Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο άνθρωπος που κυριάρχησε στις μπασκετικές αρένες για δύο δεκαετίες, φαίνεται ότι αλλάζει τροχιά.
Αντί να αφήσει μια παρακαταθήκη ως ο μεγαλύτερος παίκτης της εποχής του ή ως κοινωνικός ακτιβιστής, αφιερώνει τον χρόνο του σε εμπορικές συμφωνίες και προσωπική προβολή, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Washington Post.
Το τελευταίο του teaser στα social media προκάλεσε παγκόσμιο ενθουσιασμό, καθώς πολλοί θεώρησαν ότι θα ανακοινώσει συνταξιοδότηση, μόνο για να αποδειχθεί ότι προωθούσε ένα κονιάκ.
Ο ΛεΜπρόν είχε τη δύναμη να επηρεάζει εκατομμύρια, αλλά σήμερα η εικόνα του έχει μεταβληθεί. Από το 2010, όταν ανακοίνωσε την αλλαγή ομάδας με την περίφημη «The Decision», έχει περάσει από τη φάση του αντιήρωα στην ανάκτηση του κύρους του. Κατάφερε να κερδίσει τίτλους στο Μαϊάμι και στην επιστροφή του στο Κλίβελαντ, ενώ παράλληλα δημιούργησε σχολείο στην Ακρον, συμμετείχε ενεργά σε εκστρατείες υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και στήριξε την πολιτική συμμετοχή μέσω του κινήματος More Than a Vote.
Λεμπρόν Τζέιμς: Από ήρωας σε εμπορικό προϊόν
Ωστόσο, με τη φθορά του χρόνου και την ελάττωση της ανταγωνιστικότητάς του, ο ΛεΜπρόν φαίνεται να εστιάζει στον προσωπικό του πλούτο και στη διατήρηση της δημοσιότητας. Οι χορηγίες του, όπως η προώθηση πλατφορμών στοιχημάτων, τον έχουν μετατρέψει σε ένα ακόμη μέλος της στρατιάς διασημοτήτων που εστιάζουν στην προσωπική τους οικονομική επιτυχία παρά στην κοινότητα.
Η παρουσία του στα social media πλέον θυμίζει περισσότερο εμπορική βιτρίνα παρά προσωπική φωνή. Αντί για ουσιαστικές παρεμβάσεις ή κοινωνικά μηνύματα, οι αναρτήσεις του γεμάτες emoji προβάλλουν προϊόντα και διαφημίσεις. Ο ΛεΜπρόν έχει αποφασίσει να κλείσει τον κύκλο της καριέρας του ως πωλητής προϊόντων και όχι ως ηγέτης ή κοινωνικός παράγοντας.
Με αυτήν την κίνηση, ο «βασιλιάς» του μπάσκετ μετατρέπεται σε ένα εμπορικό brand. Η φωνή του, που κάποτε ενέπνευσε γενιές παιδιών και άλλαξε την εικόνα των αθλητών, τώρα καλύπτεται από την εμπορική του δραστηριότητα. Ο ΛεΜπρόν δεν αποσύρεται ούτε έχει χαθεί η αίγλη του – απλώς «πωλείται».
Η εξέλιξη αυτή θέτει ένα ερώτημα για τη σχέση των αθλητών με τη φήμη τους: πώς ένας θρύλος που διαμόρφωσε την κοινωνική συνείδηση των αθλητών και των θαυμαστών του, καταλήγει να είναι κυρίως προϊόν μάρκετινγκ; Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, με όλη την ισχύ και την επιρροή του, φαίνεται να έχει επιλέξει τον δρόμο της εμπορικής αυτοπροβολής, αφήνοντας πίσω του το κοινωνικό και πολιτιστικό του αποτύπωμα.
Με πληροφορίες από Washington Post