Την ψηφιακή κάρτα εργασίας θα «χτυπούν» από το 2026 και οι δημόσιοι υπάλληλοι, στο πλαίσιο ενίσχυσης της αποδοτικότητάς τους αλλά και ελέγχου τους.
Ύστερα από τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης - τόσο από τους πολίτες όσο και μέσω της εσωτερικής διαδικασίας, η οποία αξιοποίησε και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης-, το υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με το Μέγαρο Μαξίμου, έχει λάβει την απόφαση να επεκτείνει τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας σε ολόκληρο το Δημόσιο από το 2026.
Καθώς η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας έχει ήδη επεκταθεί με επιτυχία σε πληθώρα κλάδων του ιδιωτικού τομέα, οι αρμόδιοι εκτιμούν πως η υιοθέτησή της και στις δημόσιες υπηρεσίες μπορεί να γίνει απρόσκοπτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εφαρμόζεται ήδη σε ορισμένες ανεξάρτητες αρχές, όπως η ΑΑΔΕ, αλλά και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Η χρήση της διασφαλίζει τόσο την τήρηση του ωραρίου όσο και την προστασία των εργαζομένων από ενδεχόμενες εργοδοτικές αυθαιρεσίες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Πρώτου Θέματος».
Ψηφιακή κάρτα εργασίας στο Δημόσιο: Πώς θα λειτουργεί
Με τη νέα ψηφιακή κάρτα εργασίας, οι δημόσιοι υπάλληλοι θα επιβεβαιώνουν την αυτοπρόσωπη παρουσία τους κατά την άφιξη και την αποχώρησή τους από την υπηρεσία, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις. Παράλληλα, θα καταγράφονται και οι μετακινήσεις τους εντός και εκτός του χώρου εργασίας τους.
Η εφαρμογή του συστήματος αυτού δίνει στη διοίκηση τη δυνατότητα να παρακολουθεί με ακρίβεια τόσο τυχόν υπερωρίες του εκάστοτε υπαλλήλου όσο και τη συμμόρφωσή τους με το προβλεπόμενο ωράριο εργασίας. Σε αντίθεση με το παλαιό σύστημα καταγραφής προσέλευσης και αποχώρησης, το οποίο στηριζόταν στο χειροκίνητο "χτύπημα" κάρτας, η νέα ψηφιακή λύση περιορίζει φαινόμενα κατάχρησης.