Νέα μονογραφία για τον Ιάπωνα καλλιτέχνη, Keiichi Tanaami

 Νέα μονογραφία για τον Ιάπωνα καλλιτέχνη, Keiichi Tanaami Facebook Twitter
Φωτ: EPA
0

Νέα μονογραφία που αναδεικνύει τον αείμνηστο και σημαντικό μεταπολεμικό Ιάπωνα καλλιτέχνη, Keiichi Tanaami που πέθανε τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Rizzoli.

Είναι η πρώτη περιεκτική αγγλόφωνη μονογραφία για το καλειδοσκοπικό έργο του Keiichi Tanaami, που συνδυάζει την ιαπωνική μεταπολεμική κουλτούρα και τα κόμικς αμερικανικού τύπου με μια καλλιτεχνική παραγωγή που καθορίζει το είδος.

Καλλιτέχνης, εικονογράφος, γραφίστας, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής, ο Keiichi Tanaami είναι περισσότερο γνωστός για τις ψυχεδελικές δημιουργίες του. Αναγνωρισμένος για τα έργα του σε χαρτί, εξώφυλλα περιοδικών και πίνακες ζωγραφικής μεγάλης κλίμακας, ο Tanaaami γέννησε χαρακτήρες από έναν φανταστικό κόσμο αναμεμειγμένο με ακατέργαστες, ημερολογιακές σκηνές και στοιχεία που εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από την εμπειρία του από την επίθεση με ατομική βόμβα στην Ιαπωνία κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Keiichi Tanaami: Η καριέρα του σε πέντε ενότητες

Το βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο, που επιμελήθηκε ο Αλέσιο Ασκάρι περιγράφει θεματικά την παραγωγική του καριέρα σε πέντε ενότητες: Έρωτας, Υποκουλτούρα, Ποπ, Παράδοση και Τοπίο. Ο περιεκτικός τόμος εμβαθύνει επίσης στα πιο σύνθετα έργα του Tanaami στον ερωτισμό, τον σουρεαλισμό, την ψυχεδέλεια καθώς και την αμερικανική τέχνη κόμικ.

Στο βιβλίο 256 σελίδων οι θαυμαστές που είναι περίεργοι για τον ανθρωπισμό του καλλιτέχνη θα ανακαλύψουν επίσης προσωπικές εξερευνήσεις που περιγράφουν λεπτομερώς τις σκέψεις του για την πολιτική, τον καταναλωτισμό και τη λαϊκή κουλτούρα μαζί με τις συνεισφορές του διάσημου επιμελητή Hans Ulrich Obrist και του Αμερικανού κριτικού πολιτισμού, Carlo McCormick.

«Ενώ οι ιαπωνικές και δυτικές παραδόσεις στις καλές τέχνες έγιναν σημαντικές για τον Tanaami καθ' όλη τη διάρκεια της εξέλιξής του ως καλλιτέχνη, στην ποπ κουλτούρα και την υποκουλτούρα αισθάνεται πιο βαθιά χρέος. Μεγαλώνοντας, η λατρεία του για τη σειρά manga του Osamu Tezuka, Astro Boy συνδυάστηκε μόνο με την εμμονή του με τα αμερικανικά κόμικ, όπως Superman και Wonder Woman» αναφέρει ο Ασκάρι στο βιβλίο.

«Συχνά αναπολεί τις παιδικές μέρες που πέρασε στο Meguro Palace —έναν ετοιμόρροπο κινηματογράφο που ειδικευόταν στις παραγωγές ταινιών B του Χόλιγουντ— και πόσο χαρούμενος ένιωθε τυλιγμένος στο άνετο σκοτάδι της αίθουσας. Ξανά και ξανά, έβλεπε δημοφιλείς ψυχαγωγικές ταινίες, γουέστερν και ταινίες δράσης. Με ένα σημειωματάριο στην αγκαλιά του, σχεδίαζε τον Μίκυ Μάους, την Μπέτι Μπουπ, τον Ποπάι και άλλα κινούμενα σχέδια από την οθόνη» προσθέτει.

Πηγή: ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Τζαφάρ Παναχί επέστρεψε χωρίς επεισόδια στο Ιράν μετά το βραβείο στις Κάννες

Πολιτισμός / Ο Τζαφάρ Παναχί επέστρεψε «χωρίς επεισόδια» στο Ιράν μετά το βραβείο στις Κάννες

«Στη χειρότερη, θα με ξαναβάλουν φυλακή», δήλωσε προ ολίγων ημερών από τις Κάννες ο Ιρανός σκηνοθέτης, αποδεχόμενος τις επιπτώσεις της κινηματογραφικής του αντίστασης
LIFO NEWSROOM
Plásmata 3: Υπό τους ήχους του stegi.radio για τρεις εβδομάδες το Πεδίον του Άρεως

Πολιτισμός / Plásmata 3: Υπό τους ήχους του stegi.radio για τρεις εβδομάδες το Πεδίον του Άρεως

Από τις 27 Μαΐου έως τις 15 Ιουνίου, πάνω από 70 παραγωγοί του διαδικτυακού ραδιοφώνου της Στέγης εμφανίζονται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο booth προσφέροντας στο κοινό μία πρωτόγνωρη εμπειρία.
LIFO NEWSROOM