Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
1

Αρκετές είναι πλέον οι πόλεις της Ευρώπης που έχουν απαγορεύσει την ελεύθερη κυκλοφορία παλιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων και φορτηγών. 

Ήδη σε Παρίσι, Βενετία, Λισαβόνα, Ντίσελντορφ, Βρέμη, Πράγα και Βερολίνο έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία σε πετρελαιοκίνητα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά κατηγορίας Euro 3 και προγενέστερα, ενώ υπάρχουν πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο, το Όσλο και η Στοκχόλμη που έχουν επιβάλλει τέλος εισόδου για το κέντρο της πόλης στα diesel οχήματα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 3-4).

Φυσικά, υπάρχουν και μερικές ευρωπαϊκές μεγάλες χώρες που ακόμη δεν έχουν πάρει μια απόφαση για τη πολιτική που θα ακολουθήσουν στο συγκεκριμένο θέμα.

Οι λόγοι που πάρθηκαν αυτές οι απαγορεύεις στοχεύουν πρώτα στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων και της υγείας τους, ενώ εξέχουσα θέση κατέχει και η παθητική ασφάλειά τους.

Άλλωστε, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα αυτοκίνητα Euro 3 και προγενέστερα δεν προσφέρουν την μεγάλη παθητική ασφάλεια, ενώ δεν φέρουν συστήματα της νεότερης τεχνολογίας που αποτρέπουν σε μεγάλο βαθμό κάποιο ατύχημα.

Από την άλλη το κόστος της συντήρησης ενός παλαιότερου οχήματος είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, αφού συχνά ο ιδιοκτήτης αμελεί τη συχνή και σωστή συντήρηση του οχήματος του.

Τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά), επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της.

Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες τα τέλη κυκλοφορίας είναι υψηλότερα για τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και έχουν τεθεί σε ισχύ για αυτά κυκλοφοριακοί περιορισμοί, προσπαθώντας να αποτρέψουν τους ιδιοκτήτες από την κυκλοφορία τους.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Στην Αθήνα και λιγότερο στη Θεσσαλονίκη, όπου η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από ρύπους είναι μεγάλη λόγω του μεγάλου όγκου των αυτοκινήτων θα πρέπει άμεσα να βρεθούν λύσεις για την αντιμετώπιση του θέματος.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου και Δικύκλων (ΣΕΑΑ) προτείνει μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση του θέματος. Αυτά προβλέπουν την αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με sticker ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).

Ο ΣΕΑΑ προτείνει να υπάρξουν κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).

Θα πρέπει να υπάρξουν αυστηρότεροι τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.

Τέλος, να υπάρξουν έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση, ενώ θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για αυτοκίνητα που έχουν χαλασμένα εξαρτήματα, όπως ελαστικά φώτα κλπ.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εκκενώνεται η πρεσβεία της Λιθουανίας στο Ισραήλ – Ενισχύεται η εμπλοκή ΗΠΑ

Διεθνή / Εκκενώνεται η πρεσβεία της Λιθουανίας στο Ισραήλ – Ενισχύεται η εμπλοκή ΗΠΑ

Σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν Αλί Χαμενεΐ υποστήριξε ότι η αυξημένη εμπλοκή των Ηνωμένων Πολιτειών είναι «απόδειξη της αδυναμίας και ανικανότητας του Ισραήλ»
LIFO NEWSROOM
Το δίλημμα της αεράμυνας της Ευρώπης: Μπορεί ένα γαλλο-ιταλικό σύστημα να ανταγωνιστεί τους Patriot;

Διεθνή / Το δίλημμα της αεράμυνας της Ευρώπης: Μπορεί ένα γαλλο-ιταλικό σύστημα να ανταγωνιστεί τους Patriot;

Η Γαλλία και η Ιταλία προωθούν το νέο ευρωπαϊκό αντιαεροπορικό σύστημα SAMP-T NG, αμφισβητώντας την κυριαρχία των αμερικανικών Patriot - Μπορεί η Ευρώπη να μειώσει την εξάρτησή της από τις ΗΠΑ στην άμυνα;
LIFO NEWSROOM
Διπλωματικός αγώνας δρόμου πριν γενικευτεί ο πόλεμος: Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία συναντούν τον Ιρανό ΥΠΕΞ

Διεθνή / Διπλωματικός αγώνας δρόμου πριν γενικευτεί ο πόλεμος: Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία συναντούν τον Ιρανό ΥΠΕΞ

Η Ευρώπη αναλαμβάνει πρωτοβουλία εν μέσω αμερικανικής αμφιταλάντευσης - Ύστατη προσπάθεια να επιστρέψει το Ιράν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων
LIFO NEWSROOM
ΟΗΕ: Το Ιράν εκτέλεσε 975 άτομα το 2024 – Ο υψηλότερος αριθμός εδώ και μία δεκαετία

Διεθνή / ΟΗΕ: Το Ιράν εκτέλεσε 975 άτομα το 2024 – Ο υψηλότερος αριθμός εδώ και μία δεκαετία

Περισσότεροι από τους μισούς εκτελεσθέντες είχαν καταδικαστεί για υποθέσεις ναρκωτικών, ενώ η έκθεση επισημαίνει και δυσανάλογα υψηλό ποσοστό μειονοτήτων μεταξύ των θυμάτων
LIFO NEWSROOM
Τι είναι η βόβμα «bunker buster» που κάνει τον Τραμπ να αμφιβάλλει για την επίθεση στο Ιράν

Διεθνή / Τι είναι η βόμβα «bunker buster» που κάνει τον Τραμπ να αμφιβάλλει για την επίθεση στο Ιράν

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει ότι η ενδεχόμενη επίθεση στο Ιράν θα είχε νόημα μόνο αν υπάρχει εγγύηση πως μπορεί να εξουδετερώσει την υπόγεια πυρηνική εγκατάσταση στο Φορντόου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια