υπεράσπισης δικαιωμάτων έχουν ήδη καταστήσει σαφές πως θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον του νομοθετήματος. Το νομοσχέδιο αυτό δεν προβλέπει εξαιρέσεις ούτε καν στις περιπτώσεις αιμομιξίας ή βιασμού, παρά μόνο αν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τη ζωή της μητέρας ή το έμβρυο έχει κάποια «θανατηφόρα ανωμαλία».
Οι γιατροί που κάνουν αμβλώσεις κινδυνεύουν με ποινές κάθειρξης από 10 ως 99 χρόνια. Η Ένωση Προστασίας των Ατομικών Δικαιωμάτων (ACLU) ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προσφύγει στη δικαιοσύνη για να εμποδίσει την εφαρμογή της νομοθεσίας, που προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ σε έξι μήνες.
«Μόλις βιάσατε την πολιτεία της Αλαμπάμα», δήλωσε ο Μπόμπι Σίνγκλετον, Δημοκρατικός μέλος της Γερουσίας, μετά την απόρριψη από τους γερουσιαστές τροποποίησης που προέβλεπε εξαιρέσεις στον νόμο. «Λέτε στην κόρη μου: δεν μπορεί να βασίζεσαι στην πολιτεία της Αλαμπάμα (...) οι άνδρες μπορούν να σε βιάσουν και εσύ, αν μείνει έγκυος, θα κάνεις το μωρό», πρόσθεσε, με τη φωνή του να τρέμει.
Υποστηρικτές της νομοθεσίας αναμένουν με χαρά την αναπόφευκτη προσφυγή στη δικαιοσύνη εναντίον της. Αν και οι συντάκτες του νομοσχεδίου εκτιμούν ότι θα χάσουν στα κατώτερα δικαστήρια, πιστεύουν ότι τελικά το θέμα θα καταλήξει στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ.
Οι ακτιβιστές κατά των αμβλώσεων έχουν ενθαρρυνθεί από τον διορισμό δύο συντηρητικών δικαστών, επιλογή του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, στο Ανώτατο Δικαστήριο και είναι αποφασισμένοι να φέρουν το θέμα των αμβλώσεων ενώπιόν του. Απώτερος σκοπός τους είναι η ανατροπή της απόφασης του 1973 του Ανώτατου Δικαστηρίου που αναγνώρισε το συνταγματικό δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση, με την υπόθεση Ρόου εναντίον Ουέιντ.
Ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Κλάιντ Τσάμπλις, που τάχθηκε υπέρ της νομοθεσίας στην Αλαμπάμπα, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι το ζήτημα είναι «να πάμε κατ' ευθείαν στο Ανώτατο Δικαστήριο και να προσβάλουμε την απόφαση στην υπόθεση Ρόου εναντίον Ουέιντ».
Ήδη 28 πολιτείες των ΗΠΑ έχουν υιοθετήσει περισσότερους από 300 νέους κανόνες από την αρχή του έτους οι οποίοι περιορίζουν το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση, σύμφωνα με το ινστιτούτο Guttmacher.
Οι πολιτείες Κεντάκι και Μισισιπή έχουν απαγορεύσει τις αμβλώσεις αμέσως μόλις μπορεί να εντοπιστεί καρδιακός παλμός στο έμβρυο, κάτι που μπορεί να γίνει ήδη από την έκτη εβδομάδα της κύησης. Αντίστοιχα μέτρα βρίσκονται σε διαδικασία υιοθέτησης στις πολιτείες Τζόρτζια, Οχάιο, Μιζούρι και Τενεσί.
Δικαστής εμπόδισε την εφαρμογή της νομοθεσίας στο Κεντάκι, όμως στο Μιζούρι πρόκειται να αρχίσει να ισχύει από τον Ιούλιο.
