The Summer Woman: Ανακαλύφθηκε στο Γέιλ άγνωστο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς

The Summer Woman: Ανακαλύφθηκε στο Γέιλ άγνωστο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς Facebook Twitter
Ο Ουίλιαμς ήταν γοητευμένος από την Ιταλία και όταν είχε φτάσει εκεί διαπίστωσε ότι η υγεία του ήταν «μαγικά αποκατεστημένη». Φωτο: Dan Grossi / AP
0

Ένα άγνωστο μέχρι σήμερα έργο του συγγραφέα του έργου «Λεωφορείο ο Πόθος» Τενεσί Ουίλιαμς, γραμμένο το 1952, βρέθηκε στα αρχεία του Πανεπιστημίου Yale.

Δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό Strand και πρόκειται για μια ιστορία γραμμένη το 1952 με τίτλο The Summer Woman.  Η ιστορία ακολουθεί έναν Αμερικανό ακαδημαϊκό που επισκέπτεται τη Ρώμη κάθε καλοκαίρι για να συνεχίσει τη σχέση του με μια γυναίκα που γνώρισε για πρώτη φορά όταν εκείνη εργαζόταν στους δρόμους. Αλλά καθώς τα χρόνια περνούν μετά το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, βρίσκει την εχθρότητα προς τους Αμερικανούς να αυξάνεται.

Ο Ουίλιαμς ήταν γοητευμένος από την Ιταλία και όταν είχε φτάσει εκεί διαπίστωσε ότι η υγεία του ήταν «μαγικά αποκατεστημένη». «Υπήρχε ο ήλιος και υπήρχαν οι χαμογελαστοί Ιταλοί», έγραψε ο συγγραφέας.

Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας του βιώνει ανάλογα συναισθήματα αν και οι Ιταλοί -ηττημένοι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου- δεν αισθάνονταν ανάλογα απέναντι στους Αμερικανούς. Διασχίζοντας με τραίνο μια περιοχή διαπίστωνε ότι τα πρόσωπα των εργατών στο φως του ήλιου φαίνονταν όλο και λιγότερο φιλικά και ήπια. Και μάλιστα άκουσε από μια ομάδα φωνές σε αυτούς που περνούσαν που δεν του φάνηκαν πολύ φιλικές.  Ο πρωταγωνιστής του περιγράφει όλο τον εχθρικό προς τους Αμερικανούς κλίμα που αντιλήφθηκε όταν τους άκουσε να φωνάζουν "coco", που σημαίνει το λεγόμενο κοκοβακίλλιο που οι συμπατριώτες του κατηγορήθηκαν ότι χρησιμοποιούσαν ως όπλο πολέμου στον πόλεμο της Κορέας και βλέπει τις λέξεις "Go Home, Yanks!" σε γκράφιτι στους τοίχους.

«Θα ήταν καλύτερα, ναι, ίσως θα ήταν πιο λογικό να μην βγει καν από το σταθμό, αλλά να πάρει το επόμενο τρένο προς τα βόρεια, να επιστρέψει στο Παρίσι, μακριά από αυτόν τον λευκό ουρανό που τρέμει από τη ζέστη και αυτούς τους χαμένους ανθρώπους που ήλπιζαν σε κάτι και απογοητεύτηκαν ξανά όπως πάντα πριν», γράφει ο Ουίλιαμς.

Ο Andrew Gulli, διευθυντής σύνταξης του Strand, είπε ότι «δεν είχε ιδέα γιατί ο Ουίλιαμς δεν δημοσίευσε ένα τόσο ωραίο κομμάτι ... Αυτό είναι ένα από τα πολλά λογοτεχνικά μυστήρια που με έχουν κάνει να σπάω το κεφάλι μου».

«Ενώ ο Γουίλιαμς ως θεατρικός συγγραφέας δημιουργεί το σκηνικό των έργων του με φόντο τον αμερικανικό νότο, τη φθορά του και τη διαλυμένη μεγαλοπρέπεια, το έργο Summer Woman δείχνει την ευελιξία και το θάρρος να βγει από την ασφαλή περιοχή γραφής του» λέει στον Γκάρντιαν  ο Γκούλι.  

