Στα μέσα Ιανουαρίου το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας - Στα 160 χλμ/ώρα η τελική ταχύτητα

Στα μέσα Ιανουαρίου το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας - Στα 160 χλμ/ώρα η τελική ταχύτητα Facebook Twitter
Γρηγορότερα το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη από Γενάρη
0

Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ την ώρα, καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών. 

Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom- οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο (Dario Lo Bosco), κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.   


Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022. 


«Οι αμαξοστοιχίες ETR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των "Βελών"»


Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη». Η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», επισήμανε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκρινίζοντας ότι για να μπορούν τα τρένα ν' αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.



«Ας απολαύσουμε πρώτα το 2022 τα νέα γρήγορα τρένα (σ.σ. τα ETR470), τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια, αλλά και τους αναβαθμισμένους (σ.σ. σε συνεργασία με τον ΟΣΕ) σιδηροδρομικούς σταθμούς» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο ερώτημα αν υπάρχει κάποια εκτίμηση ως προς το πότε θα κάνουν «πρεμιέρα» στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τρένα τύπου «Βέλος».


Ο Λο Μπόσκο επισήμανε, τέλος, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητά με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, για το ενδεχόμενο χρήσης ιστορικών τρένων (πχ, της πρώην βασιλικής αμαξοστοιχίας), καθώς και «τρένων της γεύσης», που θα προσφέρουν οινογαστρονομικές εμπειρίες, για τουριστικούς σκοπούς.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέο εργαλείο AI προβλέπει τον κίνδυνο για 1.000 ασθένειες έως και 20 χρόνια πριν

Τech & Science / Νέο εργαλείο AI προβλέπει τον κίνδυνο για 1.000 ασθένειες έως και 20 χρόνια πριν

Λαμβάνει υπόψη το ιατρικό ιστορικό, βασικά δημογραφικά στοιχεία και παράγοντες τρόπου ζωή ώστε να εκτιμήσει αν και πότε μπορεί να εμφανιστούν παθήσεις όπως καρκίνος, διαβήτης και καρδιολογικά ή αναπνευστικά νοσήματα
LIFO NEWSROOM
Η Σελήνη «πωλείται»: Φινλανδική εταιρεία αγόρασε ήδη πόρους - Τι είναι το Ήλιο-3

Τech & Science / Η Σελήνη «πωλείται»: Φινλανδική εταιρεία αγόρασε ήδη πόρους - Τι είναι το Ήλιο-3

Το ηλιακό φως «βομβαρδίζει» το φεγγάρι με Ήλιο-3 εδώ και 4 δισεκατομμύρια χρόνια - Επειδή η Σελήνη δεν έχει μαγνητικό πεδίο, το ισότοπο παραμένει στην επιφάνεια, αντίθετα με τη Γη, όπου απορρίπτεται στο διάστημα
LIFO NEWSROOM
Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Τech & Science / Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το ChatGPT – Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη

Η μελέτη αποδεικνύει ότι το μοντέλο δεν χρησιμοποιείται μόνο για την επιτάχυνση επαγγελματικών διαδικασιών αλλά και για να εμπλουτίσει την καθημερινή ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως
LIFO NEWSROOM
Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

Τech & Science / Η Apple αποκλείει τους Ευρωπαίους χρήστες από τη νέα λειτουργία ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

H λειτουργία «Live Translation with AirPods», που αποτελεί μέρος του Apple Intelligence, δεν θα ενεργοποιείται εάν ο χρήστης βρίσκεται εντός ΕΕ και ο λογαριασμός Apple ανήκει σε περιοχή της ΕΕ
LIFO NEWSROOM
Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τech & Science / Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περίπου 115.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στην Αιθιοπία, από τα 1,5 εκατομμύρια συνολικά οχήματα στη χώρα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μέχρι το 2030
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Τech & Science / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Η σύγχρονη πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι όπου αλληλεπιδρούμε με την ΤΝ, θα γνωρίζουμε ότι «μιλάμε με ένα bot» — και ότι το bot αυτό είναι ειλικρινές και αυθεντικό όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος
LIFO NEWSROOM