Είναι το άγχος ο νέος «φυσιολογικός» τρόπος ζωής; Η πλειονότητα των νέων της Generation Z παραδέχεται ότι αισθάνεται άγχος και συχνά δεν αναζητά συμβουλές για την αντιμετώπισή του.

 

Οι νέοι ηλικίας 13 έως 23 ετών είναι η πιο αγχωμένη γενιά μέχρι σήμερα, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky.

 

Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι περισσότεροι νέοι δεν επισκέπτονται ειδικό για συμβουλές σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των ανησυχιών τους. Έτσι, ενώ πολλοί νέοι δίνουν μάχη με τα άγχη τους, δεν είναι σίγουροι για το πώς να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματά τους.

 

«Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν παγκόσμια ζητήματα που αντιμετωπίζει η Gen Z, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει ένα στίγμα γύρω από το πώς αυτή η γενιά μοιράζεται τα συναισθήματά της και για τον ανοιχτό διάλογο για την ψυχική υγεία. Το αίσθημα ανησυχίας ή άγχους μπορεί να γίνει πολύ απομονωτικό για τους νέους - αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί που αγωνίζονται με τα συναισθήματά τους και τα πράγματα γίνονται καλύτερα», σχολιάζει ο Κρις Μάρτιν, διευθύνων σύμβουλος της ψηφιακής νεανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης The Mix.

 

Άγχος, αλλά για ποια πράγματα;

 

Με τον κόσμο τους να κυριαρχείται από διαδικτυακά νέα και social media, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες δηλώνουν ότι αισθάνονται περισσότερο ανήσυχοι για την εμφάνισή τους παρά για τη σταδιοδρομία τους, τα χρήματα, την τρομοκρατία ή να πέσουν θύματα εκφοβισμού.


Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι ανησυχίες αυτές μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των νέων, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

«Τα πάντα» για την τέλεια εικόνα στα social media

 

Για παράδειγμα, είναι αρκετά συνηθισμένο, οι νέοι να δημιουργούν μια κατασκευασμένη, «τέλεια» εικόνα για τον εαυτό τους.

 

Υπολογίζεται πως οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι ξοδεύουν ακόμα και μισή ώρα για την επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο των ίδιων, προτού τα αναρτήσουν σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να δημιουργήσουν μια άψογη εικόνα.


Σχεδόν διπλάσιος αριθμός γυναικών Gen Z-ers, σε σύγκριση με τους άνδρες Gen Z-ers, παραδέχονται επίσης ότι αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες (όπως υπερκατανάλωση ή αποχή από το φαγητό) εξαιτίας των ανησυχιών που σχετίζονται με την εμφάνισή τους.

  

«Η νέα μας καμπάνια θα βοηθήσει τους νέους να δείξουν στους άλλους ότι δεν μένουν πίσω εξαιτίας οποιασδήποτε ανασφάλειάς τους και ότι η συχνά εχθρική ατμόσφαιρα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν τους επηρεάζει. Ζητάμε από όλους να κάνουν κτήμα τους όλα εκείνα τα κομμάτια της ζωής τους που άλλοι μπορεί να επικρίνουν ή για τα οποία ανησυχούν, για να αποδείξουν ότι τίποτα δεν στέκεται εμπόδιο στην αυτοπεποίθηση και την επιτυχία τους», καταλήγει ο Μάρτιν.