Ο αντιρρησίας....μπάμιας στο ΕΣΡ

Ο αντιρρησίας....μπάμιας στο ΕΣΡ Facebook Twitter
0

Δεν την είχα δει τη συγκεκριμένη διαφήμιση. Σε μια παρέα άκουσα για το πόσο πειστικός είναι και πόσο γέλιο βγάζει αυτός που κάνει τον άνδρα (από άνδρα το άκουσα). Η κοπέλα που κάνει τη γυναίκα, απλώς υπομένει στις διαθέσεις του συζύγου που δεν αντέχει τις μπάμιες. Η συγκεκριμένη διαφήμιση όμως έχει δημιουργήσει μεγάλη "αντάρα" και αντιδράσεις από τις γυναικείες οργανώσεις σε τέτοιο σημείο που η Γενική Γραμματεία Ισότητας των φύλων προσέφυγε στο ΕΣΡ , ζητώντας να την απαγορεύσει ως σεξιστική. Είναι η τηλεοπτική διαφήμιση εταιρίας κινητής τηλεφωνίας που πλασάρει πακέτο χρόνου. Σίγουρα είναι μια επιτυχημένη διαφήμιση αφού κατάφερε να ξεσηκώσει συζητήσεις και να φτάσει μέχρι το ΕΣΡ.

"Κανείς δε ρωτάει "είδες τη διαφήμιση του τάδε?" γράφει η Μαριάννα Τζιαντζή στην Καθημερινή στη στήλη της που ειδικά για την περίπτωση έχει τον τίλτο "Αντιρρησίας...μπάμιας", "αλλά όλοι λένε "είδες τη διαφήμιση με τις μπάμιες?"

"Ζούμε στην εποχή του story telling,-γράφει η δημοσιογράφος- της αφήγησης ιστοριών και η συγκεκριμένη διαφήμιση, διάρκειας 50 δευτερολέπτων, αφηγείται μια ιστορία: την επιστροφή όχι ενός κινητού, αλλά μιας συζύγου ή συντρόφου στη μαμά της. Ενας κύριος, αγανακτισμένος επειδή η καλή του τού μαγειρεύει ξανά μπάμιες, της βάζει τις φωνές και την οδηγεί ή μάλλον τη σέρνει στο πατρικό της σπίτι.

«Την κορούλα σου τη βλέπεις;», λέει στην εμβρόντητη πεθερά του. «Λοιπόν, στην επιστρέφω όπως την πήρα: απείραχτη, αφόρετη και στη συσκευασία της». Υστερα εκείνος απαριθμεί τις δαπάνες που έχει κάνει για το προϊόν: τόσα γεύματα, τόσοι καφέδες, τόσα δώρα, τόσα σινεμά. Και η κορούλα, με ύφος δαρμένης γάτας, μένει αμίλητη.

Ο αντιρρησίας μπάμιας επιστρέφει στην πραγματικότητα. Ο,τι είδαμε ήταν μια φαντασίωση. Οπως όμως λέει μια φωνή εκτός πλάνου, «τώρα με τη νέα υπηρεσία επιστροφής χρημάτων (στον πελάτη), θα σας μπουν ιδέες...»


Στη συνέχεια η Μαριάννα Τζιαντζή τονίζει ότι όσα έχουν γραφτεί για το σεξιστικό χαρακτήρα αυτής της διαφήμισης θα γέμιζαν ολόκληρο τόμο. "Μέχρι που η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων προσέφυγε στο ΕΣΡ ζητώντας να αποσυρθεί άμεσα αυτό το σποτ επειδή «απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της, εξισώνοντάς τη με αντικείμενο και εμπόρευμα...» Σύμφωνα με την ίδια έγγραφη καταγγελία, οι απόψεις που προβάλλονται «αναπαράγουν σεξιστικές στερεότυπες αντιλήψεις ως προς τους ρόλους, την αξία και τις ικανότητες γυναικών και ανδρών».

Έχει αξία η άποψη της δημοσιογράφου αλλά και το συμπέρασμα της για την προσφυγή της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των φύλων στο ΕΣΡ:

"Τα στερεότυπα αυτά υπάρχουν και στην κοινωνία, αλλά σήμερα δεν είναι τόσο ισχυρά όσο στις προηγούμενες γενιές. Αλλα στερεότυπα, ίσως πολύ πιο τοξικά, τα έχουν διαδεχθεί. Συχνά, στα σίριαλ και στις συνεντεύξεις «επωνύμων», οι ανθρώπινες σχέσεις εμφανίζονται σαν μια μορφή επένδυσης συναισθηματικού ή και υλικού χαρακτήρα: «έχω επενδύσει πολλά σ' αυτή τη σχέση» ή «σ' αυτό το παιδί». Υπάρχουν γονείς που γίνονται θυσία για το λατρεμένο τους τέκνο και, ταυτόχρονα, υπολογίζουν πόσο τους έχει στοιχίσει: από πάνες-βρακάκια μέχρι το μεταπτυχιακό - και αλίμονο στο παιδί που θα αποδειχτεί ατυχής επένδυση.

Στη δικτατορία υπήρχαν απαγορευμένα τραγούδια και βιβλία. Θα ήταν γελοίο σήμερα να αποκτήσουμε απαγορευμένες διαφημίσεις. Καθώς η άγρια ανεργία θέτει σε δοκιμασία όλες τις ανθρώπινες σχέσεις, ερωτικές και μη, το να ζητάει μια κυβερνητική υπηρεσία την απόσυρση μιας διαφήμισης είναι προσβλητικό όχι για τον άνδρα ή τη γυναίκα αφηρημένα, αλλά για τους εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους, άνδρες και γυναίκες, που δεν μπορούν να κεράσουν έναν καφέ ή ένα σινεμά την/τον σύντροφό τους".

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

TV & Media / Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

Η ανακοίνωση για την εξόδιο ακολουθία του Γεράσιμου Μιχελή που πέθανε σε ηλικία 60 ετών - Όσα είχε μοιραστεί στα social media ο αγαπημένος «κακός» της ελληνικής τηλεόρασης
LIFO NEWSROOM
YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM