Αυξήσεις 6% στα εισιτήρια ακτοπλοϊκών λόγω ακριβότερων καυσίμων

Αυξήσεις 6% στα εισιτήρια ακτοπλοϊκών λόγω ακριβότερων καυσίμων Facebook Twitter
EUROKINISSI
2

Μερικές από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες στην Ελλάδα προχώρησαν από χθες σε αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 6%, εξαιτίας του κόστους των νέων καυσίμων για τα πλοία. 

Οι εταιρείες πέρασαν έτσι στους επιβάτες μέρος του αυξημένου κόστους κατά 25%, για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, βάση της εφαρμογής του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO). Για το νέο καύσιμο, η τιμή ανά τόνο διαμορφώνεται κοντά στα 575 ευρώ, όταν το αντίστοιχο που έκαιγαν μέχρι το τέλος του περασμένου έτους (με 3,5% θείο αντί για 0,5%) πωλείτο στα 450 ευρώ ανά τόνο. 

Για το θέμα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας.

Οι ακτοπλόοι προκειμένου να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων είχαν καταθέσει πρόταση μείωσης του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 24% που είναι σήμερα. Το θέμα είχε τεθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας στο υπουργείο οικονομικών αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει σημειωθεί κάποια εξέλιξη. 

Εναλλακτική λύση για την ώρα είναι η τοποθέτηση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων Scrubbers, που θα επιτρέψει τη χρησιμοποίηση καύσιμου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, χωρίς να παραβιάζεται ο κανονισμός που έχει θέσει ο ΙΜΟ.

Κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προχωρήσει ή αναμένεται να προχωρήσουν στην εγκατάσταση Scrubbers, ωστόσο κι αυτή είναι μία κοστοβόρα λύση αφού η τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος διαμορφώνεται περίπου στα 5 εκατομμύρια ευρώ για κάθε πλοίο.

Η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία σε όλα τα πλοία της έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων είναι οι Minoan Lines. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στα πλοία KNOSSOS PALACE, FESTOS PALACE και MYKONOS PALACE. Σύντομα και η Attica Group που δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 31 πλοία αναμένεται να προχωρήσει στην τοποθέτηση Scrubbers σε κάποια από αυτά.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Το θέμα δεν είναι αν θα την απορροφήσουν οι εφοπλιστές - τα περισσότερα πλοία ανήκουν σε εταιρείες και φαντάζομαι οι μέτοχοι μπορεί να απέχουν πολύ από την εικόνα που έχετε στο μυαλό σας για τους εφοπλιστές.