Ολλανδία: Το αεροδρόμιο Σίπχολ σταματά τις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά τζετ

Ολλανδία: Το αεροδρόμιο Σίπχολ σταματά τις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά τζετ Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Με στόχο την μείωση των εκπομπών αερίων και της ηχορύπανσης, το αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερναμ ανακοινώνει το τέλος των νυχτερινών πτήσεων, αλλά και των ιδιωτικών τζετ. 

Σε ανακοίνωσή του, ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου αναφέρει ότι από το έτος 2025-26 θα απαγορευτούν η απογείωση αεροσκαφών από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 6 το πρωί. Θα απαγορευτούν επίσης οι προσγειώσεις πριν από τις 5 το πρωί, μειώνοντας αισθητά τις πτήσεις. 

«Ο μοναδικός δρόμος που μπορούμε να ακολουθήσουμε είναι να γίνουμε συντομότερα πιο ήσυχοι και πιο καθαροί» τόνισε ο CEO του αεροδρομίου, Ρούουντ Σόνταγκ. «Για υπερβολικά μεγάλο διάστημα σκεφτόμασταν μόνο την ανάπτυξη και ελάχιστα το τίμημα που θα πληρώναμε», πρόσθεσε.

Οι αλλαγές αυτές σημαίνουν ότι θα πραγματοποιούνται 10.000 λιγότερες πτήσεις σε ετήσια βάση. Τα ιδιωτικά τζετ θα απαγορευτούν επειδή προκαλούν «δυσανάλογη ηχορύπανση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη». Σε σύγκριση με μια τακτική πτήση, οι πτήσεις των ιδιωτικών αεροσκαφών παράγουν 20 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με το αεροδρόμιο.

Τον περασμένο Νοέμβριο, η ολλανδική αστυνομία συνέλαβε εκατοντάδες ακτιβιστές για το κλίμα οι οποίοι κατέλαβαν την πίστα του αεροδρομίου, έκαναν ποδήλατο ή κάθισαν μπροστά σε ιδιωτικά τζετ, για να εμποδίσουν την απογείωσή τους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα προβληματικά δέντρα μιας υπερβολικά τσιμενταρισμένης πόλης

Η Αθήνα φλέγεται / Τα προβληματικά δέντρα μιας υπερβολικά τσιμενταρισμένης πόλης

Έχει αρκετό πράσινο η Αθήνα; Έχει τα σωστά δέντρα και τι προσφέρουν αυτά; Πόσο αποτελεσματικοί είναι οι πνεύμονες πρασίνου και τα πάρκα της πόλης; Τι γίνεται με τα δέντρα που θα κοπούν για το μετρό; Ο αρχιτέκτονας δρ. Θωμάς Δοξιάδης εξηγεί.
M. HULOT