Ο Ουίλιαμς περιγράφει την ομορφιά της χώρας και τον φιλικό χαρακτήρα των ανθρώπων της, ενώ αριστοτεχνικά κάνει σαφείς παραλληλισμούς μεταξύ της σχέσης του Αμερικανού πρωταγωνιστή με μια Ιταλίδα ιερόδουλη και την εμπλοκή των ΗΠΑ σε πολέμους στο εξωτερικό - ως παράλληλες σχέσεις γεμάτες συγκρούσεις, δυσαρέσκεια και απογοήτευση.

Ο Ουίλιαμς εξερεύνησε επίσης την Ιταλία και τους ανθρώπους της στο έργο Τριαντάφυλλο στο στήθος που έγραψε κατά τη διάρκεια της πολύχρονης σχέσης του με τον Ιταλό μετανάστη Φρανκ Μέρλο κι είναι το μόνο του έργο με ευτυχή κατάληξη. Το έργο περιέχει πολλές προσωπικές νύξεις: ο Μέρλο ήταν οδηγός φορτηγού πριν εγκατασταθεί στο σπίτι του συγγραφέα, ενώ ακόμα υπάρχει κι η αφιέρωση «Στον Φρανκ, σε ανταπόδοση για τη Σικελία» και στη «Ρωμαϊκή άνοιξη της κυρίας Στόουν» με μια πρώην Αμερικανίδα καλλονή (που υποδύθηκε στον κινηματογράφο η Βίβιαν Λι) που μετακομίζει στη Ρώμη.

Ο Ρόμπερτ Μπρέι, ιδρυτικός διευθυντής του Tennessee Williams Annual Review, δήλωσε στο Associated Press ότι ο Γουίλιαμς «ήταν ερωτευμένος με τη σεξουαλικότητα που αποπνέουν οι νέοι Ιταλοί άνδρες και την πιο άνετη σχέση μεταξύ των ανδρών στην Ιταλία που δεν υπήρχαν οι περιορισμοί της πατρίδας του».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Πολιτισμός / Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι ο σχεδιαστής εργαζόταν «μέχρι το τέλος» πάνω στις νέες γραμμές Emporio Armani και Giorgio Armani, αλλά και σε μια μεγάλη έκθεση για τα 50 χρόνια του οίκου
LIFO NEWSROOM
Τζόρτζιο Αρμάνι: Στη μεγάλη οθόνη η ζωή του «βασιλιά της μόδας»

Πολιτισμός / Τζόρτζιο Αρμάνι: Η ζωή του «βασιλιά της μόδας» μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη

Προς το παρόν, δεν έχει διευκρινιστεί αν η φιλόδοξη παραγωγή θα εστιάσει μόνο στην επαγγελματική πορεία του σχεδιαστή στις πασαρέλες και το κόκκινο χαλί ή αν θα συμπεριλάβει και την προσωπική του ζωή
LIFO NEWSROOM
Τρίερ, Στίβεν Κινγκ και Ανιές Βαρντά από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τρίερ, Στίβεν Κινγκ και Ανιές Βαρντά από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα ταινία του δημιουργού του «Worst Person in the World», ακόμα μια διασκευή Στίβεν Κινγκ, το φεμινιστικό «Vagabond» της γιαγιάς της νουβέλ βαγκ και η επιστροφή του «Toy Story» με αφορμή την 30η επέτειο από την πρεμιέρα του ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανατροπή στον κινηματογράφο: Η OpenAI παράγει ταινία με AI και κόστος κάτω από 30 εκατομμύρια δολάρια

Πολιτισμός / Ανατροπή στον κινηματογράφο; Η OpenAI παράγει ταινία με κόστος κάτω από 30 εκατομμύρια δολάρια

Η OpenAI φέρνει την επανάσταση στον κινηματογράφο με την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που δημιουργείται κυρίως με τεχνητή νοημοσύνη - Το “Critterz” υπόσχεται να αλλάξει το Χόλιγουντ για πάντα, με εντυπωσιακά αποτελέσματα και φθηνότερο κόστος παραγωγής
LIFO NEWSROOM