Εθνικό σχέδιο δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία - Μαθήμα στα σχολεία

Εθνικό σχέδιο δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία - Μαθήμα στα σχολεία Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
0

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια 2021-2030 ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνει μέτρα/δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%.

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις του σχεδίου αφορούν, μεταξύ άλλων:

- Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας με έμφαση στις παραβάσεις που αυξάνουν την πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος.

- Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος.

- Τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές.

- Την ενσωμάτωση νέων κατηγοριών οχημάτων, όπως αυτό της μικροκινητικότητας (όπως πατίνια).

- Την υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών.

Μητσοτάκης: Παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία αυξημένης επικινδυνότητας

Φιλόδοξους στόχους, ώστε να διορθωθούν άμεσα τα αρνητικά στατιστικά που εμφανίζει η χώρα μας στον τομέα των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων επεσήμανε ότι έχει το Εθνικό Σχέδιο δράσης για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας κατά την παρουσίασή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μάλιστα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση σε πρόγραμμα, ύψους 30 εκατομμυρίων, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία αυξημένης επικινδυνότητας ανά την επικράτεια.

«Πρόκειται για μικρές παρεμβάσεις, οι οποίες μπορούν, ωστόσο, να κάνουν την διαφορά ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, που συμπλήρωσε πως πολλά ατυχήματα συμβαίνουν εντός των πόλεων ή στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Μάθημα οδικής ασφάλειας στα σχολεία

 

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία, που ο ίδιος προσδίδει στην διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς, καθώς πλέον το μάθημα της οδικής ασφάλειας εντάσσεται οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.

«Τα παιδιά επηρεάζουν και τις συμπεριφορές των ενηλίκων, τα νέα παιδιά θα επηρεάσουν και τους γονείς τους» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που σημείωσε ότι πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα και η αντίληψη του τι σημαίνει οδηγώ ένα αυτοκίνητο ή μία μοτοσικλέτα.

Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε ειδικά στην αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων και πόσο καθοριστικό είναι τα νέα παιδία να αντιμετωπίζουν την όλη διαδικασία αλλά και τις εξετάσεις ως ένα στάδιο, κατά το οποίο θα μάθουν να οδηγούν.

«Πολλά ατυχήματα - και τέτοια δυστυχώς, απαντώνται αρκετά στην ιδιαίτερη πατρίδα μου την Κρήτη - οφείλονται σε ατομικές επιλογές, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, αλλά και το γεγονός, πως δεν φοράμε ζώνη και κράνος. Πάνω από όλα πρέπει να σκεφθούμε πως η αλλαγή συμπεριφοράς στον δρόμο συνεπάγεται σεβασμό στους συμπολίτες μας και την οικογένεια μας» τόνισε.

Ασφαλείς δρόμοι - Υπεύθυνοι οδηγοί - Κυκλοφοριακή παιδεία - Δίκαιοι κανόνες για όλους

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για ένα σχέδιο, που στηρίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι - υπεύθυνοι οδηγοί - κυκλοφοριακή παιδεία - δίκαιοι κανόνες για όλους.

«Δίνουμε έμφαση στο πιο φλέγον ζήτημα, να κάνουμε δηλαδή τους δρόμους μας πιο ασφαλείς, μέσω ενός προγράμματος σημειακών παρεμβάσεων σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις», τόνισε. «Να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως - όπως να οδηγούν!», σημείωσε.

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί πρέπει να καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών

LiFO politics / Γιατί πρέπει να καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών

Ο καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Σπύρος Βλαχόπουλος, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την ανάγκη κατάργησης του νόμου περί ευθύνης υπουργών, εξηγώντας όμως γιατί πρέπει να τηρείται όσο παραμένει σε ισχύ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Επίσκεψη Γεραπετρίτη στην Τρίπολη: Ελλάδα και Λιβύη έτοιμες να συζητήσουν για οριοθέτηση ΑΟΖ στο προσεχές μέλλον

Πολιτική / Επίσκεψη Γεραπετρίτη στην Τρίπολη: Ελλάδα και Λιβύη έτοιμες να συζητήσουν για οριοθέτηση ΑΟΖ στο προσεχές μέλλον

Ο κ. Γεραπετρίτης διατύπωσε την επιδίωξη της Ελλάδας για ενίσχυση των διμερών σχέσεων με την Τρίπολη, με έμφαση στην οικονομία και τις επενδύσεις - Τι δήλωσε ο Λίβυος ΥΠΕΞ
LIFO NEWSROOM
Λευτέρης Αυγενάκης: Άρση ασυλίας για το επεισόδιο στο αεροδρόμιο ζητά η Επιτροπή Δεοντολογίας

Πολιτική / Λευτέρης Αυγενάκης: Άρση ασυλίας για το επεισόδιο στο αεροδρόμιο ζητά η Επιτροπή Δεοντολογίας

Το καλοκαίρι του 2024, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ενεπλάκη σε περιστατικό χειροδικίας κατά εργαζόμενου στο «Ελ. Βενιζέλος» με αποτέλεσμα τη διαγραφή του
LIFO NEWSROOM
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κοινή πρόταση για Προκαταρκτική Επιτροπή καταθέτουν ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Νέα Αριστερά

Πολιτική / ΟΠΕΚΕΠΕ: Κοινή πρόταση για Προκαταρκτική Επιτροπή καταθέτουν ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Νέα Αριστερά

«Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν είναι μόνο ένα οικονομικό σκάνδαλο διαφθοράς, αλλά μια δυσώδης υπόθεση διαπλοκής μετά το 2019 υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών και βουλευτών της ΝΔ και «γαλάζιων» παραγόντων» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ
LIFO NEWSROOM