ΕΕ: Αυτόματα συστήματα ελέγχου ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα έως το 2022

ΕΕ: Αυτόματα συστήματα ελέγχου ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα έως το 2022 Facebook Twitter
1

Από το 2022, θα είναι υποχρεωτικά στην ΕΕ, ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, που θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα, με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. 

Συστήματα υψηλής τεχνολογίας θα παρεμποδίζουν και την οδήγηση μετά από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ενώ θα προειδοποιούν ακόμη για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Το 2017, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περίπου 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης. Η υπηρεσία αποδίδει το 90% όλων των ατυχημάτων σε ανθρώπινο λάθος.

Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα Die Welt, στο μέλλον περίπου 30 βοηθητικά συστήματά οδήγησης υψηλής τεχνολογίας θα πρέπει να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα. Εκτός από τα συστήματα ελέγχου που εμποδίζουν την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, θα περιλαμβάνουν κάμερες και αισθητήρες για καταγραφή δεδομένων στα τροχαία ατυχήματα - παρόμοια με τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών.

Το αυτοκίνητο θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα

 

Ένα άλλο βοηθητικό μέσο οδήγησης είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης που θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Adaption) θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά του οχήματος όταν εντοπίζει ένα όριο ταχύτητας βάσει ψηφιακών οδικών χαρτών ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.

Στη συνέχεια, ο οδηγός θα ενημερώνεται για αυτό στην οθόνη. Αν δεν ανταποκριθεί, το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα. Θεωρητικά, ο οδηγός θα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα, για παράδειγμα κατά την προσπέραση. Αν αγνοεί όμως το όριο ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ηλεκτρονικό σύστημα θα τον προειδοποιεί με διαφορά ηχητικά και οπτικά σήματα.

Ορισμένα από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, λέει η Ευρωπαία Επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα. Στο μέλλον, ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα. Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το έτος 2022.

Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με αυτά τα συστήματα, το αργότερο έως το 2024, 

«Ορισμένα από τα συστήματα είναι ήδη έτοιμα για παραγωγή σήμερα ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης», ανακοίνωσε ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας , θα είναι σε θέση να αποτρέψουν τα ατυχήματα, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως ζώνες ή οι αερόσακοι μετριάζουν κυρίως το ατύχημα».

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ETSC) - ένας μη κυβερνητικός οργανισμός που θέλει να κάνει ασφαλέστερη την οδική ασφάλεια, χαιρέτισε την απόφαση.

«Υπήρχαν μόνο ελάχιστες αποφάσεις τα τελευταία 50 χρόνια, που μπορούν να αναφέρονται ως ορόσημα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής του ETSC Αντόνιο Αβενόζο. Οι προγραμματισμένες αλλαγές είναι πλέον μία από αυτές και θα είναι τόσο σημαντικές όσο και η εισαγωγή των πρώτων ζωνών ασφαλείας.

Ωστόσο, ο σύλλογος αυτοκινητιστών ADAC εξέφρασε επιφυλακτικότητα. Αν και χαιρέτισε με ικανοποίησή τη συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων, καθώς βελτιώνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι τα συστήματα θα πρέπει να έχουν ένα θετικό λόγο κόστους-οφέλους, και να αντιπροσωπεύουν ένα λογικό πρόσθετο κόστος για τους αυτοκινητιστές.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ ΣΚ - Τι σημαίνει η νέα πολιτική της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ για τη σβάστικα και τις θηλιές της Κου Κουξ Κλαν

Διεθνή / Τι σημαίνει η νέα πολιτική της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ για τη σβάστικα και τις θηλιές της Κου Κουξ Κλαν

Η ηγεσία της Ακτοφυλακής έχει δεσμευτεί ότι τα σύμβολα «παραμένουν αντίθετα με τις αξίες του σώματος», όμως το πώς θα εφαρμόζεται στην πράξη το νέο καθεστώς παραμένει ανοιχτό
LIFO NEWSROOM
G20 ΣΥΝΟΔΟΣ

Διεθνή / Χωρίς Τραμπ και Πούτιν η σύνοδος της G20: Έκκληση να τερματίσουν «τις συγκρούσεις που προκαλούν τόσο θάνατο»

Η κυβέρνηση Τραμπ μποϊκοτάρει τελείως τις συνομιλίες, καθώς κατηγορεί την κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής ότι καταπιέζει τους λευκούς γαιοκτήμονες
LIFO NEWSROOM
ΓΙΑ ΣΚ - Βούτσιτς για τις καταγγελίες περί «σαφάρι ελεύθερων σκοπευτών» στο Σαράγεβο: «Δεν έχω σκοτώσει κανέναν»

Διεθνή / Βούτσιτς για τις καταγγελίες περί «σαφάρι ελεύθερων σκοπευτών» στο Σαράγεβο: «Δεν έχω σκοτώσει κανέναν»

Την ίδια ώρα, εισαγγελείς στο Μιλάνο έχουν ξεκινήσει έρευνα για Ιταλούς υπηκόους που ενδέχεται να συμμετείχαν σε αυτές τις δολοφονικές «εκδρομές»
LIFO NEWSROOM
Στον Λευκό Οίκο ο Μαμντάνι - «Είχαμε μια υπέροχη συνάντηση», λέει ο Τραμπ

Διεθνή / Στον Λευκό Οίκο ο Μαμντάνι: «Είχαμε μια υπέροχη συνάντηση», λέει ο Τραμπ

Απρόσμενα θετικό το κλίμα της συνάντησης - «Συμφωνήσαμε σε περισσότερα από όσα περιμέναμε», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος - Τι απάντησε για τον χαρακτηρισμό «φασίστας» που του αποδίδει ο Μαμντάνι
LIFO NEWSROOM
Σεισμός στο Μπανγκλαντές: Πέντε νεκροί και τουλάχιστον 100 τραυματίες

Διεθνή / Σεισμός στο Μπανγκλαντές: Πέντε νεκροί και τουλάχιστον 100 τραυματίες

«Δεν έχω νιώσει ποτέ τέτοιο σεισμό στη ζωή μου. Ήμασταν στο γραφείο όταν άρχισαν να κουνιούνται τα έπιπλα. Τρέξαμε από τις σκάλες και είδαμε κι άλλους ανθρώπους να έχουν ήδη βγει έξω», είπε ένας εργαζόμενος στην Ντάκα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Προσωπικα το βρισκω πολυ θετικο το μετρο και θεωρω δεδομενο οτι θα σωσει πολλες ζωες. Επισης ελπιζω πως λογω της μαζικοτητας η τεχνολογια θα γινει πολυ φθηνοτερη, οποτε δε θα επηρεασει σημαντικα το τελικο κοστος για τους καταναλωτες.