Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι μπαταρίες χάνουν 5% της χωρητικότητας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι μπαταρίες χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητας τους στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα Facebook Twitter
Φωτ: Pixabay
0

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητας τους στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα.

Μετά από αυτό το όριο των χιλιομέτρων αυτή μειώνεται σχετικά αργά. Ακόμη και μετά από τα 200.000 χιλιόμετρα, ο μέσος όρος των μπαταριών εξακολουθεί να διατηρεί χωρητικότητα περίπου 87%. Αυτό αναφέρει μια νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε από την P3, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με τους ειδικούς φόρτισης Aviloo.

Αναλύθηκαν δεδομένα μπαταριών 7.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το σύνολο των δεδομένων έδειξε ότι στα 160.000 χιλιόμετρα όπου ισχύουν οι εγγυήσεις των κατασκευαστών οι μπαταρίες δεν παρουσιάζουν μεγάλες απώλειες της χωρητικότητάς τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν έχουν κανένα πρόβλημα αντικατάστασής του λόγω της εγγύησης των 8 ετών ή των 160.000 χιλιομέτρων, αν και το τελευταίο διάστημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν εγγύηση 10 χρόνια ή 250.000 χιλιόμετρα.

Κατά μέσο όρο, υπάρχει μια επιταχυνόμενη απώλεια χωρητικότητας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα, με την χωρητικότητα να πέφτει γρήγορα στο 95% και κατόπιν στα 100.000 χιλιόμετρα να φθάνει το 90%. Αυτή αγγίζει το 87% μεταξύ των 200.000 και 300.000 χιλιομέτρων.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την μπαταρία

Κατά τη διάρκεια των πρώτων κύκλων φόρτισης, σχηματίζεται ένα στρώμα ενδιάμεσης φάσης στερεού ηλεκτρολύτη στην άνοδο της κυψέλης της μπαταρίας (δηλαδή στον αρνητικό ακροδέκτη της). Αυτή είναι μια κοινή διαδικασία, αλλά ποικίλλει λόγω των παραλλαγών στη ρύθμιση της χημείας της μπαταρίας. Η συνετή οδήγηση και η σωστή διαχείριση της μπαταρίας αποτελεί έναν λόγο που διατηρούν σε καλή κατάσταση τις μπαταρίες.

Από την άλλη στην πράξη, οι γρήγορες φορτίσεις, αλλά και οι γρήγορη οδήγηση έδειξαν ότι έριξαν γρηγορότερα τις μπαταρίες. Όσον αφορά τη γήρανση των μπαταριών, αυτές προτιμούν τις χαμηλές έως μεσαίες θερμοκρασίες, που είναι μέχρι τους 25°C. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε χημικές αντιδράσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την επιταχυνόμενη υποβάθμιση της χωρητικότητας. Η πολύ γρήγορη φόρτιση σημαίνει υψηλότερη τάση στην κυψέλη, η οποία επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας μακροπρόθεσμα. Τα δεδομένα έδειξαν ότι όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να σταθμεύσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει η μπαταρία να έχει χαμηλή έως μεσαία φόρτιση (10-50%).

Η οδηγική συμπεριφορά σε σταθερές χαμηλές ταχύτητες και η συνετή συμπεριφορά φόρτισης διατηρούν σε καλό επίπεδο την μπαταρία. Η μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ανοίγει τις δυνατότητες της δεύτερης ζωής για τις εν λόγω μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν ως μεγάλες αποθήκες ηλεκτρικής ενέργειας. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η συνετή οδήγηση και η σωστή συντήρηση της μπαταρίας, μπορεί να παρατείνει την ζωή της μέχρι και για τα 20 χρόνια.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΑΝΤΟΤΙΝΑ ΧΗΜΙΚΑ ΕΡΕΥΝΑ

Τech & Science / Τα δημητριακά η πιο μολυσμένη τροφή με «παντοτινά χημικά» σε όλη την Ευρώπη - Τι έδειξε μελέτη

Η επίδρασή τους στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον μόλις τώρα γίνεται σαφής, με νέες μελέτες να εμφανίζονται συχνά σχετικά με τη σύνδεση ορισμένων χημικών ουσιών με ασθένειες όπως ο καρκίνος
LIFO NEWSROOM
Σαμ Άλτμαν ChatGPT

Τech & Science / Ο Σαμ Άλτμαν κηρύσσει «κόκκινο συναγερμό» για το ChatGPT καθώς ο ανταγωνισμός πιέζει την OpenAI

Σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα της Δευτέρας, ο Άλτμαν ανέφερε ότι η OpenAI θα επαναπροσανατολίσει τις προτεραιότητές της, σημειώνοντας πως η συγκυρία είναι «κρίσιμη»
LIFO NEWSROOM
Εάν φέτος τα Χριστούγεννα δεν σταματάτε να φτερνίζεστε, υπάρχει εξήγηση

Τech & Science / Εάν φέτος τα Χριστούγεννα δεν σταματάτε να φτερνίζεστε, υπάρχει εξήγηση

Παρότι οι γιορτές θεωρούνται περίοδος χαλάρωσης και οικογενειακής θαλπωρής, ειδικοί προειδοποιούν ότι η καθημερινότητα μέσα στο σπίτι μπορεί να μας επιφυλάσσει κάτι που συχνά παραβλέπουμε
LIFO NEWSROOM
GLP-1 ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΦΑΡΜΑΚΑ

Τech & Science / GLP-1: Τι είναι τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας που πήραν έγκριση από τον ΠΟΥ - Οι δύο πρώτες οδηγίες

Ο ΠΟΥ θα παρουσιάσει, σύμφωνα με το Reuters, την επόμενη εβδομάδα τις κατευθυντήριες οδηγίες του για την κλινική διαχείριση της παχυσαρκίας σε παιδιά και εφήβους
LIFO NEWSROOM