Καταστροφικά αποτελέσματα
Η Ένωση Γιατρών για την Αναπαραγωγική Υγεία προειδοποίησε ότι η σχεδόν πλήρης απαγόρευση των αμβλώσεων θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα στην υγεία των γυναικών. «Οι γιατροί δεν θα επιθυμούν να βοηθήσουν τις ασθενείς που έχουν ανάγκη, ακόμη και όταν η συνέχιση μιας εγκυμοσύνης βλάπτει την υγεία τους ή ακόμη είναι και επικίνδυνη για τη ζωή τους, από φόβο ότι θα προσαχθούν στη δικαιοσύνη», κατήγγειλε η δρ Γιασίκα Ρόμπινσον.
Ο Εθνικός Οργανισμός για τις Γυναίκες (NOW) κατήγγειλε την απαγόρευση ως αντισυνταγματική.
«Πρόκειται για μια ξεκάθαρη απόπειρα να συγκεντρώσουν πολιτική στήριξη για υποψήφιους κατά των αμβλώσεων στις επερχόμενες εκλογές και αποτελεί άμεση απειλή για την υγεία, την αυτονομία και την αναζήτηση της ευτυχίας των γυναικών», επεσήμανε ο οργανισμός σε ανακοίνωσή του.
Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr
Αυτοί που πανηγυρίζουν για την εν λόγω νομοθεσία θεωρούν ότι γίνεται δολοφονία.
Οι υπόλοιποι θεωρούν ότι είναι δικαίωμα της γυναίκας στο σώμα της.
Οι πρώτοι λένε ότι σύμφωνα με τα στατιστικά, οι αμβλώσεις δεν επηρεάζουν την κατάληξη των γυναικών που έχουν πέσει θύμα βιασμού, σε περιπτώσεις αυτοκτονίας.
Οι υπόλοιποι λένε το αυτονόητο, δε νοείται να θέλεις εγκυμοσύνη μετά από έγκλημα.
Και οι πρώτοι επανέρχονται και λένε ότι δε διορθώνεται το έγκλημα και τα αποτελέσματά του με ένα ακόμα έγκλημα.
Και μετά συζητάνε και για τα λεφτά.
Δεν έχω άποψη πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω.
Αλλά το άρθρο παραθέτει μία αντίφαση της γιατρού Γιασίκα Ρόμπινσον:
Οι γιατροί δεν θα επιθυμούν να βοηθήσουν τις ασθενείς που έχουν ανάγκη, ακόμη και όταν η συνέχιση μιας εγκυμοσύνης βλάπτει την υγεία τους ή ακόμη είναι και επικίνδυνη για τη ζωή τους, από φόβο ότι θα προσαχθούν στη δικαιοσύνη Πηγή: www.lifo.gr
ενώ έχει αναφερθεί σαφώς ότι επιτρέπεται αν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τη ζωή της μητέρας ή το έμβρυο έχει κάποια «θανατηφόρα ανωμαλία» Πηγή: www.lifo.gr
Απαγορεύει όμως αυστηρά να χρησιμοποιούνται οι αμβλώσεις ως μία ακόμη αντισυλληπτική μέθοδος στο στυλ "και τι έγινε άμα μείνω έγκυος... θα πάω να το ρίξω".
Δεν πάει έτσι νομίζω όταν μπορούν να αποφευχθούν οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες. Και οι περισσότερες περιπτώσεις αμβλώσεων δεν αφορούν βιασμούς. Αφορούν απροσεξία, αμέλεια και αδιαφορία.
Οπότε όχι, τα θύματα βιασμού δεν καλύπτονται.
Άντρες αποφασίζουν για το τι θα συμβαίνει απο δω και πέρα μέσα στο σώμα των γυναικών. Η θρησκεία βρίσκεται και πάλι πίσω από αυτό γιατί ο Τραμπ θέλει να ευχαριστήσει τους χριστιανοταλιμπάν ψηφοφόρους του που λένε ότι κάθε ζωή είναι πολύτιμη και κάθε ζωή είναι ιερό δώρο από το θεό. Μια άθεη γυναίκα δεν θα μπορεί να διακόψει μια εγκυμοσύνη, ακόμα κι αν έχει προκύψει από βιασμό ή αιμομιξία γιατί έτσι αποφάσισαν 25 λευκοί άντρες.
Η περιπτωσιολογια είναι που διατηρει τον φαυλο κυκλο της συζητησης, ποια είναι η γενικη αρχη; Εχει ο/η εκαστοτε πολιτης αναφαιρετο δικαιωμα στο σωμα του και της ναι ή οχι;
Πιο λογικό θα ήταν να κάνουν όλοι οι άντρες μια βαζεκτομή που είναι κι αντιστρέψιμη παρά να απαγορεύσουν δια παντός τις εκτρώσεις.
Αλλά.. μισογυνισμός και Μεσαίωνας.
Δεν είναι αντρες vs γυναικες, τουλαχιστον οχι σε ανθρωπους που πραγματικα πιστευουν στην αξια της Ισοτητας.
Πιο λογικο θα ηταν η βαζεκτομη απο την απαγορευση των εκτρωσεων....αυτη είναι παιδιαστικη λογικη στην καλυτερη.
Η λογικη των ενηλικων λεει οτι πιο λογικο ολων θα ηταν η αποφαση να είναι της εκαστοτε γυναικας αφου πρωτα λαβει και ο αντρας γνωση διοτι δικαιουτε να εχει γνωση, αποψη αλλα οχι την τελικη αποφαση μιας και η εγκυμοσυνη είναι καθαρα εμφυλη σε διμορφικα ειδη, προφανως δεν μιλαμε για την γνωμη ενος βιαστη.
Το σχολιο σου εχει μια κακια και εκδικητικοτητα ως προς το αντρικο φυλο γενικα, να υποθεσω εισαι υπερ των γενικευσεων.
Τη βαζεκτομή την προτείνω ως παράλογο μέτρο (σαρκασμός λέγεται).
Οσο αφορα τον σαρκασμο, απο ποτε ο σαρκασμος δεν συνδοιαζεται με την κακια; δεν υπαρχει τιποτα που να εμποδιζει τον συνδοιασμο.
Εχεις καλες προθεσεις αλλα αντιμετωποιζεις το προβλημα εκατονταδων εκατομυριων γηπεδικα, εκει είναι ακριβως η κριτικη μου, το προβλημα στα προβληματα είναι οτι οι προθεσεις σπανια επιρρεαζουν το αποτελεσμα στην λυση τους, τα εργαλεια που χρησιμοποιουμε επιρρεαζουν το 99% της μορφης της λυσης, η εμφυλη ρητορικη σου ως εργαλειο επιλυσης του προβληματος τι ακριβως περα απο εναν εμφυλο γηπεδικο διχασμο νομιζεις ότι θα εχει ως αποτελεσμα;
Δεν αρνουμε τις προθεσεις σου για την προοδο της Ισοτητας, δεν αρνουμε την εγγυροτητα της δηλωσης οτι ακομα υπαρχει σε πολλα σημεια της κοινωνιας ανισοτητα, αρνουμε ομως την αποτελεσματικοτητα των εργαλειων που χρησιμοποιεις.
Οι δημαγωγοι σε αυτους που θελουν να εκμεταλευτουν οικονομικα και πολιτικασυνηθως χαιδευουν τα αυτια των θυματων τους λεγοντας τους πως οι θυματα και οτι οι "αλλοι" ειναι οι κακοι και πως μονο εκεινοι είναι διατεθιμενοι να τους υπερασπιστουν κρατοντας το θυματα τους σε ενα μονιμο επιπεδο συναισθηματικου αναβρασμου. Απο την στιγμη που οι Γυναικες εχουν αποκτησει Χρημα και Ψηφο που ειναι οι δημαγωγοι που εφαρμοζουν την ανωθεν ρητορικη στον γυναικειο πληθυσμο; οι σεξιστες μια φορα δεν ειναι. Το ιδιο ισχυει και για τους Λοατ, Αμεα, απογονοι μεταναστων και προσφυγων κτλ. Απο την στιγμη που μια ομαδα ανθρωπων αποκτα Χρημα και Δυναμη θα αντιδρασουν δυο αλλες ομαδες, η προηγουμενη που ειχε το Χρημα και Ψηφο και οι Δημαγωγοι και οι Δημαγωγοι παντα μα παντα φερουν τον μανδυα του Ηθικου που θα τα βαλει με τους Ανηθικους για το καλο των Πραων Θυματων.
