Σταδιακά θα είναι τα βήματα του υπουργείου Παιδείας που θα διαμορφώσουν τις αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων οι οποίες θα αφορούν του μαθητές που θα αποφοιτήσουν από την Γ' Λυκείου το 2020.


Ειδικότερα, την Παρασκευή, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε ότι ο βασικός κορμός του υφιστάμενου συστήματος θα διατηρηθεί τουλάχιστον για δύο χρόνια, ωστόσο εξετάζονται κρίσιμες αλλαγές όπως είναι η επαναφορά της βάσης εισαγωγής για να τεθούν νωρίτερα σε εφαρμογή.

 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή», η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκρίνει την κατάργηση του διαχωρισμού των τμημάτων ΑΕΙ σε «πράσινα» και «κόκκινα», όπως προβλέπει το σύστημα που ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο. «Πράσινα» είναι τα τμήματα χαμηλής ζήτησης, στα οποία οι εισακτέοι θα εισάγονται με μόνο το εθνικό απολυτήριό τους, το οποίο θα λάβουν μέσω περιφερειακών εξετάσεων σε τέσσερα μαθήματα. Αντίστοιχα, τα «κόκκινα» τμήματα είναι εκείνα στα οποία οι υποψήφιοι, αφού πάρουν το εθνικό απολυτήριό τους, θα δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ίδια τέσσερα μαθήματα. Η διάκριση «πράσινων» και «κόκκινων» τμημάτων θα προκύπτει από τις δηλώσεις των υποψηφίων (ένα είδος μηχανογραφικού) κατά το μήνα τον Οκτώβριο. Τέλος, στα τμήματα όπου θα υπάρχει χαμηλή ζήτηση και οι δηλώσεις θα είναι λιγότερες των θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι θα εισάγονται μόνο με το απολυτήριο.

 

 

Η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά ότι η συμμετοχή των υποψηφίων μόνο στη διαδικασία εισαγωγής για τα «πράσινα» τμήματα έχει μειονεκτήματα. Μεταξύ αυτών, ότι είναι θέμα τύχης εάν τελικά σε ένα τμήμα θα υπάρχουν κενές θέσεις και άρα θα χαρακτηριστεί «πράσινο». Επίσης, άλλο μειονέκτημα του συστήματος του πρώην υπουργού Παιδείας, είναι πως θα δημιουργηθούν φοιτητές δύο ταχυτήτων σε ένα τμήμα: εκείνοι που θα εισαχθούν μόνο με το απολυτήριο και εκείνοι μέσω Πανελλαδικών. Βέβαια, θεωρείται ότι θα καθιερωθεί βάση εισαγωγής, ωστόσο δεν έχει ξεκαθαρίσει ούτε ο χρόνος έναρξης ισχύος της, αλλά ούτε και το επίπεδό της. Από την άλλη, θα γίνει μείωση της ύλης σε διάφορα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ενώ θα αλλάξει ο τρόπος συνεξέτασης της Λογοτεχνίας με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα.


Οι αλλαγές «θα πρέπει να είναι πάντα επ' ωφελεία των παιδιών, για να μη δημιουργούμε καταστάσεις έκπληξης σε ένα σύστημα στο οποίο έχουμε ήδη εντοπίσει παθογένειες», ανέφερε την Παρασκευή στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΘΕΜΑ 104,6» η υφυπουργός Παιδείας. Για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, η κ. Ζαχαράκη είπε ότι «βρισκόμαστε σε συνεχή συζήτηση με περιφερειακές διευθύνσεις και δήμους, ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα υπάρχουν παντού σχολικές αίθουσες».

 

Για την αξιολόγηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός δήλωσε ότι «θα ξεκινήσουμε στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και θα διευκρινίσουμε, μέσω νομοθεσίας που θα φέρουμε, τι σημαίνει αξιολόγηση. Την αξιολόγηση δεν τη συνδέουμε με κανενός είδους τιμωρία, αλλά θέλουμε να εντοπιστούν αδυναμίες στη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό, ώστε να μπορέσουμε με στήριξη να τις θεραπεύσουμε».