Η Βενετία οραματίζεται ένα μέλλον χωρίς μαζικό τουρισμό για τη μετά κορωνοϊό εποχή

Η Βενετία οραματίζεται ένα μέλλον χωρίς μαζικό τουρισμό για τη μετά κορωνοϊό εποχή Facebook Twitter
EPA
0

H Βενετία ετοιμάζεται μαζί με όλη την Ιταλία για την επόμενη ημέρα ωστόσο η «επιστροφή στην κανονικότητα» δεν είναι το ζητούμενο για όλους τους κατοίκους της πόλης. 

Δεν υπάρχουν τουρίστες ακόμα. Αντί αυτών ακούγεται ο ήχος από τις ηλεκτρικές σκούπες και τα συνεργεία απολύμανσης μέσα στα εμπορικά καταστήματα που ετοιμάζονται να ανοίξουν ξανά στις 18 Μαΐου. Αλλά όσο οι καταστηματάρχες προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα όλοι, σύμφωνα με το αναλυτικό ρεπορτάζ του CNN, όλοι αναρωτιούνται: «για ποιον ανοίγουμε;» 

Όπως αναφέρουν στοιχεία από το ιταλικό υπουργείο Τουρισμού, κάθε χρόνο, 30 εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τη Βενετία, ενισχύοντας την τοπική οικονομία με 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο Matteo Secchi, επικεφαλής του τουριστικού ομίλου Venessia, λίγοι Ιταλοί επισκέπτονται την πόλη η οποία ήταν ανέκαθεν περισσότερο θελκτική στους διεθνείς επισκέπτες. 

«Όταν η πόλη ανοίξει ξανά την επόμενη εβδομάδα, λίγο ως πολύ, θα μοιάζει όπως σήμερα» λέει προσθέτοντας ότι οι τουρίστες δεν θα επισκεφθούν την πόλη μέχρι να ανοίξουν τα σύνορα. 

Η «επιστροφή στην κανονικότητα» δεν είναι επιθυμητή από όλους ωστόσο. Η Jane Da Mosto, επικεφαλής της οργάνωσης «We Are Here Venice» που μάχεται για να πείσει τους πολιτικούς να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης αντιλαμβάνεται την πανδημία ως «σημείο καμπής» και οραματίζεται μία «νέα Βενετία» μετά την πανδημία.  

«Η νέα Βενετία που ονειρεύομαι είναι όπως αυτή σήμερα, αλλά με περισσότερους κατοίκους», λέει στο CNN. «Το πρόβλημα στη Βενετία δεν είναι η έλλειψη τουριστών αλλά η έλλειψη μόνιμων κατοίκων. Και με περισσότερους κατοίκους η πόλη θα αντανακλά περισσότερο την κουλτούρα της και τον υπέροχο τρόπο ζωής που προσφέρει έτσι ώστε οι επόμενοι επισκέπτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τη Βενετία περισσότερο», υποστηρίζει. 

Σύμφωνα με το CNN η Βενετία έπεσε θύμα της φήμης της και παλεύει με τον υπερτουρισμό που τροφοδοτείται από αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αλλά και πτήσεων χαμηλού κόστους. Οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης μειώθηκαν από 175.000 μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σε λίγο περισσότερους από 52.000 σήμερα. 

«Ο ιός αποκάλυψε πώς ο τουρισμός εξαφάνισε τους ντόπιους», αναφέρει ο Secchi προσθέτοντας πως κατά το lockdown «μπορούσες να δεις πόσο λίγοι είμαστε». 

Το περασμένο καλοκαίρι, αυτός ο αγώνας ενάντια στον μαζικό τουρισμό έφτασε στο αποκορύφωμά του όταν η κυβέρνηση, που ανησυχούσε για τις οικολογικές επιπτώσεις του φαινομένου στα κανάλια της πόλης, απείλησε να απαγορεύσει την είσοδο κρουαζιερόπλοιων στο ιστορικό λιμάνι της Βενετίας. 

Ήταν μια δύσκολη επιλογή για τους Βενετούς, καθώς ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους. Το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε καθώς η κυβέρνηση κατέρρευσε τον Αύγουστο και στην πόλη έμεινε μια σκληρή επιλογή: «συνεχίζουμε ως έχει με κίνδυνο την καταστροφή». 

Όπως αναφέρει το CNN ο κορωνοϊός κατάφερε να κάνει ότι δεν μπορούσαν οι Βενετοί: να σταματήσει τα πάντα. Το καρναβάλι ματαιώθηκε. «Το σοκ από την ακύρωση του καρναβαλιού μας ξύπνησε όλους», υποστηρίζει ο Secchi. «Ήταν σαν να τραβάς το χαλί.»

