ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ερωτήματα για το Boeing 737 MAX μετά τις δυο αεροπορικές τραγωδίες σε διάστημα δύο μηνών

Ερωτήματα για το Boeing 737 MAX μετά τις δυο αεροπορικές τραγωδίες σε διάστημα δύο μηνών Facebook Twitter
2

Για δεύτερη φορά σε διάστημα λίγων μηνών, ένα Boeing 737 MAX 8 συντρίβεται λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, εγείροντας ερωτήματα για το ντεμπούτο αυτού του σημαντικού για την αμερικανική εταιρεία αεροσκάφους.

Είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στην Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε ακριβή σχόλια», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, ειδικός αεροναυτικής του Teal Group, ο οποίος ερωτήθηκε για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες.

Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.

Προς το παρόν, «ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει» και «έλαβε την άδεια» να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αντίας Αμπέμπα.

Είναι επίσης γνωστό ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες ήταν καλές σήμερα το πρωί στην Αντίς Αμπέμπα.

Πρόκειται για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους. Όπως και στην περίπτωση της Lion Air, το δυστύχημα συμβαίνει αμέσως μετά την απογείωση και οι πιλότοι εκπέμπουν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος πέφτει. Είναι δύσκολο να ειπωθεί ότι αυτό δεν μοιάζει με το πρώτο δυστύχημα», παραδέχεται πηγή της αεροναυτικής κοινότητας που δεν θέλησε να κατονομασθεί.

«Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν», επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.

Και στις δύο περιπτώσεις, οι αεροπορικές εταιρείες πάντως είναι γνωστές για την σοβαρότητά τους.

Μετά το δυστύχημα της Lion Air, το 737 MAX δημιούργησε πολλά ερωτήματα στην αεροναυτική κοινότητα, την στιγμή που είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα 737 MAX είχε συναντήσει προβλήματα στην κατασκευή του αεροσκάφους.

Η εταιρεία Boeing είχε μάλιστα αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.

Στο τέλος του Ιανουαρίου, 350 αεροσκάφη παραδόθηκαν στις εταιρείες, επί των 5.011 παραγγελιών που είχε δεχθεί η Boeing, που αντιστοιχούν σε επταετές πρόγραμμα κατασκευής με τους σημερινούς ρυθμούς παραγωγής.

Το νέο δυστύχημα αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την Boeing και για την οικογένεια των μεσαίων αποστάσεων αεροσκαφών MAX, που είναι η τελευταία, με νέο κινητήρα, εκδοχή του 737, του best-seller όλων των εποχών με παραγωγή άνω των 10.000 αεροσκαφών.

«Το MAX είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα για την Boeing για την επόμενη δεκαετία. Αντιπροσωπεύει το 64% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας μέχρι το 2032 και έχει σημαντικά λειτουργικά περιθώρια», εξηγεί ο Μισέλ Μερλουζό. «Είναι ένα σημαντικό εργαλείο στις παγκόσμιες μεταφορές και στο διεθνές εμπόριο».

Για την Boeing, συνεχίζει, οι προσεχείς 24 ώρες θα είναι κρίσιμες από την άποψη της διαχείρισης της κρίσης, διότι η εταιρεία θα πρέπει να καθησυχάσει τόσο τους επιβάτες όσο και τους επενδυτές για την αξιοπιστία του αεροσκάφους.

Σήμερα, η εταιρεία εξέφρασε την βαθιά της λύπη για την αεροπορική τραγωδία και διευκρίνισε ότι ομάδα τεχνικών έχει τεθεί στην διάθεση της έρευνας.

Σύμφωνα με τον ειδικό της αεροναυτικής, η Boeing θα υποστεί αναμφίβολα τις αρνητικές συνέπειες του δυστυχήματος στο χρηματιστήριο, αλλά τελικά οι ζημίες θα περιορισθούν για τον όμιλο που μοιράζεται την αγορά με την ευρωπαϊκή Airbus. Και, η σημασία του αεροσκάφους αυτού για την Boeing είναι τόσο μεγάλη, που εάν είναι αναγκαίο να γίνουν τεχνικές διορθώσεις, θα τις κάνει.

Έπειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air , η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.

Η ομοσπονδία των Αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν «το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air».

Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
2

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λονδίνο: Επισκέπτες στο Ρίτσμοντ Παρκ προσπαθούν να αφαιρέσουν δια της βίας τα κέρατα από τα ελάφια

Διεθνή / Λονδίνο: Επισκέπτες στο Ρίτσμοντ Παρκ προσπαθούν να αφαιρέσουν δια της βίας τα κέρατα από τα ελάφια

Η αστυνομία βασιλικών πάρκων στο Ηνωμένο Βασίλειο εξέδωσε σχετική προειδοποίηση, μετά από καταγγελίες που έλαβε το Σαββατοκύριακο - Οδυνηρή πράξη για τα ζώα και ποινικό αδίκημα, αναφέρει η αστυνομία
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
«Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται»- Ζήτημα χρόνου τα ισραηλινά αντίποινα κατά του Ιράν

Διεθνή / «Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται»- Ζήτημα χρόνου τα ισραηλινά αντίποινα κατά του Ιράν

H Wall Street Journal σε δημοσίευμά της ανέφερε ότι Αμερικανοί και δυτικοί αξιωματούχοι αναμένουν ότι το Ισραήλ θα απαντήσει γρήγορα στην επίθεση του Ιράν, πιθανότατα ακόμη και σήμερα
NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Η σειρά 737 Max της Boeing είναι η πρώτη που εκτός απο τις ΗΠΑ έχει γραμμή παραγωγής και στην Κίνα, στο καινούριο της εργοστάσιο που άνοιξε εκεί για να μειώσει τα έξοδα παραγωγής. Το ίδιο έχει κάνει πρόσφατα και η Airbus με αποτέλεσμα να ταξιδεύουμε με κινέζικα αεροπλάνα χωρίς να το ξέρουμε... Αμα ονομάζονταν Shenyang 737 ή Shijiazhuang 320 οι περισσότεροι δεν θα έμπαιναν μέσα ούτε με σφαίρες...
βάσει των στοιχείων του άρθρου τα οποία φαίνονται εγκυρότατα, οι πιθανότητες να πρόκειται για σύμπτωση είναι αρκετά περιορισμένες.είναι ιδιαίτερα λυπηρό και ανησυχητικό το ότι για να βγάλουν κάποιοι χρήματα γμιπειραματίζονται και χάνονται εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές αθώων, πληρώνοντας για να λάβουν κάτι πολύ διαφορετικό από το θάνατο.ελπίζω εφόσον αποδειχθεί η ευθύνη του κατασκευαστή, να μην υπάρξουν μόνο χρηματικά πρόστιμα αλλά οι ιδιοκτήτες ή οι μεγαλομέτοχοι, καθώς και οι chief engineers να πάνε φυλακή για τουλάχιστον τριάντα χρόνια.σε διαφορετική περίπτωση αύριο θα είναι ένα άλλο προϊόν ή υπηρεσία, μεθαύριο ένα άλλο, και έτσι, οι ανθρώπινες ζωές θα μεταφράζονται μόνο σε χρήματα.τυπωμένα χαρτάκια με τα οποία συχνά αγοράζουμε πράγματα τα οποία δεν μας είναι αναγκαία, η καλύπτουμε πλασματικές ανάγκες, όπως ο ενφια, το τέλος επιτηδεύματος, η ερτ και άλλα.