Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών

Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών Facebook Twitter
0

Ότι οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και εμφιαλωμένων ποτών, υποστηρίζει νέα παγκόσμια έρευνα.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και περιορίζουν τις δαπάνες τους για κρέας και εμφιαλωμένα ποτά ενώ προσπαθούν να μειώσουν τα πλαστικά απορρίμματα, και η τάση αυτή αναμένεται να ενταθεί καθώς κλιμακώνονται οι ανησυχίες για το κλίμα. Περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων που ρωτήθηκαν σε 24 χώρες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία ανησυχούν για το περιβάλλον και οι μισοί εξ αυτών , ή 16% του παγκόσμιου συνόλου, λαμβάνουν δραστικά μέτρα για να μειώσουν το ενεργειακό αποτύπωμά τους.

«Βλέπουμε ήδη μικρές μειώσεις στις δαπάνες για κρέας, εμφιαλωμένα ποτά και για κατηγορίες όπως τα υγρομάντηλα», ανέφερε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar σε έκθεσή της για την έρευνα. «Καθώς οι αγορές πλουτίζουν, αυξάνεται το βάρος που δίδεται σε θέματα περιβαλλοντισμού και πλαστικών. Στο μέλλον, θα μπορούσαμε να δούμε το μερίδιο των καταναλωτών με 'οικολογική συνείδηση' να ενισχύεται σε χώρες που έχουν αυξανόμενο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν».

Η έρευνα με δείγμα πάνω από 65.000 ανθρώπους έδειξε ότι οι καταναλωτές στη δυτική Ευρώπη είναι πιθανότερο να επιδιώξουν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων στην Ασία και τη Λατινική Αμερική έχει από περιορισμένο έως μηδαμινό ενδιαφέρον για το θέμα αυτό. Η Χιλή είναι η εξαίρεση στη Λατινική Αμερική και η χώρα με τους περισσότερους καταναλωτές που είναι ευαισθητοποιημένοι για περιβαλλοντικά θέματα στον κόσμο, με το 37% των ερωτηθέντων να προσπαθούν ενεργά να κάνουν την αλλαγή. Η Αυστρία και η Γερμανία βρίσκονται στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά τους περισσότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, με τη Βρετανία να μην απέχει πολύ, ανέφερε η Kantar, προβλέποντας ότι οι πωλήσεις νωπού κρέατος στη Βρετανία θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 4% τα επόμενα δύο χρόνια, εάν συνεχίσει να εξαπλώνεται ο περιβαλλοντισμός.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα που έχουν ανταγωνιστική τιμή και είναι άμεσα διαθέσιμα». Σύμφωνα με την Kantar, το 48% των αγοραστών θέλει οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων να κάνουν περισσότερα για να μειωθούν τα πλαστικά απορρίμματα. Στην έκθεση σημειώνεται ότι περίπου 10 εταιρίες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η Nestle, η Coca-Cola, η Unilever, η Walmart και η Carrefour,  έχουν υπογράψει δέσμευση για να είναι οι συσκευασίες τους επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες έως το 2025.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΚ / Οι δοκιμές εξόρυξης στα βάθη των ωκεανών απειλούν πάνω από το ένα τρίτο των ζώων του βυθού

Περιβάλλον / Οι δοκιμές εξόρυξης στα βάθη των ωκεανών απειλούν πάνω από το ένα τρίτο των ζώων του βυθού

Παρά τις τεράστιες ποσότητες κρίσιμων ορυκτών που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τεχνολογίες «πράσινης ενέργειας», η εξόρυξη στα διεθνή ύδατα παραμένει αμφιλεγόμενη και οι ειδικοί προειδοποιούν για ανεπανόρθωτες συνέπειες στη βιοποικιλότητα και στο οικοσύστημα του βυθού
LIFO NEWSROOM
ΓΙΑ ΣΚ - Από την ακραία ζέστη έως την κακή ψυχική υγεία - Πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει το εργασιακό περιβάλλον

Περιβάλλον / Από την ακραία ζέστη έως την κακή ψυχική υγεία - Πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει το εργασιακό περιβάλλον

Περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο εργαζόμενοι εκτίθενται σε υψηλές θερμοκρασίες, με σχεδόν το ένα τρίτο να βιώνει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία
LIFO NEWSROOM
ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Περιβάλλον / Guardian: Κίνδυνος για τοξικά απόβλητα στο νερό από χιλιάδες χωματερές στην Ευρώπη - Τι ισχύει για την Ελλάδα

Οι αυξανόμενοι κίνδυνοι πλημμυρών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή θα μπορούσαν να απελευθερώσουν χημικές ουσίες από περιοχές, απειλώντας τα οικοσυστήματα
LIFO NEWSROOM