Ενίσχυση του μπραντ «Made in Venice»

 

Πολλοί στη Βενετία βλέπουν τώρα την πανδημία ως μία ευκαιρία για να υλοποιήσουν ό,τι δεν μπόρεσαν οι τοπικές Αρχές στο παρελθόν: την επανεξέταση του μαζικού τουρισμού και τη θέσπιση ενός νέου τύπου βιώσιμου τουρισμού για την εύθραυστη πόλη.

Και η Melissa Conn, διευθύντρια του γραφείου Βενετίας του Save Venice, μιας αμερικανικής ομάδας που εργάζεται για τη διατήρηση της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης μέσω επιχορηγήσεων, βλέπει την πανδημία ως σημείο καμπής. «Χρησιμοποιήσαμε αυτό το διάστημα με θετικό τρόπο» δήλωσε στο CNΝ. 

Η ομάδα «τρέχει» περίπου 30 με 40 επείγοντα έργα για να βοηθήσει τη Βενετία να αποκαταστήσει τις ζημιές μετά τις περυσινές πλημμύρες. «Αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ο "αργός" και όχι ο μαζικός τουρισμός», λέει ενώ υπογραμμίζει ότι «πρέπει να αναστοχαστούμε για τη Βενετία» και να την «ανεβάσουμε σε ένα υψηλότερο επίπεδο». 

Η ίδια ωστόσο δεν οραματίζεται ακριβές φίρμες και αγαθά πολυτελείας. «Δεν θέλουμε να γίνουμε Μόντε Κάρλο», λέει. «Πρέπει να εστιάσουμε στο μπραντ "Made in Venice" να προωθήσουμε τοπικούς καλλιτέχνες, να φέρουμε πίσω αυτή τη Βενετία και να προσφέρουμε μία καλύτερη ποιότητα ζωής σε κατοίκους και επισκέπτες». 

Με πληροφορίες από CNN Travel

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Τουρκία ανακοίνωσε τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό της – Αντέδρασε το ΥΠΕΞ

Διεθνή / Η Τουρκία ανακοίνωσε τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της – Αντέδρασε το ΥΠΕΞ

Η Τουρκία με την κόκκινη γραμμή στον χάρτη τέμνει το Αιγαίο στη μέση διεκδικώντας αντίστοιχη υφαλοκρηπίδα, ενώ αγνοεί το Δίκαιο της Θάλασσας και τα κυριαρχικά δικαιώματα των ελληνικών νησιών.
LIFO NEWSROOM
Σε κρίσιμο σημείο η συμμαχία AUKUS: Οι ΗΠΑ κάνουν πίσω για τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια προς Αυστραλία

Διεθνή / Σε κρίσιμο σημείο η συμμαχία AUKUS: Οι ΗΠΑ κάνουν πίσω για τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια προς Αυστραλία

Η συμφωνία AUKUS για μεταφορά πυρηνοκίνητων υποβρυχίων από ΗΠΑ προς Αυστραλία επανεξετάζεται από το Πεντάγωνο, με πολιτικές και στρατιωτικές εντάσεις να φουντώνουν
LIFO NEWSROOM
Ακυρώθηκαν οι πτήσεις προς Ισραήλ και Ιράν: Τι δικαιώματα έχουν οι επιβάτες -Τι καλύπτει η ταξιδιωτική ασφάλιση

Διεθνή / Ακυρώθηκαν οι πτήσεις προς Ισραήλ και Ιράν: Τι δικαιώματα έχουν οι επιβάτες -Τι καλύπτει η ταξιδιωτική ασφάλιση

Εκατοντάδες πτήσεις ματαιώθηκαν ή ανακατευθύνθηκαν μετά τις επιθέσεις μεταξύ Ισραήλ και Ιράν – Ποια είναι τα δικαιώματα αποζημίωσης, τι προβλέπεται για την ασφαλιστική κάλυψη και πώς οργανώνονται οι πτήσεις επαναπατρισμού
LIFO NEWSROOM
Γαλλία: Σε 4ετή φυλάκιση με αναστολή καταδικάσθηκε ο πρώην πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν

Διεθνή / Γαλλία: Σε 4ετή φυλάκιση με αναστολή καταδικάσθηκε ο πρώην πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν

Περίπου 8 χρόνια μετά τις αποκαλύψεις για την εικονική απασχόληση της συζύγου του που οδήγησαν στην καταδίκη του για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος - Το πρόστιμο που πρέπει να πληρώσει
LIFO NEWSROOM