Ολοι ξερουμε ποιοι ειναι οι σεξιστες, η ερωτηση μου ειναι ποιοι είναι οι Δημαγωγοι του γυναικειου Χρηματος και Ψηφου; Αυτο που σε ρωταω είναι επι της ουσιας αν εχεις αναλογισει, αγχωθει κτλ εαν οι καλες σου προθεσει και βιωματα σου εχουν γινει ερμαιο δημαγωγων, αυτη ειναι η συζητηση που επι της ουσιας προσπαθουμε να κανουμε, δεν ξερω για τους 4 που ειπες αλλα τουλαχιστον για 2 το εγγυαμαι, αν και εχω διαφωνιες και με τον δευτερο σε πιο λεπτομεριακα επιπεδα.
Επαναλαμβανω με τον ερωτημα: Ποιοι/ες είναι οι Δημαγωγοι του γυναικειου χρηματος και ψηφου και πια ρητορικη προσεγγιση χρησιμοποιουν;
Προσωπικα εγω κοιταω προς αυτους/ες που εντινουν τον πολεμο των δυο φυλων για την απαντηση, για το αντρικο φυλο; ΧΑ, λαικιστικη δεξια, ανθρωποι φεροντες μανδυα προοδευτικο τυπου π.χ. Sargon of Arkkad, εσυ ξερεις ποιοι/ες ειναι για το γυναικειο φυλο; αγχωνεσαι για την απαντηση; δεν ειρωνευωμαι, πραγματικα αγχωνομαι για την ερωτηση που κανω, γιατί δεν εχω δει ουτε ενα αρθρο σε κανενα site (δεν εξαιρω ουτε το παρον) να αγχωνεται στο ποιοι ειναι οι δημαγωγοι του γυναικειου Χρηματος και Ψηφου και ποιες είναι οι πρακτικες τους. Μεχρι στιγμης ποτε δεν εχω λαβει απαντηση απο σοσιαλ μιντια φεμινιστρια/στη στην ερωτηση που με κανει να τρεμω διοτι ειτε ειναι τοσο πτωχοι το πνευματι που δεν εχουν διανοηθει την πιθανοτητα δημαγωγοι να λυμενονται στο χωρο είτε γνωριζουν και φοβουνται να τα βαλουν με αυτες/ους, είτε τελος είναι μερος αυτων.
Δεν έχει κανένα νόημα για μένα να προσπαθώ να κάνω «διάλογο» με άτομα που χύνουν μελάνια εναντίον των γυναικών (γιατί είμαι γυναίκα).
Συμπαθαμε δεν θα ξανα ανοιξω ο αρρεν διαλογο με εσενα την γυνη, νομιζα οτι οι διαφωνια μας ηταν στην μεθοδολογια του αποτελεσματος και όχι στο ιδιο το αποτελεσμα.
Μόνο εγώ δεν δέχομαι ότι υπάρχει πατριαρχία και απορρίπτω καθολοκληρία τον φεμινισμό, σαν μια ακροαριστερή μόχλευση.
Και ναι η γυναίκα σε μια άμβλωση πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο. Και ναι η οργανωμένη πολιτεία δια των εκπροσώπων της, είτε αυτοί είναι διορισμένοι από τον Τραμπ είτε από τον Ομπάμα, πρέπει να μπορεί να ορίζει τα της άμβλωσης.
Και ναι, αν με ρωτάς η απαγόρευση είναι βλακώδης. Αλλά δεν έγκειται στην πατριαρχία. Έγκειται σε μια διαστρευλωμένη έννοια της ιερότητας της ζωής.
Οταν σχολιάζεις εσυ κι άλλοι δύο σε όλα τα αντίστοιχα άρθρα είναι ΟΚ. Αν σχολιάζουν διαφωνούντες είναι "Παναγία μου"; Που τόχεις δει γραμμενο;