Λόρι Άντερσον: Αποσύρεται από καθηγητική θέση γερμανικού πανεπιστημίου – Ερευνούν τις πολιτικές πεποιθήσεις της

Λόρι Άντερσον: Αποσύρεται από καθηγητική θέση γερμανικού πανεπιστημίου – Ερευνούν τις πολιτικές πεποιθήσεις της Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Η Λόρι Άντερσον αποσύρθηκε από την καθηγητική της θέση στο Πανεπιστήμιο Τεχνών Folkwang της Γερμανίας μετά από έρευνα που διενήργησε το ίδρυμα σχετικά με την πολιτική της στάση υπέρ της Παλαιστίνης.

Η Άντερσον είχε υπογράψει μια ανοιχτή «επιστολή κατά του απαρτχάιντ» που συντάχθηκε από Παλαιστίνιους καλλιτέχνες το 2021 και ζητούσε να σταματήσει η ισραηλινή βία κατά της Παλαιστίνης.

Στην Άντερσον προσφέρθηκε η θέση «Pina Bausch» -πρακτικά πρόκειται για θέση επισκέπτη καθηγητή- νωρίτερα αυτόν τον μήνα, πριν η ηγεσία του πανεπιστημίου μάθει για την υποστήριξή της στην Παλαιστίνη μέσω της συγκεκριμένης επιστολής του 2021. Μόλις το έμαθαν οι επικεφαλής του εκπαιδευτικού ιδρύματος, φέρεται να ρώτησαν την καλλιτέχνιδα αν η στάση της κατά του Ισραήλ είχε αλλάξει.

«Για ‘μένα, το ερώτημα δεν είναι αν οι πολιτικές μου απόψεις έχουν αλλάξει. Το πραγματικό ερώτημα είναι, γιατί τίθεται καν αυτή η ερώτηση», δήλωσε η Άντερσον σε δελτίο τύπου που εξέδωσε το Πανεπιστήμιο Folkwang. «Σε αυτό το πλαίσιο, αποσύρομαι από το πρόγραμμα», αναφέρεται επιπροσθέτως.

Η Αμερικανίδα καλλιτέχνις επρόκειτο να αναλάβει τη θέση –με σύμβαση ενός έτους- τον Απρίλιο, ακολουθώντας τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς.

Στο δελτίο Τύπου, οι εκπρόσωποι του πανεπιστημίου ανέφεραν ότι, μαζί με τους συναδέλφους τους στο Ίδρυμα Pina Bausch και την καλλιτέχνιδα, δεν έλαβαν την απόφαση «ελαφρά τη καρδία», αλλά στο «πλαίσιο της τρέχουσας συζήτησης για την ελευθερία της τέχνης και την ελευθερία της έκφρασης».

Αναφέρεται επίσης, ότι «το πανεπιστήμιο αντιτίθεται αποφασιστικά σε κάθε μορφή αντισημιτισμού, μισανθρωπισμού και ρατσισμού».

Η απόσυρση της Άντερσον είναι ακόμα ένα πρόσφατο παράδειγμα της συνεχιζόμενης τριβής μεταξύ καλλιτεχνών και καλλιτεχνικών οργανισμών ή/και ιδρυμάτων, πολλά από τα οποία γίνονται όλο και περισσότερο χώροι διαφωνίας εν μέσω ενός νέου κύματος διαδηλώσεων κατά του πολέμου στη Γάζα.

Δεν είναι μόνο η Άντερσον - η Τέχνη ως πεδίο αντιπαραθέσεων για τη Γάζα 

Για παράδειγμα, την Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, μια ομάδα γυναικών συγκεντρώθηκε έξω από την Tate Modern του Λονδίνου για να διαμαρτυρηθεί για τις αμέτρητες καταγγελίες για σεξουαλική βία της Χαμάς εναντίον Ισραηλινών ομήρων φορώντας ματωμένα παντελόνια που θύμιζαν εκείνα που φορούσε η 19χρονη Ισραηλινή Naama Levy, η οποία κρατήθηκε όμηρος από άνδρες της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

Η διαμαρτυρία συνέπεσε με μια εκδήλωση για την κολεκτίβα Guerrilla Girls και τη ρωσική πανκ αντιστασιακή ομάδα Pussy Riot, η οποία συνέπεσε χρονικά με την τρέχουσα έκθεση του μουσείου, "Women in Revolt!": Art and Activism in the U.K., 1970-1990".

Οι διοργανωτές της διαδήλωσης δήλωσαν ότι η εκδήλωση «έδειξε τη σιωπή και τη συνενοχή της διεθνούς φεμινιστικής κοινότητας μπροστά στους μαζικούς βιασμούς γυναικών και κοριτσιών από τη Χαμάς», σύμφωνα με την εφημερίδα The Jewish Chronicle, η οποία μετέδωσε πρώτη την είδηση.

Την επόμενη ημέρα, τα κεντρικά γραφεία της γκαλερί Pace στην πόλη της Νέας Υόρκης έκλεισαν για το κοινό αφού οι εξωτερικοί χώροι της γκαλερί βάφτηκαν με σπρέι και οι τοίχοι γέμισαν με φιλοπαλαιστινιακά μηνύματα όπως «ελευθερία στη Γάζα».  

Η ενέργεια αυτή έρχεται μετά την απόφαση της συγκεκριμένης γκαλερί να αναρτήσει ένα αμφιλεγόμενο βίντεο στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram στις 14 Ιανουαρίου, στο οποίο παρουσιάζεται το έργο Signaling. Πρόκειται για το βίντεο του Ισραηλινού καλλιτέχνη Michal Rovner (από το 2023), ο οποίος εκπροσωπείται από την γκαλερί. Σύμφωνα με την περιγραφή της Pace, το βίντεο είναι «μια έκκληση για την ασφαλή επιστροφή των περισσότερων από 100 Ισραηλινών ομήρων που εξακολουθούν να αγνοούνται».

Αφού ακολούθησε καταιγισμός οργισμένων σχολίων, από χρήστες που υποστήριζαν ότι όλο αυτό είναι σα να μην αναγνωρίζονται οι περισσότεροι από 26.000 θάνατοι Παλαιστινίων στη σύγκρουση, η γκαλερί προχώρησε σε διόρθωση της ανάρτησής της στο Instagram με ένα κείμενο το οποίο έκανε λόγο για ένα «ευρύτερο πλαίσιο της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στη Γάζα και τις φρικτές ανθρώπινες απώλειες».

Αυτό το κύμα οργής ωστόσο δεν το αντιμετώπισε μόνο η γκαλερί Pace. Και η γκαλερί Lévy Gorvy Dayan είχε γεμίσει περισσότερες από μία φορές με αφίσες που διαμαρτύρονταν για τις απόψεις των ιδιοκτητών της σχετικά με τον πόλεμο του Ισραήλ με την Παλαιστίνη. Πολλές γκαλερί στο Lower East Side είδαν τους εξωτερικούς χώρους της να γεμίζουν με αφίσες με αντισιωνιστικό περιεχόμενο νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

«Είμαστε μια γκαλερί που αποτελείται από μια κοινότητα καλλιτεχνών και εργαζομένων, πολλοί από τους οποίους ασχολούνται ενεργά με κοινωνικοπολιτικά ζητήματα και είναι συντονισμένοι με τα παγκόσμια γεγονότα», ανέφεραν οι εκπρόσωποι της Pace σε δήλωσή τους το Σάββατο.

«Με αυτή την ποικιλομορφία έρχονται και διαφορετικές απόψεις. Σε περιπτώσεις διαφωνίας, παραμένουμε προσηλωμένοι στην υποστήριξη ενός ουσιαστικού πολιτισμένου διαλόγου», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Με στοιχεία από ArtNet

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τέχνη της πλάκας: Η «γυμνή» αλήθεια για την Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Εικαστικά / Τέχνη της πλάκας: Η «γυμνή» αλήθεια για τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς

Σε μια εποχή παραλυτικής ευπάθειας όπου οι άνθρωποι αισθάνονται πιο απομονωμένοι, πιο ανήσυχοι και πιο ευάλωτοι, υπάρχει μια ιδιότυπη δίψα για θεραπεία και υπέρβαση, και η Αμπράμοβιτς προσφέρει και τα δύο.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM