Ο Σκέρτσος απαντάει στον Ράμφο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και το σύμφωνο συμβίωσης

Ο Σκέρτσος απαντάει στον Ράμφο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και το σύμφωνο συμβίωσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Ο Άκης Σκέρτσος με ανάρτησή του απαντά ουσιαστικά στα όσα δήλωσε ο Στέλιος Ράμφος, για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, απορρίπτοντας το επιχείρημα για ρύθμιση των σχετικών ζητημάτων μέσω του συμφώνου συμβίωσης. 

Ο Στέλιος Ράμφος εξέφρασε την άποψη πως το σύμφωνο συμβίωσης «καλύπτει όλα τα προβλήματα που σήμερα θέλει να ξαναλύσει» το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών που θα φέρει η κυβέρνηση. 

«Τα καλύπτει όλα απολύτως. Όπως την περίπτωση που έρχεται από το εξωτερικό ένα ομόφυλο ζευγάρι. Ερχόμενοι από το εξωτερικό οι ομόφυλοι σύζυγοι, υπογράφουν το σύμφωνο ελευθέρας συμβιώσεως, υπογράφουν και την αναδοχή του τέκνου του ενός από τους δυο συζύγους και προχωρούν κανονικά. Σε περίπτωση θανάτου το παιδί μένει με τον ανάδοχο σύζυγο κανονικά και δεν χρειάζεται να απευθυνθεί κανείς σε ίδρυμα για να το περιθάλψει», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Στέλιος Ράμφος. 

Στην ανάρτησή του, ο Άκης Σκέρτσος δίνει απαντήσεις σε τρεις ερωτήσεις οι οποίες- όπως αναφέρει- εξηγούν γιατί η προστασία των παιδιών εντός του συμφώνου συμβίωσης είναι ατελέσφορη και εισάγει μια νέα διάκριση σε βάρος τους, που δεν προστατεύει εν τέλει τα δικαιώματά τους, όπως είναι και το ζητούμενο. 

Ομόφυλα ζευγάρια: Οι 3 απαντήσεις του Σκέρτσου για το σύμφωνο συμβίωσης 

Στην ανάρτησή του, απαντώντας σε τρία ερωτήματα, ο Άκης Σκέρτσος εξηγεί μεταξύ άλλων γιατί τα επιχειρήματα που αφορούν στο σύμφωνο συμβίωσης δεν καλύπτουν τα δικαιώματα των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών

Επιπλέον, εξηγεί πως αν γινόταν αλλαγή του συμφώνου συμβίωσης, για να επιτρέπει την υιοθεσία του παιδιού του συντρόφου, αυτό θα διατηρούσε μια άδικη, αθέμιτη διάκριση σε βάρος των ομόφυλων ζευγαριών, που δεν θα μπορούν να συνάψουν γάμο, όπως οι υπόλοιποι πολίτες. 

Οι απαντήσεις που δίνει ο Άκης Σκέρτσος: 

1. Αν το πρόβλημα είναι πού θα πάει το παιδί αν πεθάνει ο αναγνωρισμένος γονέας, αυτό μπορεί να λυθεί και με μια πρόβλεψη ότι σε τέτοιες περιπτώσεις θα αναλαμβάνει κηδεμόνας ο/η σύντροφός του (σε σύμφωνο συμβίωσης). Γιατί λοιπόν δεν αρκεί αυτό και χρειάζεται να θεσπίσουμε γάμο και υιοθεσία;

Γιατί απλούστατα ο κηδεμόνας (κατ’ ακριβολογία ο επίτροπος, δεν υφίσταται στο δίκαιό μας ο όρος κηδεμόνας) ΔΕΝ είναι ούτε ποτέ μπορεί να θεωρηθεί γονέας. Επίτροπο έχουν τα ορφανά παιδιά, εδώ μιλάμε για παιδιά που έχουν γονέα και εμείς ως πολιτεία θα τους τον στερήσουμε; Έχουμε δηλαδή έναν άνθρωπο ο οποίος ήδη μεγαλώνει ένα παιδί ως γονέας και, κυρίως, θέλει να αναλάβει υπεύθυνα και συνειδητά όλες τις νομικές και ουσιαστικές υποχρεώσεις που συνοδεύουν αυτή τη σχέση, και η πολιτεία θα του λέει υποκριτικά: όχι, θα είσαι απλά επίτροπος, σαν να είναι κάποιο ίδρυμα; Δεν στιγματίζει αυτά τα παιδιά μια τέτοια λογική; Σε ένα παιδί μάλιστα που βίωσε την τραγική απώλεια του ενός -αναγνωρισμένου- γονέα, λέμε ότι δεν θα έχει καθόλου γονέα, αλλά επίτροπο; Είναι προς το συμφέρον του παιδιού αυτό; Είναι παράλογο ενώ υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να αυτοδεσμευθούν και να παντρευτούν τον ή τη σύντροφό τους υιοθετώντας το παιδί του/της και αναλαμβάνοντας περισσότερες υποχρεώσεις έναντι αυτού, η Πολιτεία να τον/την εμποδίζει. Παράλογο, άδικο και κυρίως υποκριτικό.

Αλλά ας δούμε και τις πρακτικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ επιτροπείας και γονεϊκής σχέσης: Η επιτροπεία δεν δημιουργεί συγγένεια. Το παιδί έχει πολύ λιγότερα δικαιώματα έναντι του επιτρόπου και η σχέση αυτή σταματά όταν ενηλικιωθεί. Άρα δεν έχει δικαίωμα διατροφής έναντι του επιτρόπου ούτε πριν ούτε μετά την ενηλικίωση (συχνά υπάρχει τέτοια υποχρέωση για τους γονείς, πχ όταν τα παιδιά σπουδάζουν) ή κοινωνικοασφαλιστικές παροχές (πχ. δεν μπορεί να εγγραφεί το παιδί ως έμμεσο ασφαλισμένο μέλος στον ασφαλιστικό φορέα του επιτρόπου) και βέβαια δεν μπορεί να κληρονομήσει τον επίτροπο (παρά μόνο με διαθήκη, εφόσον δηλαδή το θελήσει ο επίτροπος, και μάλιστα θα τον κληρονομήσει ως “εξωτικός” δηλαδή με πολλαπλάσια φορολόγηση). Είναι όλα αυτά προς το συμφέρον του παιδιού;

2. Ωραία λοιπόν, τότε γιατί δεν μπορεί να θεσπιστεί μια νέα σχέση «κηδεμονίας» για τον ή την σύντροφο (με σύμφωνο συμβίωσης) του αναγνωρισμένου γονέα, που θα λύνει αυτά τα προβλήματα; Ποια χώρα στον κόσμο έχει λύσει αυτά τα προβλήματα με αυτόν τον τρόπο; 39 χώρες έχουν νομοθετήσει την ισότητα στην υιοθεσία, και η Ελλάδα θα είναι η μοναδική  που θα δημιουργήσει ένα καινούριο πλαίσιο, διαφορετικό από όλες τις άλλες χώρες, πρωτότυπο στον κόσμο;

Κατ’ αρχάς αν ιδρύαμε μια νέα «οικογενειακή» σχέση, όπως αυτή που προτείνεται, θα άλλαζε όλο το οικογενειακό δίκαιο, θα περιελάμβανε αναγκαστικά και τα ετερόφυλα ζευγάρια και θα δημιουργούσε πάρα πολλά νέα ζητήματα, πιο πολλά από αυτά που επιδιώκει να λύσει.

Επίσης, η «κηδεμονία» θα ισχύει μόνο μετά το θάνατο του αναγνωρισμένου γονέα; Αν ναι, μια τέτοια «λύση» καθόλου δεν λύνει τα προβλήματα ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του μη αναγνωρισμένου γονέα, σε ομαλές συνθήκες, δηλαδή όσο ο αναγνωρισμένος γονέας βρίσκεται στη ζωή (νοσοκομείο, σχολείο, συνοδεία σε δραστηριότητες, μη υποχρέωση διατροφής σε περίπτωση λύσης του συμφώνου συμβίωσης κλπ). Εξάλλου, δεδομένου ότι μια τέτοια ρύθμιση θα ισχύει αναγκαστικά και για τα ετερόφυλα ζευγάρια, δεν είναι κατανοητό γιατί θα πρέπει το άλλο μέρος του συμφώνου συμβίωσης να γίνεται αυτόματα κηδεμόνας του παιδιού όταν πεθαίνει ο ένας γονέας. Το παιδί μπορεί να έχει άλλον γονέα, ή άλλους συγγενείς που μπορεί να πάει το παιδί (τα ετερόφυλα ζευγάρια όταν θέλουν να λύσουν αυτά τα θέματα συνάπτουν γάμο και προχωρούν σε υιοθεσία).

Αν από την άλλη η πρόταση είναι να θεσπιστεί μια νέου είδους «συγκηδεμονία» του συντρόφου του αναγνωρισμένου γονέα (εντός συμφώνου συμβίωσης) όσο βρίσκεται και ο άλλος, αναγνωρισμένος γονέας, στη ζωή, αυτό αφ’ ενός θα επηρεάσει και τα ετερόφυλα ζευγάρια, που δεν είναι αναγκαστικά επιθυμητό, και αφ’ετέρου, στην ουσία συνομολογούμε ότι θέλουμε μια νέα νομική σχέση που θα έχει ακριβώς τα ίδια στοιχεία (δικαιώματα, υποχρεώσεις) με τη γονεϊκή, αλλά θα τη βαφτίσουμε κάπως αλλιώς. Έτσι, η εφεύρεση μιας νέας οικογενειακής έννομης σχέσης υπό το πλαίσιο του συμφώνου συμβίωσης και ειδικά για τα ομόφυλα εντείνει την ανισότητα που βιώνουν τα παιδιά των οικογενειών αυτών.

3. Τότε γιατί απλά δεν αλλάζουμε το σύμφωνο συμβίωσης ώστε να επιτρέπει την υιοθεσία του παιδιού του συντρόφου;

Αυτό από τη μία πλευρά θα έλυνε το πρόβλημα των παιδιών όμως θα διατηρούσε μια άδικη, αθέμιτη διάκριση εις βάρος των ομόφυλων ζευγαριών, που δεν θα μπορούν να συνάψουν γάμο όπως όλοι οι υπόλοιποι συμπολίτες μας. Αλλά και δεν απαντά στις ενστάσεις όσων είναι εναντίον του δικαιώματος της υιοθεσίας που απορρέει από τον γάμο, διότι ουσιαστικά τις αναπαράγει, απλά στα πλαίσια του συμφώνου.

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Lifo Videos / «Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και διευθυντή του SLpress.gr, Σταύρο Λυγερό, για τις βαθύτερες διαστάσεις της σύγκρουσης Ρωσίας - Ουκρανίας, το ενεργειακό σκάκι και την προπαγάνδα, τη θέση της Ευρώπης, τη στάση της Ελλάδας, τον ρόλο της Κίνας και την επιστροφή του Τραμπ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Πολιτική / Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για συγκάλυψη, φέρνοντας ως παράδειγμα την καταψήφιση της πρότασης διερεύνησης υπουργικής ευθύνης στην υπόθεση της σύμβασης 717, παρά την αναφορά σχετικής δικογραφίας από την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη
LIFO NEWSROOM
«Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

LiFO politics / «Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

Η νέα εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για τα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας και εξηγεί γιατί «οι γυναίκες πολλές φορές χρειάζεται να καταβάλουν παραπάνω προσπάθεια για να αποδείξουν την αξία τους».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Πολιτική / Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα, υπογραμμίζοντας πως: «Ο ελληνικός λαός υπέμεινε σοβαρές δυσκολίες και έκανε θυσίες, όμως επέδειξε θάρρος, αγκάλιασε την αλλαγή και απέδειξε την ανθεκτικότητά του»
LIFO NEWSROOM