H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου

H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Kruz River |Courtesy Alexandra Kehayoglou
0

Η Αλεξάνδρα Κεχαγιόγλου εδώ και χρόνια δημιουργεί τέχνη με τα χαλιά της, τοπία, λίμνες, δάση και λιβάδια. Γεννημένη στην Αργεντινή με παππούδες Έλληνες μετανάστες, Μικρασιάτες, τεχνίτες στην παραδοσιακή τέχνη της δημιουργίας χαλιών έκανε καλλιτεχνικές σπουδές, αλλά αξιοποίησε τις γνώσεις και την ανησυχία της, μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση ανακυκλώνοντας στην αρχή τα ξέφτια και τα μικρά κομμάτια από τα χαλιά για να φτιάξει τα δικά της φανταστικά τοπία, με ανάγλυφη υφή, αξιοποιώντας μια παράδοση ετών και συνδέοντάς την με τη φύση και τα προβλήματά της.

Κάθε κομμάτι είναι ένα θραύσμα αναμνήσεων από τα τοπία της πατρίδας της, συστάδες δέντρων και ποτάμια που κόβουν στη μέση τα υφαντά της και στενεύουν μαρτυρώντας την υποχώρηση των υδάτινων οδών και των αλλαγών στα λιβάδια της Αργεντινής.

Με τη μοναδική της τεχνοτροπία μέσα στην καραντίνα είδε το τρόπο με τον οποίο η κλιματική αλλαγή έχει επηρεάσει τη ζωή των ανθρώπων, είδε την απογύμνωση της φύσης καθώς ζει σε μια ήπειρο που αποψιλώνεται διαρκώς με τα δάση να εξαφανίζονται. Χρησιμοποιώντας πάντα περισσεύματα παραγωγής τα νέα της έργα απεικονίζουν ίχνη ζώων και φυτικά χαρακτηριστικά των υγρότοπων Parana που βρίσκονται 50 χιλιόμετρα από το Μπουένος Άιρες.

Η βιοποικιλότητα της περιοχής έχει αποδεκατιστεί από την εκτός ελέγχου ανάπτυξη των βιομηχανιών επεξεργασίας ξύλου και παραγωγής χαρτιού, ενώ οι πυρκαγιές στα δάση του 2020 κατέστρεψαν τεράστιες εκτάσεις. Η Κεχαγιόγλου παρατήρησε ότι μέσα σε ένα σκηνικό καταστροφής κατάφεραν και επιβίωσαν είδη του ζωικού και φυτικού βασιλείου, γαϊδουράγκαθα και ζαρκάδια, έντομα και ζωύφια. Τα χαλιά της τα αντιμετωπίζει σαν χώρους ακτιβισμού, μια μικροαφήγηση που αφήνει μια ανοιχτή πόρτα που τεκμηριώνει τις μικρές πτυχές της γης βοηθώντας να δούμε την μεγάλη εικόνα της οικολογικής καταστροφής.

H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
“Santa Cruz River II”. Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Το ανάγλυφο της φύσης στα χαλιά της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου |Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Τοπίο με βρύα και χαμηλή βλάστηση |Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Το εργαστήριο της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου | Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Οι ποταμοί στενεύουν λόγω της κλιματικής αλλαγής | Courtesy Alexandra Kehayoglou
H φύση και η οικολογική καταστροφή στα υφαντά τοπία της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου Facebook Twitter
Courtesy Alexandra Kehayoglou
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