H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου

H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Kruz River |Courtesy Alexandra Kehayoglou
0

Η Αλεξάνδρα Κεχαγιόγλου εδώ και χρόνια δημιουργεί τέχνη με τα χαλιά της, τοπία, λίμνες, δάση και λιβάδια. Γεννημένη στην Αργεντινή με παππούδες Έλληνες μετανάστες, Μικρασιάτες, τεχνίτες στην παραδοσιακή τέχνη της δημιουργίας χαλιών έκανε καλλιτεχνικές σπουδές, αλλά αξιοποίησε τις γνώσεις και την ανησυχία της, μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση ανακυκλώνοντας στην αρχή τα ξέφτια και τα μικρά κομμάτια από τα χαλιά για να φτιάξει τα δικά της φανταστικά τοπία, με ανάγλυφη υφή, αξιοποιώντας μια παράδοση ετών και συνδέοντάς την με τη φύση και τα προβλήματά της.

Κάθε κομμάτι είναι ένα θραύσμα αναμνήσεων από τα τοπία της πατρίδας της, συστάδες δέντρων και ποτάμια που κόβουν στη μέση τα υφαντά της και στενεύουν μαρτυρώντας την υποχώρηση των υδάτινων οδών και των αλλαγών στα λιβάδια της Αργεντινής.

Με τη μοναδική της τεχνοτροπία μέσα στην καραντίνα είδε το τρόπο με τον οποίο η κλιματική αλλαγή έχει επηρεάσει τη ζωή των ανθρώπων, είδε την απογύμνωση της φύσης καθώς ζει σε μια ήπειρο που αποψιλώνεται διαρκώς με τα δάση να εξαφανίζονται. Χρησιμοποιώντας πάντα περισσεύματα παραγωγής τα νέα της έργα απεικονίζουν ίχνη ζώων και φυτικά χαρακτηριστικά των υγρότοπων Parana που βρίσκονται 50 χιλιόμετρα από το Μπουένος Άιρες.

Η βιοποικιλότητα της περιοχής έχει αποδεκατιστεί από την εκτός ελέγχου ανάπτυξη των βιομηχανιών επεξεργασίας ξύλου και παραγωγής χαρτιού, ενώ οι πυρκαγιές στα δάση του 2020 κατέστρεψαν τεράστιες εκτάσεις. Η Κεχαγιόγλου παρατήρησε ότι μέσα σε ένα σκηνικό καταστροφής κατάφεραν και επιβίωσαν είδη του ζωικού και φυτικού βασιλείου, γαϊδουράγκαθα και ζαρκάδια, έντομα και ζωύφια. Τα χαλιά της τα αντιμετωπίζει σαν χώρους ακτιβισμού, μια μικροαφήγηση που αφήνει μια ανοιχτή πόρτα που τεκμηριώνει τις μικρές πτυχές της γης βοηθώντας να δούμε την μεγάλη εικόνα της οικολογικής καταστροφής.

H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
“Santa Cruz River II”. Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Το ανάγλυφο της φύσης στα χαλιά της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου |Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Τοπίο με βρύα και χαμηλή βλάστηση |Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Το εργαστήριο της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου | Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Οι ποταμοί στενεύουν λόγω της κλιματικής αλλαγής | Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Courtesy Alexandra Kehayoglou
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