Τα ποσά επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα - «Στο τραπέζι» και η χρηματοδότηση φορτιστών

Τα ποσά επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα - «Στο τραπέζι» και η χρηματοδότηση φορτιστών Facebook Twitter
ΕΡΑ
0

«Στο τραπέζι» βρίσκεται και η χρηματοδότηση για αγορά φορτιστών πέρα από την επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων.  

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το τελικό σχέδιο που είναι πιθανό να παρουσιαστεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, θα επιδοτηθεί πέραν της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σκούτερ και ποδηλάτων και η αγορά του οικιακού φορτιστή. 

Συγκεκριμένα, η επιδότηση για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σύμφωνα με το τελικό σχέδιο αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 4.000 και 4.500 ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται το newsauto.gr, με 500 ευρώ θα επιδοτηθεί η απόκτηση του οικιακού φορτιστή (Wallbox). Αν κάποιος τώρα ταυτόχρονα έχει να αποσύρει και ένα παλαιό όχημα τότε η επιδότηση θα αυξηθεί κατά 1.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως το τελικό ποσό επιδότησης, για έναν ιδιώτη καταναλωτή, ενδέχεται να αγγίξει ακόμη και τα 6.000 ευρώ.

Όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ, τα παραπάνω ποσά επιδότησης ισχύουν και για τις εταιρείες Leasing και ενοικιάσεων, ενώ οι χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων πέραν του οικονομικού οφέλους που προκύπτει από τη μείωση του μισθώματος θα ωφεληθούν και από τις φοροαπαλλαγές.

Για τους ιδιοκτήτες ταξί σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται το newsauto.gr, το όφελος θα είναι ακόμη υψηλότερο και μόνο για την αγορά του οχήματος η επιδότηση θα κυμανθεί από 8.000 έως 9.000 ευρώ και θα αυξάνεται κατά 500 ευρώ για την αγορά οικιακού φορτιστή και κατά 1.000 ευρώ σε ταυτόχρονη απόσυρση του παλαιού ταξί. Οι παραπάνω επιδοτήσεις είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν και για την απόκτηση μικρών ηλεκτρικών φορτηγών.

Στα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα σκούτερ οι επιδοτήσεις θα ανέλθουν στα 300 και στα 800 ευρώ αντίστοιχα, ωστόσο ανοιχτό αφήνεται το ενδεχόμενο αύξησης. 

Περαιτέρω μέτρα 

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει συμπεριλάβει μια σειρά μέτρων για την ενίσχυση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ανάμεσα σε αυτά η ελεύθερη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας όπου αυτή τη στιγμή απαγορεύεται η χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης και η δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ακόμη, ανάμεσα στα μέτρα είναι η χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους, τα χαμηλότερα ασφάλιστρα και η ελεύθερη διέλευση από τα διόδια. Τέλος έχουν συμπεριληφθεί μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον δημόσιο τομέα.

Αθήνα και Μιλάνο στην κορυφή των ρύπων

Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι μικρότερο από 1%, ενώ στην Ολλανδία το ποσοστό τους έχει ξεπεράσει ήδη το 10% και στη Νορβηγία το 50%. Η Αθήνα μαζί με τον Μιλάνο κατέχουν την πρωτιά όσον αφορά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα σε ποσοστό 75%, γεγονός που συνδέεται με το γηρασμένο στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν.

Στόχος της κυβέρνησης είναι ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικό. 

Με πληροφορίες από newsauto.gr

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Καλλιάνος: «Το καλό παιδί τελείωσε, δεν σκαμπάζω από τις γλυκανάλατες ανακοινώσεις του Αττικόν»

Ελλάδα / Γιάννης Καλλιάνος: «Το καλό παιδί τελείωσε, δεν σκαμπάζω από τις γλυκανάλατες ανακοινώσεις του Αττικόν»

«Δεν φταις εσύ», ανέφερε ο μετεωρολόγος για τον Άδωνι Γεωργιάδη και αποκαλύπτει όλο το παρασκήνιο για την καθυστερημένη εισαγωγή του πατέρα του στη ΜΕΘ
NEWSROOM
Γιώργος Λυγγερίδης: Τι απαντά ο Δήμος Πειραιά για την απασχόληση 4 «ηγετών» της οπαδικής εγκληματικής οργάνωσης

Ελλάδα / Γιώργος Λυγγερίδης: Τι απαντά ο Δήμος Πειραιά για την απασχόληση 4 «ηγετών» της οπαδικής εγκληματικής οργάνωσης

«Καμία δημόσια ή δημοτική αρχή δεν μπορεί να γνωρίζει πως συμπεριφέρεται μετά την αποχώρηση από την εργασία ή υπηρεσία του οποιοσδήποτε εργαζόμενος»
NEWSROOM