Η Γαλλία δανείζει στη Βουλή των Ελλήνων μια πολύτιμη ταπισερί, αντίγραφο του έργου του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών»

Στη Βουλή των Ελλήνων μια πολύτιμη ταπισερί, αντίγραφο του έργου του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών» Facebook Twitter
Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών» | Μουσείο Βατικανού
0

Στην Αθήνα, τη Δευτέρα, στο περιστύλιο της Βουλής των Ελλήνων θα αποκαλυφθεί μια ταπισερί με μεγάλη συμβολική και πανανθρώπινη αξία.

Πρόκειται για την ταπισερί του έργου «Η Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ, ένα μεταγενέστερο αντίγραφο αυτής που υπάρχει στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση και είναι αναρτημένη πίσω από το Προεδρείο.

Η συγκεκριμένη, που έχει φτάσει στην Αθήνα, είναι μικρότερου μεγέθους από αυτήν, που έχει πλάτος 9 μέτρα και ύψος 4 μέτρα, και θα είναι ένα μακροχρόνιο δάνειο στη Βουλή των Ελλήνων για τα τον εορτασμό των 200 ετών της Ελληνικής Επανάστασης, του οποίου το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα.

Η ταπισερί πίσω από το Προεδρείο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης είναι ένας εθνικός θησαυρός της Γαλλίας και ένα αριστούργημα τέχνης. Η ανάθεση της ύφανσης έγινε από τον Λουδοβίκο 15ο, ο οποίος ήθελε να κάνει τη Γαλλία μια νέα αναγεννησιακή Ιταλία, και πραγματοποιήθηκε μεταξύ του 1734 και του 1737 μετά από ένα σχέδιο σε χαρτόνι του Valentin de Boulogne, εμπνευσμένο από τις διάσημες τοιχογραφίες του Ραφαήλ στην αίθουσα του Βατικανού, που έγιναν από το 1508 έως το 1511.

Η συγκεκριμένη, η «Σχολή των Αθηνών», έγινε μετά από αίτημα του Πάπα Ιούλιου Β', που ήθελε να συγκεντρώσει τις μεγάλες προσωπικότητες της αρχαίας σκέψης και φιλοσοφίας σε μια συνέλευση. Εμφανίζονται ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης, ο Επίκουρος, ο Σωκράτης ή ο Διογένης. Αλλά ο ζωγράφος ανέμειξε και προσωπικότητες της εποχής του και κάτω από χαρακτηριστικά αρχαίων βλέπουμε τον Μιχαήλ Άγγελο και τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Η «Σχολή των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1510 και 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης προσλήφθηκε για να διακοσμήσει τις μετέπειτα γνωστές ως «Αίθουσες του Ραφαήλ» στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού. Βρίσκεται στο δεύτερο δωμάτιο που διακόσμησε ο καλλιτέχνης και είναι χρονικά η δεύτερη τοιχογραφία που ολοκλήρωσε, με πρώτη την «Έριδα περί τη Θεία Ευχαριστία» στον ακριβώς απέναντι τοίχο του δωματίου. Η «Σχολή των Αθηνών» θεωρείται το «αριστούργημα του Ραφαήλ και η τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος της ύστερης αναγέννησης».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM