Μενδώνη: Δεν αποδεχόμαστε νόμιμη κατοχή, νομή και κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο

Μενδώνη: Δεν αποδεχόμαστε νόμιμη κατοχή, νομή και κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο Facebook Twitter
0

Η Ελλάδα δεν αποδέχεται νόμιμη κατοχή, νομή και κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, τόνισε η Λίνα Μενδώνη, απαντώντας στη δήλωση του Μπόρις Τζόνσον.

 

Η υπουργός Πολιτισμού σχολίασε ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός δεν έχει ενημερωθεί από τις υπηρεσίες του για τα νέα ιστορικά δεδομένα της Οθωμανοκρατίας και συμπλήρωσε ότι το υπουργείο μπορεί να προσκομίσει τα απαραίτητα τεκμήρια, έτσι ώστε να ενημερωθούν οι Βρετανοί ότι το Βρετανικό Μουσείο κατέχει παρανόμως τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

 

«Από τη δήλωση του πρωθυπουργού της Μεγάλης Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον αντιλαμβανόμεθα ότι δεν έχει ενημερωθεί από τις υπηρεσίες του, για τα νέα ιστορικά δεδομένα της Οθωμανοκρατίας, από τα οποία τεκμαίρεται ότι δεν υπήρξε νόμιμη κτήση από τον λόρδο Έλγιν των Γλυπτών του Παρθενώνα και συνεπώς ούτε από το Βρετανικό Μουσείο. Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορεί να προσκομίσει τα απαραίτητα τεκμήρια προκειμένου να ενημερωθεί ο βρετανικός λαός ότι το Βρετανικό Μουσείο κατέχει τα Γλυπτά παρανόμως», δήλωσε η κ. Μενδώνη.

«Η Ελλάδα δεν αποδέχεται νόμιμη κατοχή, νομή και κυριότητα των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο. Ο Παρθενώνας, ως σύμβολο της ΟΥΝΕΣΚΟ και του Δυτικού Πολιτισμού εκπέμπει πανανθρώπινες αξίες. Προς την κατεύθυνση αυτή οφείλουμε να εργαστούμε όλοι», συμπλήρωσε η υπουργός Πολιτισμού.


Σε δήλωσή του, την οποία δημοσίευσε σήμερα η εφημερίδα «Τα Νέα», ο Μπόρις Τζόνσον επανέλαβε την πάγια βρετανική θέση, ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποκτήθηκαν νομίμως από τον λόρδο Έλγιν, σύμφωνα με τους νόμους που ίσχυαν τότε.

«Αντιλαμβάνομαι τα έντονα συναισθήματα του ελληνικού λαού- και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη- για το θέμα αυτό. Ωστόσο, η βρετανική κυβέρνηση έχει μια σταθερή και μακροχρόνια θέση για τα Γλυπτά: αποκτήθηκαν νομίμως από τον λόρδο Έλγιν, σύμφωνα με τους νόμους που ίσχυαν εκείνη την εποχή», δήλωσε ο Μπόρις Τζόνσον και συμπλήρωσε:

«Ο νόμιμος ιδιοκτήτης τους είναι οι επίτροποι του Βρετανικού Μουσείου, από τότε που περιήλθαν στην κατοχή τους».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Νταϊάνα Ρος κάνει ντεμπούτο σε νέο Billboard Chart για πρώτη φορά στην καριέρα της

Πολιτισμός / Η Νταϊάνα Ρος κάνει ντεμπούτο σε Billboard Chart για πρώτη φορά στην καριέρα της χάρη στο «Stranger Things»

Παρά τις δεκαετίες επιτυχίας στα charts σε πολλαπλές μορφές, η Ρος δεν είχε εμφανιστεί ποτέ προηγουμένως σε αυτήν τη λίστα, κυρίως επειδή μεγάλο μέρος του μουσικού καταλόγου της προηγείται της εποχής των ψηφιακών πωλήσεων
THE LIFO TEAM
Αλέξης Ακριθάκης, Χωρίς τίτλο, 1970, 45 Χ 71 εκ., λάδι σε καμβά © The Estate of Alexis Akrithakis

Πολιτισμός / Μεγάλη αναδρομική έκθεση του Αλέξη Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη

Μετά από 30 χρόνια θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό σημαντικά έργα από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, αναδεικνύοντας το εύρος μιας από τις πιο αναγνωρίσιμες και ιδιοσυγκρασιακές μορφές της νεοελληνικής τέχνης.
THE LIFO TEAM
Τζέιμς Κάμερον, Σίντνεϊ Σουίνι και Αμάντα Σέιφριντ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τζέιμς Κάμερον, Σίντνεϊ Σουίνι και Αμάντα Σέιφριντ από αύριο στους κινηματογράφους

Η επιστροφή του Αμερικανού σκηνοθέτη στον πλανήτη της Πανδώρας και το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ των δυο πρωταγωνιστριών σε ένα απολαυστικό throwback στα ‘90s ξεχωρίζουν από τις ταινίες της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