Αλλάζουν ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και τα πρόστιμα - Έρχεται «νέος ΟΑΣΘ»

Αλλάζουν ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και τα πρόστιμα - Έρχεται «νέος ΟΑΣΘ» Facebook Twitter
Φωτ. αρnχείου: Eurokinissi
0

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς και αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ προανήγγειλε η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο τις πρωτοβουλίες: 

  • Νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα,  
  • Πλαίσιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Π.Ε. Θεσσαλονίκης  

Ο νέος ΚΟΚ, σύμφωνα με το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι «η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».  

Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.  

Η εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργικό Συμβούλιο, σχετικά με το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, στοχεύει «όχι μόνο στην επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του Οργανισμού, αλλά στην πλήρη αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης».  

Το σχέδιο του Υπουργείου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, εκκρεμότητα που υφίσταται από το 2017 οπότε και έγινε η κρατικοποίησή του, «προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος, σωστός και λειτουργικός Οργανισμός με όρους των επόμενων δεκαετιών». «Και αυτό γιατί παρά τη βελτίωση του τελευταίου διαστήματος στην απόδοση του Οργανισμού, εξακολουθεί να υπάρχει λειτουργική αδυναμία, κυρίως λόγω των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του και της δυσκολίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου» ανέφερε η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.  

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό εναρμονισμένο με το ενωσιακό δίκαιο και το πλαίσιο που επιτάσσει η βιώσιμη αστική κινητικότητα. Η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα» τονίστηκε, κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του ΟΣΕΘ, τόσο σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού όσο και εποπτείας, αλλάζει και αναβαθμίζεται.  

  • Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης εδράζεται στις παρακάτω βασικές αρχές:  
  • Κατάργηση, μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ και σύσταση ενός νέου δημόσιου Φορέα, σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κανονισμού Ε.Κ. 1370/2007.  
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΣΕΘ, ως 100% θυγατρική του.  
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από τον «Νέο ΟΑΣΘ» και ανάθεση σε ιδιώτες, του υπολειπόμενου, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ. Η διαδικασία αυτή ακολουθείται και σήμερα, μέσω των αναθέσεων που έχουν γίνει στα ΚΤΕΛ. Στόχος όμως είναι να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στις μακροχρόνιες ανάγκες της πόλης, λαμβάνοντας πλέον υπόψιν και την επερχόμενη λειτουργία του μετρό (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ).  
  •  Ο «νέος ΟΑΣΘ» θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες. 
Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο: 25 μεταρρυθμίσεις από τώρα ως το τέλος του έτους

Πολιτική / Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο: 25 μεταρρυθμίσεις από τώρα ως το τέλος του έτους

«Είναι πολύ σημαντικό σε επίπεδο υπουργικού συμβουλίου να έχουμε χαράξει έναν οδικό χάρτη με συγκεκριμένους στόχους και προοπτική, με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος αυτής της χρονιάς» τόνισε ο πρωθυπουργός
LIFO NEWSROOM
ΛΕΙΨΥΔΡΙΑ ΜΕΤΡΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Πολιτική / Λειψυδρία: Αλλάζει ριζικά το μοντέλο διαχείρησης υδάτων στη χώρα - Οι 5 βασικοί άξονες

Στη 19η θέση παγκοσμίως η Ελλάδα στον κίνδυνο λειψυδρίας - Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, τόνισε ότι το νερό είναι και θα παραμείνει δημόσιο αγαθό
LIFO NEWSROOM
Πλεύρης από Κοπεγχάγη: «Αν μπεις στην Ευρώπη παράνομα ή η αίτηση ασύλου σου απορριφθεί, πρέπει να επιστρέψεις στη χώρα σου»

Πολιτική / Πλεύρης από Κοπεγχάγη: «Αν μπεις στην Ευρώπη παράνομα ή η αίτηση ασύλου σου απορριφθεί, πρέπει να επιστρέψεις στη χώρα σου»

«Οι επιστροφές των παράνομων μεταναστών πρέπει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα» δήλωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: «Ο αγώνας για τη δικαίωση της Κύπρου είναι κοινός και θα είναι νικηφόρος»

Πολιτική / Μητσοτάκης: «Ο αγώνας για τη δικαίωση της Κύπρου είναι κοινός και θα είναι νικηφόρος»

Μήνυμα του πρωθυπουργού για τη συμπλήρωση 51 ετών από την τουρκική εισβολή – Σαφές κάλεσμα για πρόοδο στις διακοινοτικές συνομιλίες, στον απόηχο της επίσκεψης Ερντογάν στα Κατεχόμενα
LIFO NEWSROOM
Γιατί πρέπει να καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών

LiFO politics / Γιατί πρέπει να καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών

Ο καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Σπύρος Βλαχόπουλος, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την ανάγκη κατάργησης του νόμου περί ευθύνης υπουργών, εξηγώντας όμως γιατί πρέπει να τηρείται όσο παραμένει σε ισχύ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