Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του

Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Ο Γιώργος Λάνθιμος εξήγησε πώς κατέληξε στον τίτλο της νέας ταινίας του «Βληχή», ενώ η Έμα Στόουν- η οποία πρωταγωνιστεί σε αυτή- δήλωσε πως είναι «μεγάλο δώρο» να συνεργάζεται με τον Έλληνα σκηνοθέτη. 

Ο βραβευμένος Έλληνας δημιουργός υπογράφει την παραγωγή, το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας, η οποία γυρίστηκε τον Φεβρουάριο του 2020 στην Τήνο, με πρωταγωνιστές την Έμα Στόουν και τον Νταμιάν Μπονάρ. 

Η ταινία «Βληχή» θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα, συνοδεία μουσικών συνόλων, στις 6, 7 και 8 Μαΐου, στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το φιλμ αποτελεί τη δεύτερη ανάθεση του προγράμματος της ΕΛΣ και του ΝΕΟΝ «The Artist on the Composer». 

«Είναι μεγάλο δώρο να δουλεύω με τον Γιώργο. Παραδίδομαι στη δική του διαδικασία και δεν σκέφτομαι τίποτα άλλο», δήλωσε η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός σε συνέντευξη Τύπου για την ταινία. Η Στόουν συμμετείχε στην ταινία αφιλοκερδώς, σύμφωνα με τη διευθύντρια του ΝΕΟΝ, Ελίνα Κουντούρη. 

Το σενάριο του Γιώργου Λάνθιμου την ενέπνευσε για να δεχθεί την πρόταση, δήλωσε. «Φυσικά ήταν δέλεαρ το ότι είχα την ευκαιρία να ταξιδέψω στην Ελλάδα και να δουλέψω εδώ. Δεν ξέρω αν είναι το πιο δύσκολο πρότζεκτ που έχω κάνει, αλλά σίγουρα ήταν μια πρόκληση. Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για τα πράγματα που μου αρέσουν στις συνεργασίες μου με τον Γιώργο. Τα πάμε πολύ καλά. Καλλιτεχνικά τον εμπιστεύομαι ολοκληρωτικά. Ποτέ δεν ανησυχώ για τίποτα. Προσέχει την κάθε λεπτομέρεια, δεν του ξεφεύγει τίποτα. Νιώθω ασφαλής και νιώθω την πρόκληση. Άλλωστε ποιο θα ήταν το νόημα να συνεχίσω να κάνω αυτή τη δουλειά, αν δεν έβρισκα μία πρόκληση όπως αυτές που μου προσφέρει ο Γιώργος;», συμπλήρωσε. 

Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI

Αναφερόμενος στη συνεργασία τους, ο Γιώργος Λάνθιμος σημείωσε πως είναι πολύ σπάνιο να βρίσκεις συνεργάτες που τα πας τόσο καλά. «Είναι υπέροχο να δημιουργείς σχέσεις που μεγαλώνουν μέσα από τη δουλειά και να τις εξελίσσεις. Με την Έμα τώρα τελειώνουμε την τρίτη ταινία μαζί, είναι μία σχέση που μεγαλώνει», πρόσθεσε. 

«Το ενδιαφέρον για μένα, ώστε να κάνω αυτή την ταινία, ήταν να επιστρέψω σ' ένα πιο αρχικό στάδιο του κινηματογράφου και των τεχνών γενικότερα- τον βουβό- τον ασπρόμαυρο. Μου δινόταν η ευκαιρία να πω μια ιστορία χωρίς λόγια. Να ξεκινήσω από την αρχή και να ανακαλύψω πως αυτό μπορεί να συνδεθεί με άλλες τέχνες», εξήγησε αναφερόμενος στη δημιουργία της ταινίας. 

«Σκεφτόμουν την ιστορία και δεχόμουν τις μουσικές προτάσεις από τον Γιώργο Κουμεντάκη και συζητούσαμε πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν. Δεν ήταν μια διαδικασία λογική, περισσότερο ενστικτώδης θα έλεγα. Είχαμε διαφορετικές επιλογές, μέχρι που ολοκληρώθηκε. Όταν τελειώνεις μία ταινία παίρνει μία δική της μορφή από αυτή που είχες σκεφτεί. Οπότε πάντα αφήνω χώρο και χρόνο για να πάρω αποφάσεις», περιέγραψε και πρόσθεσε ότι πρόκειται για μια ταινία που μπορεί να παρουσιαστεί μόνο live με κοινό και πάντα με τη ζωντανή συνοδεία μουσικών συνόλων. 

Βληχή: Ο Λάνθιμος εξήγησε πώς επέλεξε τον τίτλο της νέας ταινίας- Στόουν: Μεγάλο δώρο να δουλεύω μαζί του Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI

«Δεν είναι μία κινηματογραφική ταινία που μπορείς να δεις στον υπολογιστή. Είναι μία άλλη εμπειρία. Σήμερα υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γυρίσεις και να δεις μία ταινία. Αυτό το πρότζεκτ δημιουργήθηκε ξεκάθαρα για αίθουσα», συμπλήρωσε. 

Αναφερόμενος στον τίτλο της ταινίας, που σημαίνει βέλασμα, ο Γιώργος Λάνθιμος δήλωσε: «Δεν ξέρω πως φτάνω κάθε φορά στο να επιλέξω τον τίτλο μιας ταινίας. Είναι κάτι που επιλέγω με το ένστικτο. Δεν μου άρεσε η λέξη "βέλασμα". Το "Βληχή" όμως και ακούγεται, αλλά και γράφεται ωραία ως τίτλος. Εδώ σε μία ταινία που δεν έχει ήχο, όπου τα ζώα παίζουν σημαντικό ρόλο αλλά δεν ακούγονται, ταίριαζε να βάλεις για τίτλο έναν ήχο». 

Δεν πρόκειται για ταινία εποχής, εξήγησε. Η προσπάθεια, συνέχισε, ήταν να υπάρχει μία «μη εποχή». «Τα κοστούμια είναι εμπνευσμένα από παραδοσιακές ενδυμασίες, ενώ το αυτοκίνητο είναι σύγχρονο. Μεγαλώνοντας με γοητεύει η παράδοση και την βρίσκω όλο και πιο σημαντική με έναν τρόπο. Νομίζω είναι σημαντικό να έχουμε γνώσεις και να διατηρούμε κάποια πράγματα. Μπορούμε να εμπνευστούμε από την παράδοση χωρίς να είμαστε σκλάβοι της», συμπλήρωσε. 

Ερωτηθείς αν η «Βληχή» είναι επηρεασμένη από τους «Βοσκούς» του Νίκου Παπατάκη, είπε ότι αυτή είναι μία από τις αγαπημένες του ταινίες. «Σίγουρα θα υπήρχε υποσυνείδητα κι αυτή η επιρροή. Ωστόσο, η ταινία που με ενέπνευσε είναι ο "Μακεδονικός Γάμος" του Τάκη Κανελλόπουλου. Στη “Βληχή” χρησιμοποίησα πράγματα που είδα εκεί - τα έθιμα του γάμου, το χορό των γυναικών, το μαχαίρι... Όμως σίγουρα στο έργο μου, ο Παπατάκης έχει μια επίδραση συνολική».

Στην ταινία συμμετέχουν ηλικιωμένοι ντόπιοι. «Δεν χρειάστηκαν κάποια καθοδήγηση. Πολλές φορές στο σινεμά χρειάζεσαι απλώς τη βαρύτητα μιας παρουσίας μπροστά στο φακό. Οι ερασιτέχνες μπορεί να μην έχουν τεχνική, μπορεί να μην καταλαβαίνουν τι ακριβώς κάνουμε, ή ότι τους κινηματογραφούμε. Δεν "παίζουν", απλά "είναι". Για να είμαι ειλικρινής, ούτε στην Έμα είπα πολλά. Αφέθηκε στη στιγμή. Όταν την έβαλα να κάτσει ανάμεσα στις ηλικιωμένες ντόπιες, με εντυπωσίασε πόσο γρήγορα συντονίστηκε με τις άλλες γυναίκες», ανέφερε ο Γιώργος Λάνθιμος. 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ
 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM