Η Ιμάν μιλά για τον σιωπηρό κανόνα να αμείβονται λιγότερο τα μαύρα μοντέλα

Η Ιμάν μιλά για τον σιωπηρό κανόνα να αμείβονται λιγότερο τα μαύρα μοντέλα Facebook Twitter
Φωτο: EPA/JASON SZENES
0

Στο You tube της Ναόμι Κάμπελ No filter εμφανίστηκε η Ιμάν, μια εμβληματική εικόνα μαύρου μοντέλου που η είσοδός της στο χώρο της μόδας άλλαξε τους κανόνες της βιομηχανίας.

Η Ιμάν που μεγάλωσε στη Σομαλία και μετακόμισε στη Νέα Υόρκη το 1975, μίλησε για τον κανόνα της βιομηχανίας μόδας να αμείβει τα λευκά μοντέλα με υψηλότερο ποσοστό από τια μαύρες συναδέλφους τους.

«Η πρώτη μου εμπειρία (με τον ρατσισμό) ήταν να βλέπω τις διαφορές στην αμοιβή μεταξύ λευκών μοντέλων και μαύρων μοντέλων» είπε στην εκπομπή της Ναόμι Κάμπελ. «Η αμοιβή μου ήταν διαφορετική από αυτή που έπαιρναν τα λευκά κορίτσια - ήταν ένας σιωπηρός κανόνας».

Όταν η Ιμάν το συνειδητοποίησε έκανα απεργία για τρεις μήνες. «Σκέφτηκα», είπε αν κάνω την ίδια δουλειά με ένα μοντέλο καυκάσιας καταγωγής, γιατί πληρώνομαι λιγότερο; Νόμιζα ότι αν έπαιρνα χαμηλότερο μισθό θα ήταν σαν να έλεγα ότι αξίζω λιγότερα». 

Η Ιμάν είπε ότι το πρακτορείο μοντέλων άλλαξε τελικά το ποσοστό της για να εξισώσει την μισθολογική διαφορά.

Η Ιμάν σήμερα έχει την επιχείρηση Iman Cosmetics, εκατομμυρίων δολαρίων που ξεκίνησε το 1994.

Το θρυλικό μοντέλο μίλησε επίσης για την πρώτη φωτογράφηση της, το 1975, όταν διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε μακιγιάζ για τον τόνο της επιδερμίδας της. «Ήμουν σε μια φωτογράφηση της Vogue με ένα λευκό μοντέλο. Όταν ο μακιγιέρ τελείωσε το μακιγιάζ της και ήταν η σειρά μου, με ρώτησε: «Φέρατε το δικό σας μέικ-απ;». Η Ιμάν δεν είχε, οπότε ο μακιγιέρ έκανε μια ανάμειξη των μεικ - απ που είχε για να τα αντιστοιχίσει στην επιδερμίδα της. «Όταν κοίταξα στον καθρέφτη, δεν φαινόμουν πλέον καφέ, φαινόμουν γκρι», είπε.

Η εμπειρία την ενθάρρυνε και ήταν η έμπνευση να δημιουργήσει τη δική της σειρά καλλυντικών και μακιγιάζ. Αυτή τη στιγμή η επιχείρησή της έχει 11 αποχρώσεις μέικ – απ για κάθε τόνο επιδερμίδας.

Μίλησε ακόμα και για την ίντριγκα που δημιουργούσε η ίδια η βιομηχανία μόδας μεταξύ των μαύρων μοντέλων. Η στάση τους ήταν να αποθαρρύνουν το ένα μοντέλο για να το αντικαταστήσουν με ένα άλλο, ενώ πολλά λευκά μοντέλα μπορούσαν να λειτουργούν ταυτόχρονα. Της συνέβη για ένα διάσημο άλλο μαύρο μοντέλο, την Μπέβερλι Τζόνσον. Η Ιμάν είπε «δεν πρόκειται να παίξω αυτό το παιχνίδι γιατί υπάρχει χώρος και για τις δυο μας».

Iman our Queen on Being Discovered, the Black Girls Coalition, and Being a Grandma | No Filter

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Πολιτισμός / Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Νηφάλιος πλέον και με αρκετά χρόνια να τον χωρίζουν από τις μέρες της απόλυτης δόξας, ο Moby τα τελευταία χρόνια κάνει κάτι που λίγοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες τολμούν
LIFO NEWSROOM