Δώδεκα κράτη της ΕΕ, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, θα καλέσουν σήμερα τις Βρυξέλλες να αναστείλουν προσωρινά έναν ευρωπαϊκό νόμο χορήγησης επιστροφών - αποζημιώσεων για ακυρωμένες πτήσεις από τις αεροπορικές εταιρίες, μεταδίδει το Euronews.

 

Η Γαλλία και οι Κάτω Χώρες ηγούνται της πρότασης, η οποία αναμένεται να κατατεθεί κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των ευρωπαίων υπουργών μεταφορών.

 

Οι άλλες χώρες που στηρίζουν το αίτημα, είναι το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία και η Πορτογαλία.

 

Η πρόταση - η οποία αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις - έρχεται εν μέσω της οργής επιβατών που είδαν τις πτήσεις τους να ακυρώνονται εν μέσω του ξεσπάσματος της πανδημία κορωνοϊού, αλλά τους προσφέρθηκαν μόνο κουπόνια ως αποζημίωση.

 

 

 

Σε κοινή δήλωση, 12 κράτη μέλη, ζητούν από την Κομισιόν να τροποποιήσει τον κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών για να επιτρέψει την προσωρινή έκδοση κουπονιών, ώστε να καταστεί βιώσιμος ο κλάδος πέρα από την κρίση.

 

To έγγραφο που δημοσιεύει ο ανταποκριτής του Euronews:

 

 

 

 

 

Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οι επιβάτες πρέπει να λάβουν επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης. Αλλά, υπάρχει πίεση για προσωρινή αναστολή αυτού του νόμου της ΕΕ για να δοθεί ζωτικής σημασίας χρόνος στις στις αεροπορικές εταιρείες που επλήγησαν από την πανδημία.

 

Ωστόσο, η επίτροπος μεταφορών της ΕΕ, Adina Valean, δήλωσε στο Euronews ότι πίστευε ότι μια τέτοια κίνηση ήταν κακή ιδέα. «Δεν είναι επιλογή κατά τη γνώμη μου», είπε. «Δεν νομίζω ότι αυτός είναι ο σωστός δρόμος. Νομίζω ότι οι εταιρείες πρέπει να ξοδέψουν την ενέργεια και τη σκέψη τους ώστε να κάνουν τα κουπόνια πιο ελκυστικά εάν θέλουν να χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το μέσο, αλλά να επιτρέπουν στους επιβάτες να ασκήσουν το δικαίωμά τους για αποζημίωση».

 

Η Air France-KLM συγκαταλέγεται μεταξύ των εταιρειών που δεν προσφέρουν επιστροφές χρημάτων στους επιβάτες - παρά τη λήψη 11 δισεκατομμυρίων ευρώ από τη γαλλική και ολλανδική κυβέρνηση. Η KLM δήλωσε στο Euronews ότι οι ισχύοντες κανονισμοί δεν είχαν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζουν τις έκτακτες περιστάσεις μιας πανδημίας.

 

«Κανένα κείμενο δεν προέβλεπε την απαγόρευση και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που άρχισαν τις τελευταίες εβδομάδες. Η KLM πιστεύει ότι η έκδοση κουπονιών αποτελεί μια δίκαιη λύση για μια εύλογη ισορροπία μεταξύ της προστασίας των επιβατών και της επιχειρησιακής πραγματικότητας  που πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε αεροπορική εταιρεία».

 

Ωστόσο, η ευρωπαϊκή οργάνωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών, η BEUC, δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να είναι αυτοί που θα διασώσουν τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών και λέει πως η πανδημία θέτει τους καταναλωτές σε τεράστια οικονομική πίεση. Η γενική διευθύντρια της BEUC, Monique Goyens τονίζει πως «Το δικαίωμά τους για αποζημίωση για ακυρωμένα ταξίδια είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Ωστόσο, έχουμε δει αμέτρητα παραδείγματα αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών εταιρειών που υπονομεύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών προσπαθώντας να ωθήσουν τους ανθρώπους να δεχτούν κουπόνια.

 

«Χρειαζόμαστε λύσεις που προστατεύουν τόσο τον ταξιδιωτικό κλάδο όσο και τα δικαιώματα των καταναλωτών. Η απουσία τους σημαίνει πως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον ταξιδιωτικό κλάδο θα μπορούσε να υποστεί μόνιμη ζημιά».

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr