«Άνοδος»: Ένα ντοκιμαντέρ υποψήφιο για Όσκαρ σε δωρεάν προβολή την Πέμπτη 17/02

«Άνοδος»: Ένα ντοκιμαντέρ υποψήφιο για Όσκαρ σε δωρεάν προβολή την Πέμπτη 17/02 Facebook Twitter
Εργάτρια εργοστασίου επιθεωρεί το κεφάλι μιας κούκλας του σεξ κατά τη συναρμολόγηση στην πόλη Zhonghan της επαρχίας Guangdong της Κίνας. Φωτογραφία: MTV Documentary Films
0

Στη φετινή οσκαρική πεντάδα στην κατηγορία του Ντοκιμαντέρ θα βρεις τίτλους, όπως το φερόμενο ως φαβορί Summer of Soul, που αφορά το Harlem Cultural Festival του 1969, ένα μοναδικό μουσικό event που έμενε για χρόνια στη σκιά του Woodstock, αλλά και το δανέζικο Flee, την πρώτη ταινία που βρέθηκε ταυτόχρονα υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, Animation και Διεθνούς Ταινίας.

Η έκπληξη ανάμεσά τους ήταν το αντικαπιταλιστικό ντοκιμαντέρ Άνοδος (Ascension) της Τζέσικα Κίνγκτον, το οποίο δεν βρισκόταν στις πρώτες προτιμήσεις των στοιχηματικών αναλυτών από τις ταινίες της shortlist που είχε ανακοινωθεί.

Αυτή την Πέμπτη θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε δωρεάν την ταινία στην οθόνη του Exile Room (Aθηνάς 12, 3ος όροφος, Μοναστηράκι). Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η Άνοδος συνθέτει ένα αφαιρετικό και στυλιστικά υπνωτιστικό πορτρέτο της κινέζικης βιομηχανίας, που αποκαλύπτει το χάσμα ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις.

«Άνοδος»: Ένα ντοκιμαντέρ υποψήφιο για Όσκαρ σε δωρεάν προβολή την Πέμπτη 17/02 Facebook Twitter
Ο "τεμπέλικος ποταμός" στο υδάτινο πάρκο Chimelong στο Guangzhou. Φωτογραφία: MTV Documentary Films

Στο ντοκιμαντέρ παρακολουθούμε τους εργάτες που επανδρώνουν την εργοστασιακή παραγωγή, τη μεσαία τάξη που μαθαίνει να πουλάει όνειρα στους διψασμένους αγοραστές, και την ελίτ που απολαμβάνει νέα επίπεδα καταναλωτικής ηδονής χωρίς καμία τύψη. Ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια της κινεζικής κοινωνίας, βλέπουμε με ανατριχιαστική λεπτομέρεια πώς το ένα επίπεδο στηρίζει το επόμενο, ενώ ταυτόχρονα συνειδητοποιούμε ότι το λεγόμενο κινεζικό όνειρο θα παραμείνει ανεκπλήρωτο για το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού αυτής της αχανούς χώρας.

«Άνοδος»: Ένα ντοκιμαντέρ υποψήφιο για Όσκαρ σε δωρεάν προβολή την Πέμπτη 17/02 Facebook Twitter
Υπάλληλοι εργάζονται σε μια πισίνα υπερχείλισης στον τελευταίο όροφο στο Τσενγκντού της Κίνας. Φωτογραφία: MTV Documentary Films

Mαζί με την Άνοδο θα προβληθεί το φιλμ μικρού μήκους το Χωριό που Δονείται, το οποίο μας μεταφέρει σε ένα ήσυχο χωριουδάκι κάπου στην Ουγγαρία, όπου οι άντρες μαζεύονται στο μπαρ και πίνουν μπύρες, ενώ οι γυναίκες ασχολούνται με την τοπική βιομηχανία: τη μαζική παραγωγή σεξουαλικής ικανοποίησης.

Η ταινία θα προβληθεί με ελληνικούς υπότιτλους, με την προβολή να ξεκινάει στις 21.00. Επειδή δεν γίνονται κρατήσεις θέσεων, καλό θα ήταν όσοι ενδιαφέρονται να προσέλθουν νωρίς. Περισσότερα στην ιστοσελίδα www.exile.gr.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM