Η ανεξέλεγκτη μανία για το gaming είναι επισήμως ψυχική διαταραχή

Η ανεξέλεγκτη μανία για το gaming είναι επισήμως ψυχική διαταραχή Facebook Twitter
0

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναγνώρισε μια νέα πάθηση ψυχικής υγείας η οποία έρχεται παράλληλα με την αυξανόμενη δημοφιλία των video games.

Ονομάζεται διαταραχή gaming και χαρακτηρίζεται από ακραίο εθισμό στο παιχνίδι.

Στην επικαιροποιημένη λίστα της Παγκόσμιας Ταξινόμησης των Νοσημάτων (ICD-11), που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2018, η διαταραχή του gaming περιλαμβάνεται τώρα ως πάθηση.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από τη διαταραχή λέγεται ότι έχουν «μειωμένο αυτοέλεγχο για gaming», δηλαδή μια αδυναμία ελέγχου της συχνότητας, της έντασης, της διάρκειας και του πλαισίου της συνήθειας.

Ο ΠΟΥ σημειώνει επίσης ότι εκείνοι που θέτουν σε προτεραιότητα τα βιντεοπαιχνίδια σε σχέση με άλλες καθημερινές δραστηριότητες και συνεχίζουν να αυξάνουν τη διάρκεια του παιχνιδιού παρουσιάζουν επίσης συμπτώματα της  διαταραχής.

«Το πρότυπο της συμπεριφοράς είναι αρκετά σοβαρό ώστε να έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές βλάβες στους προσωπικούς, οικογενειακούς, κοινωνικούς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματικούς ή άλλους σημαντικούς τομείς λειτουργίας», αναφέρει η σχετική έκθεση.

Τα άτομα με διαταραχή επιμένουν στην κλιμάκωση της συνήθειας παρά την εμφάνιση αρνητικών συνεπειών. Το gaming δεν είναι απόλυτα ένοχο, αλλά γίνεται πρόβλημα μόνο όταν κάποιος σταματήσει να ελέγχει το παιχνίδι και το παιχνίδι ελέγχει εκείνον.

Η είσοδος του gaming στην επίσημη λίστα σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και οι γιατροί μπορούν τώρα να διαγνώσουν κάποιον με την κατάσταση.

«Η διαταραχή θα πρέπει να είναι εμφανής για μια περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών προκειμένου να δοθεί μια διάγνωση, αν και η απαιτούμενη διάρκεια μπορεί να μειωθεί αν πληρούνται όλες οι διαγνωστικές απαιτήσεις και τα συμπτώματα είναι σοβαρά», αναφέρεται στην ίδια έκθεση.

Η εμφάνιση της διαταραχής μπορεί να έχει ευρύτερες επιπτώσεις από ό, τι νομίζουμε λένε οι ειδικοί αν και δεν συμφωνούν με την επισήμανση όλοι οι οργανισμοί υγείας.

Όπως σημειώνει το Newsweek, το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών, το οποίο δημιουργήθηκε από την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία (APA), δεν έχει ακόμη αναγνωρίσει gaming ως επίσημη διαταραχή.

Ωστόσο, ο οδηγός περιλαμβάνει διαταραχή gaming στο Διαδίκτυο ως πιθανό πρόβλημα για τη συνέχιση της παρακολούθησης για μελλοντική ένταξη. 

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Long Covid: Παιδιά και έφηβοι έχουν διπλάσιο κίνδυνο επιπλοκών μετά από δεύτερη μόλυνση

Τech & Science / Long Covid: Παιδιά και έφηβοι έχουν διπλάσιο κίνδυνο επιπλοκών μετά από δεύτερη μόλυνση

Μεταξύ των παθήσεων που σχετίζονται με τη long Covid στα παιδιά και τους έφηβους, η μυοκαρδίτιδα ήταν η πιο συχνή, με τον κίνδυνο να τριπλασιάζεται έπειτα από τη δεύτερη λοίμωξη Covid
LIFO NEWSROOM
Οι γυναίκες διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης και ψύχωσης τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό

Τech & Science / Οι γυναίκες διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης και ψύχωσης τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό

Η μελέτη, που βασίστηκε σε σχεδόν 1,8 εκατομμύρια γεννήσεις στη Σουηδία, δείχνει ότι η ψυχική υγεία των γυναικών βελτιώνεται στην εγκυμοσύνη αλλά επιδεινώνεται αμέσως μετά τον τοκετό
LIFO NEWSROOM
«Ένας σύντροφος από κώδικα»: Πώς οι άνθρωποι κάνουν τους AI συνοδούς τους να μοιάζουν πραγματικοί

Τech & Science / «Ένας σύντροφος από κώδικα»: Πώς οι άνθρωποι κάνουν τους AI συνοδούς τους να μοιάζουν πραγματικοί

Από την επιλογή προσωπικότητας μέχρι τη δημιουργία fan art, οι χρήστες διαμορφώνουν οι ίδιοι τις σχέσεις τους με chatbots, δημιουργώντας δεσμούς που θυμίζουν ανθρώπινες σχέσεις
LIFO NEWSROOM