Η H&M θα χρησιμοποιήσει AI σωσίες μοντέλων σε διαφημίσεις και social media

Η H&M θα χρησιμοποιήσει AI σωσίες μοντέλων σε διαφημίσεις και social media Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: ΕΡΑ
0

Η εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας H&M πρόκειται να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να δημιουργήσει ψηφιακούς σωσίες 30 μοντέλων.

Λέει ότι θα χρησιμοποιήσει τα AI doppelgangers σε ορισμένες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο μάρκετινγκ στη θέση των ανθρώπων, εφόσον δοθεί η άδεια από τα μοντέλα.

«Είμαστε περίεργοι να εξερευνήσουμε πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε τη μόδα μας με νέους δημιουργικούς τρόπους και να αγκαλιάσουμε τα οφέλη της νέας τεχνολογίας, παραμένοντας παράλληλα πιστοί στη δέσμευσή μας για προσωπικό στυλ», δήλωσε ο επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής Γιόργκεν Άντερσον σε δήλωσή του.

Παρά τον ισχυρισμό της H&M ότι δεν θα αλλάξει την «ανθρωποκεντρική προσέγγισή» της, κάποιοι φοβούνται ότι η κίνηση αυτή θα μπορούσε να επηρεάσει άλλα μοντέλα, φωτογράφους και μακιγιέρ. Η Αμερικανίδα influencer, Μόργκαν Ριντλ, χαρακτήρισε την κίνηση της H&M «ντροπιαστική» σε μια ανάρτηση στα stories της στο Instagram. «RIP σε όλες τις άλλες δουλειές στα σετ φωτογράφισης που αυτό θα αφαιρέσει», έγραψε.

Ο σουηδικός κολοσσός της μόδας, ο οποίος διαθέτει επίσης τις εταιρείες Arket, Cos, Monki, & Other Stories και Weekday, αναφέρει ότι διαθέτει περισσότερα από 4.000 καταστήματα παγκοσμίως σε 75 αγορές.

Την είδηση μετέδωσε πρώτο το Business of Fashion και η H&M δήλωσε στο πρακτορείο ότι τα μοντέλα θα διατηρήσουν τα δικαιώματα επί των ψηφιακών αντιγράφων τους και της χρήσης τους από την εταιρεία και άλλες μάρκες για σκοπούς όπως το μάρκετινγκ. Οι εικόνες θα χρησιμοποιηθούν αρχικά σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με υδατογραφήματα που θα καθιστούν σαφή τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, πρόσθεσε.

Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok απαιτούν από τους χρήστες να αποκαλύπτουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ρεαλιστικού περιεχομένου, και επισημαίνεται ως τέτοιο για να ενημερώνεται το κοινό.

Η H&M δήλωσε επίσης ότι τα μοντέλα θα αποζημιώνονται για τη χρήση των ψηφιακών τους διδύμων με παρόμοιο τρόπο με τις τρέχουσες ρυθμίσεις - σύμφωνα με τις οποίες πληρώνονται για τη χρήση των εικόνων τους με βάση τις τιμές που συμφωνούνται από τον ατζέντη τους.

Ο Πολ Φλέμινγκ, γενικός γραμματέας του συνδικάτου Equity, το οποίο εκπροσωπεί τα μοντέλα μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι είναι «ζωτικής σημασίας» να έχουν τα μοντέλα πλήρη έλεγχο της εικόνας τους και δίκαιη αμοιβή για τη χρήση της. «Ενώ υποστηρίζουμε τις μάρκες που φαίνεται να κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, αυτό πρέπει να υποστηρίζεται από την ευρεία υιοθέτηση της ΑΙ στις συνδικαλιστικές συμφωνίες και τη νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων», δήλωσε στο BBC.

Η Equity, όπως και πολλά άλλα συνδικάτα που εκπροσωπούν ερμηνευτές και δημιουργούς, έχει κάνει εκστρατεία για καλύτερη προστασία των εργαζομένων εν μέσω της έκρηξης του περιεχομένου και των πρωτοβουλιών που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη στο διαδίκτυο. «Δυστυχώς, το σημερινό τοπίο έχει ελάχιστες έως καθόλου τέτοιες προστασίες» πρόσθεσε ο Πολ Φλέμινγκ, αναφερόμενος στη μαζική, παράνομη απόξεση της εργασίας των μοντέλων μελών τους από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τους προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Εταιρείες μόδας, όπως η Hugo Boss και η Levi Strauss & Co, έχουν επίσης δοκιμάσει τη χρήση δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για εικόνες προϊόντων. Ο γίγαντας των τζιν Levi's δήλωσε το 2023 ότι θα δοκιμάσει τη χρήση εικόνων μοντέλων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη ως έναν τρόπο για να «αυξήσει την ποικιλομορφία».

Με πληροφορίες από BBC

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM