FT: Γιατί δεν είναι εφικτή η τήρηση των αποστάσεων στα αεροπλάνα

FT: Γιατί δεν είναι εφικτή η τήρηση των αποστάσεων στα αεροπλάνα Facebook Twitter
0

Το ζήτημα της τήρησης των αποστάσεων στα αεροπλάνα- λόγω κορωνοϊού- είναι στη σφαίρα της φαντασίας, γράφουν οι Financial Times, εξηγώντας γιατί δεν μπορεί να συμβεί αυτό.

Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι αεροπορικές εταιρείες θα έπρεπε να τριπλασιάσουν τις τιμές των εισιτηρίων, προκειμένου να εφαρμόσουν αυτούς τους περιορισμούς. Οι Financial Times σχολιάζουν ότι πιο εύστοχα από όλους το έθεσε ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο'Λίρι.

«Πρόκειται για μια βλακώδης ιδέα που δεν οδηγεί πουθενά», είχε πει πρόσφατα, για την πρόταση να μένουν κενά τα μεσαία καθίσματα των αεροπλάνων, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις. «Αυτό βέβαια δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τους εκνευρισμένους παραθεριστές και όσους κάνουν επαγγελματικά ταξίδια, που θέλουν απεγνωσμένα να επισκεφθούν τις βίλες τους στη Νότια Γαλλία με το ίδιο κόστος με περσινά τους ταξίδια», συνεχίζει το δημοσίευμα.

Το να κρατά μια αεροπορική εταιρεία άδεια τα μεσαία καθίσματα είναι τελείως ανώφελο, από οικονομική και ιατρική σκοπιά, σχολιάζουν οι FT. «Ας υποθέσουμε - μια τραβηγμένη εικασία - ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση θα μπορούσε να λειτουργήσει σε έναν περιορισμένο χώρο, ότι τα ανεξέλεγκτα νήπια θα παρέμεναν στη θέση τους και ότι όλοι θα σκούπιζαν τις βαλίτσες τους αφού τις κατέβαζαν από τον χώρο αποσκευών. Οι επιβάτες δεν θα μπορούσαν να βρίσκονται κοντά ούτε σε άτομα μπροστά τους ή πίσω τους. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις ειδικών του χώρου, αυτό σημαίνει επτά άδεια καθίσματα ανά επιβάτη», εξηγεί ο αρθρογράφος.

Ως παράδειγμα φέρνει ένα Boeing 747, με 345 θέσεις. «Ας υποθέσουμε ότι μπορεί να κρατήσει όλα τα καθίσματα στην πρώτη θέση και τα μισά στην business class. Αν αφαιρέσουμε έξι στα εφτά καθίσματα από ό,τι απομένει (14+26+40+80) το αποτέλεσμα είναι ένα αεροπλάνο κατά τρία τέταρτα άδειο. Με τους ίδιους υπολογισμούς, ένα αεροπλάνο της Ryanair με 189 θέσεις θα κατέληγε μόλις με 35 διαθέσιμα καθίσματα, δηλαδή το 1/5 του αεροπλάνου», γράφουν οι FT.

Οι αριθμοί αυτοί είναι κατά πολύ μικρότεροι από το 70-75% της πληρότητας που, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες έτσι ώστε να ισοσκελίσουν έσοδα και δαπάνες, επισημαίνει το δημοσίευμα. Παράλληλα, τονίζει ότι ακόμη και με τις χιλιάδες περικοπές που ανακοινώνουν καθημερινά οι εταιρείες και τη μείωση μισθών, δεν καλύπτεται ένα τόσο μεγάλο έλλειμμα. Σε αυτό το πλαίσιο σημειώνει ότι για 6 αεροπορικές εταιρείες- ανάμεσά τους η Virgin Atlantic και η Lufthansa- απομένουν λιγότεροι από πέντε μήνες ρευστότητας.

«Προκειμένου να εναρμονίσουν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στα αεροπλάνα με την αποδοτικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες θα έπρεπε να τριπλασιάσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Έτσι, μια πτήση από το Λονδίνο στο Δουβλίνο, που αυτή τη στιγμή η Ryanair προσφέρει στα 23,46 ευρώ, θα έπρεπε να εκτιναχθεί στα 70 ευρώ. Μία πτήση μετ' επιστροφής Λονδίνο-Χονγκ Κονγκ της British Airways, που αυτή τη στιγμή διαφημίζεται στις 551 λίρες, θα έπρεπε να φτάσει τις 1.600 λίρες. Φυσικά, όσο αυξάνονται οι τιμές, τόσο μειώνονται και οι επιβάτες», υπογραμμίζουν οι FT

Με πληροφορίες από Πρώτο Θέμα

 


Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΔΕΗ μεγαλώνει και επιταχύνει τον πελατοκεντρικό μετασχηματισμό της

Οικονομία / Η ΔΕΗ μεγαλώνει και επιταχύνει τον πελατοκεντρικό μετασχηματισμό της

Η ΔΕΗ αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, εξυπηρετώντας 8,7 εκατομμύρια πελάτες, στους οποίους παρέχει περίπου 35TWh ενέργειας και μια ευρεία σειρά ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών.
NEWSROOM
Δώρο Πάσχα: Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Οικονομία / Δώρο Πάσχα: Ποια η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Αν οι εργοδότες δεν τηρήσουν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου πρέπει να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, τότε θα υποστούν και τις συνέπειες του νόμου, καθώς η μη καταβολή του Δώρου συνιστά ποινικό αδίκημα
NEWSROOM