Νέοι κανόνες στο Facebook πριν τις αμερικανικές εκλογές - Το μήνυμα του Ζούκερμπεργκ

Νέοι κανόνες στο Facebook πριν τις αμερικανικές εκλογές - Το μήνυμα του Ζούκερμπεργκ Facebook Twitter
Νέοι κανόνες στο Facebook πριν τις αμερικανικές εκλογές (EPA/Αρχείο)
0

Το Facebook ανακοίνωσε ότι δεν θα προβάλει νέες πολιτικές διαφημίσεις τις επτά ημέρες πριν από τις αμερικανικές εκλογές στις 3 Νοεμβρίου.

Η εταιρεία όμως, θα εξακολουθεί να επιτρέπει στις υπάρχουσες διαφημίσεις να συνεχίζουν να προωθούνται μέσω της πλατφόρμας.

Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ αποκάλυψε την απόφαση αυτή με ανάρτησή του στο Facebook.

Μεταξύ άλλων αναφέρει στην ανάρτησή του ότι «ανησυχούσε» για το ενδεχόμενο διχασμών στη χώρα, που μπορεί να οδηγήσουν σε αστικές αναταραχές.

Το κοινωνικό δίκτυο αντιμετώπισε επικρίσεις για το ότι επιτρέπει στις πολιτικές διαφημίσεις να είναι «μικρο-στοχευμένες» στην πλατφόρμα του, έτσι ώστε να τις βλέπουν μόνο οι μικρές κοινότητες και όχι να συζητούνται ευρύτερα.

Στη μακροσκελή του ανάρτηση ο Ζούκερμπεργκ αναφέρει μεταξύ άλλων: 

«Οι εκλογές στις ΗΠΑ απέχουν μόλις δύο μήνες και με την πανδημία του κορωνοϊού να επηρεάζει κοινότητες σε ολόκληρη τη χώρα, υπάρχουν ανησυχίες για τις προκλήσεις που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι κατά την ψηφοφορία.

Ανησυχώ επίσης ότι με το έθνος μας τόσο διχασμένο και με τα αποτελέσματα των εκλογών που ενδεχομένως χρειάζονται μέρες ή και εβδομάδες για να οριστικοποιηθούν, θα μπορούσε να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος εμφύλιων ταραχών σε ολόκληρη τη χώρα.

Αυτές οι εκλογές δεν πρόκειται είναι μία συνηθισμένη διαδικασία. Όλοι έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε τη δημοκρατία μας. Αυτό σημαίνει να βοηθήσουμε τους πολίτες να εγγραφούν και να ψηφίσουν, να ξεκαθαρίσουν τη σύγχυση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας αυτών των εκλογών και να λάβουν μέτρα για να μειώσουν τις πιθανότητες βίας και ταραχών» επισημαίνει στην ανάρτησή του.

 Συνεχίζει δε λέγοντας πως «Το Facebook διεξάγει ήδη τη μεγαλύτερη εκστρατεία ενημέρωσης για την ψηφοφορία στην αμερικανική ιστορία - με στόχο να βοηθήσει 4 εκατομμύρια άτομα να εγγραφούν και μετά να ψηφίσουν.

Σε μόλις τρεις ημέρες, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει σχεδόν 24 εκατομμύρια κλικ σε ιστότοπους εγγραφής ψηφοφόρων. Η Priscilla και εγώ προσωπικά δωρίσαμε 300 εκατομμύρια δολάρια σε μη κομματικές οργανώσεις που υποστηρίζουν κράτη και τοπικές κομητείες για την ενίσχυση της ψηφοφορίας.

Σήμερα, ανακοινώνουμε πρόσθετα βήματα που κάνουμε στο Facebook για να ενθαρρύνουμε την ψηφοφορία, να συνδέσουμε τους χρήστες με έγκυρες πληροφορίες και να καταπολεμήσουμε την παραπληροφόρηση.

