Γιατί έχουμε κάλους στα πόδια

Γιατί έχουμε κάλους στα πόδια Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Οι κάλοι στα πόδια υπήρχαν από την αρχαιότητα και δεν προέκυψαν με την εξέλιξη στην τεχνολογία των σύγχρονων παπουτσιών, όπως πιστεύεται συχνά.

Στο 27% των ταφών στο Κέιμπριτζ της Αγγλίας του 14ου και 15ου αιώνα παρουσίαζαν σκελετικές ενδείξεις κάλων.

Γνωστός και ως hallux valgus, ο κάλος είναι ένας τύπος παραμόρφωσης του ποδιού, κατά τον οποίο ένα από τα δάχτυλα -συνήθως το hallux, το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού- κλίνει προς τα άλλα, διευρύνοντας τον όγκο του ποδιού και  η άρθρωση του μεγάλου δαχτύλου αρχίζει να προεξέχει από την πλευρά του.

Γιατί οι άνθρωποι αποκτούν κάλους;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του National Georaphic, οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει, τι ακριβώς προκαλεί τους κάλους. Αυτό στο οποίο καταλήγουν οι περισσότεροι, είναι ότι η γενετική φαίνεται να παίζει ρόλο. Μελέτη του 2007 σε 350 άτομα με επώδυνους κάλους, διαπίστωσε ότι το 90 τοις εκατό είχαν οικογενειακό ιστορικό κάλων σε κάποιο μέλος της οικογένειας, σε βάθος τριών γενεών.

«Υπάρχουν περισσότερα από τη γενετική στο παιχνίδι», λέει ο Timothy Miller, DPM, ποδολόγος και χειρουργός. Η δεύτερη πιο κοινή αιτία είναι ο τύπος του ποδιού και οι άνθρωποι με χαμηλές καμάρες είναι πιο επιρρεπείς σε κάλους λόγω της χαλάρωσης των συνδέσμων και των μυών που περιβάλλουν το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού.

Με πληροφορίες από National Geographic

 
 
 
Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μουσική διευκολύνει το χειρουργείο και επιταχύνει την ανάρρωση, σύμφωνα με μελέτη

Τech & Science / Η μουσική διευκολύνει τα χειρουργεία και επιταχύνει την ανάρρωση, σύμφωνα με μελέτη

Η έρευνα παρέχει από τις πιο ισχυρές μέχρι σήμερα ενδείξεις ότι η μουσική κατά τη γενική αναισθησία μπορεί να μειώσει τις ανάγκες σε φάρμακα και να βελτιώσει την ανάρρωση
LIFO NEWSROOM
ΜΠΑΤΜΑΝ ΕΡΕΥΝΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Τech & Science / Νέα μελέτη: Τι είναι το «φαινόμενο Μπάτμαν» που βελτιώνει την ανθρώπινη συμπεριφορά σε δημόσιους χώρους

Οι ερευνητές έβαλαν έναν άνδρα ντυμένο ως Μπάτμαν να στέκεται σε βαγόνι του μετρό για να δουν αν αυτό επηρέαζε τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των επιβατών
LIFO NEWSROOM