Αυτές οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν αυτό που μάθαμε από τις εκλογές μας τα τελευταία τέσσερα χρόνια και τις συνομιλίες που είχαμε με εμπειρογνώμονες για τα δικαιώματα ψήφου και τους ελεγκτές των πολιτικών δικαιωμάτων:

• Βάζουμε έγκυρες πληροφορίες από το Κέντρο πληροφοριών ψηφοφορίας στην κορυφή του Facebook και του Instagram σχεδόν κάθε μέρα μέχρι τις εκλογές. Αυτό θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τον τρόπο ψηφοφορίας μέσω ταχυδρομείου και πληροφορίες σχετικά με τις προθεσμίες εγγραφής και ψηφοφορίας στην πολιτεία σας.

• Θα αποκλείσουμε νέες πολιτικές διαφημίσεις  (...)Έτσι, την εβδομάδα πριν από τις εκλογές, δεν θα δεχόμαστε νέες πολιτικές διαφημίσεις. Οι διαφημιζόμενοι θα μπορούν να συνεχίσουν να προβάλλουν διαφημίσεις που άρχισαν να προβάλλονται πριν από την τελευταία εβδομάδα και να προσαρμόσουν τη στόχευσή τους για αυτές τις διαφημίσεις.

• Θα επεκτείνουμε τη δουλειά μας με αξιωματούχους των εκλογών για την άρση της παραπληροφόρησης σχετικά με την ψηφοφορία.

• Μειώνουμε τον κίνδυνο παραπληροφόρησης και επιβλαβούς περιεχομένου που μεταδίδεται στο διαδίκτυο περιορίζοντας την προώθηση στο Messenger. Θα εξακολουθείτε να μπορείτε να μοιράζεστε πληροφορίες σχετικά με τις εκλογές, αλλά θα περιορίσουμε τον αριθμό των συνομιλιών στις οποίες μπορείτε να προωθήσετε ένα μήνυμα ταυτόχρονα.

• Επεκτείνουμε τις πολιτικές καταστολής των ψηφοφόρων. Καταργούμε ήδη ρητές ψευδείς δηλώσεις, σχετικά με το πώς ή πότε να ψηφίσουμε, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν κάποιον να χάσει την ψηφοφορία - για παράδειγμα, λέγοντας πράγματα όπως «μπορείτε να στείλετε στην ψηφοφορία αλληλογραφίας σας έως και 3 ημέρες μετά την ημέρα των εκλογών», κάτι που προφανώς δεν είναι αληθές.

• Θέτουμε κανόνες για τη χρήση απειλών που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, που στόχο έχουν να αποθαρρύνουν κάποιους από το να συμμετέχουν στην ψηφοφορία.» 

Παραθέτοντας και μερικά ακόμη μέτρα για τις αμερικανικές εκλογές, ο Ζούκερμπεργκ καταλήγει στο μήνυμά του λέγοντας πως «Πιστεύω ότι η δημοκρατία μας είναι αρκετά ισχυρή για να αντέξει αυτήν την πρόκληση και να προσφέρει ελεύθερες και δίκαιες εκλογές - ακόμη και αν χρειάζεται χρόνος για να μετρηθεί κάθε ψήφος.

Ψηφίσαμε κατά τη διάρκεια παγκόσμιων πανδημιών στο παρελθόν. Μπορούμε να το κάνουμε και τώρα. Ωστόσο, θα χρειαστεί μια συντονισμένη προσπάθεια όλων μας - πολιτικών κομμάτων και υποψηφίων, εκλογικών αρχών, μέσων ενημέρωσης και κοινωνικών δικτύων, και τελικά ψηφοφόρων - για να ανταποκριθούμε στις ευθύνες μας.

Όλοι πρέπει να διαδραματίσουμε τον ρόλο μας για να διασφαλίσουμε ότι η δημοκρατική διαδικασία λειτουργεί και ότι η φωνή κάθε ψηφοφόρου μπορεί να ακουστεί εκεί όπου έχει τη μεγαλύτερη σημασία, στην κάλπη.»

Με πληροφορίες του BBC/Facebook

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Τech & Science / Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε νομοθεσία που θα απαγορεύει το TikTok στις ΗΠΑ εάν ο ιδιοκτήτης της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με έδρα την Κίνα δεν πουλήσει το μερίδιό του
NEWSROOM