Circus in town

Circus in town Facebook Twitter
Alexander Hacke και Danielle de Picciotto
0
Hitman's Heel

Έτσι ονόμασαν τον περσινό δίσκο τους το αγαπημένο ζεύγος Alexander Hacke και Danielle de Picciotto, και αν δεν διάβαζα το δελτίο Τύπου για το Burn, Baby, Burn Τour, μάλλον δεν θα έμπαινα ποτέ στη διαδικασία να τον ακούσω προσεχτικά. Μέχρι τώρα οι δυο τους έφτιαχναν μουσική κυρίως για multimedia παραστάσεις, αλλά με αυτόν το δίσκο αποφάσισαν να παίξουν και να τραγουδήσουν. «Θέλαμε να επιστρέψουμε στα βασικά. Απλά τραγούδια, μουσικά όργανα και στίχοι που μιλούν για τη ζωή μας», μου λέει η Picciotto. Το «Hitman's Heel» μιλάει για μια ομάδα νομάδων και τα πράγματα που είναι σημαντικά γι' αυτούς, να ταξιδεύεις χωρίς να έχεις σπίτι και να κοιτάς τον κόσμο διαφορετικά. «Τραγουδάμε για έναν τρόπο ζωής που μας αρέσει, έτσι περίπου ζούμε κι εμείς, γι' αυτό και πιστεύω πως αυτός ο δίσκος εκφράζει αυτό που είμαστε», προσθέτει ο Hacke. Η ερμηνεία του είναι υπεύθυνη για τη θεατρικότητα που ορθά χρεώνεται στο «Hitman's Heel», αλλά το μεγαλύτερο κατόρθωμα του δίσκου είναι η συνολική του ατμόσφαιρα, που πατάει στην αμερικανική παράδοση και κλέβει την παράσταση από τις λέξεις, αν και αυτές βρίσκονται πάντα σε πρώτο επίπεδο. Οι ίδιοι ως επιρροές αναφέρουν την Άγρια Δύση και τον Ennio Morricone, τη Frida Kahlo και τον Cormac McCarthy, συγγραφέα του No country for old men και του Road. Στο μεγαλύτερο μέρος του είναι μια απολαυστική δουλειά, ειδικότερα όταν ο Hacke ανεβάζει τις εντάσεις. Στη συναυλία του Σαββάτου (05/03, Fuzz) θα τον παρουσιάσουν μαζί με τον Chris Hughes.

Freak Show

Η ιδέα του Burn, Baby, Burn Tour γεννήθηκε από τον Hacke, που εδώ και καιρό έκανε περιοδείες μόνο με την Picciotto ή τους Neubauten. Τελευταία φορά που ταξίδευε με παρέα ήταν την περίοδο του «Mountains of madness» με τους Tiger Lillies, που βασιζόταν στα κείμενα του H.P. Lovecraft. Είχαν έρθει και στην Αθήνα και, αν θυμάμαι καλά, όλοι είχαμε φύγει ευτυχισμένοι, ακόμα κι αν το DVD της παράστασης σκονίζεται από τότε στο ράφι. Τώρα, θέλοντας μετά από καιρό συντροφιά στην περιοδεία τους, κάλεσαν τον Khan (μέλος των Captain Comatose) κι αυτός με τη σειρά του φώναξε τον Kid Congo Powers και τη (θεά) Julee Cruise. Οι τρεις τους μόλις κυκλοφόρησαν από κοινού έναν κατά βάση ηλεκτρονικό δίσκο, που φαντάζομαι θα αποτελεί το μενού που θα παρουσιάσουν στη συναυλία. Τα τραγούδια του γράφτηκαν σε μεγάλο χρονικό διάστημα, περίπου δέκα χρόνια, και ο Khan τα χαρακτηρίζει σύγχρονα μπλουζ. «Μιλάμε για τις ιστορίες της ζωής μας. Για τις συναντήσεις μας με ανθρώπους που θα χάσουμε την επόμενη μέρα, φεύγοντας για τον επόμενο σταθμό της περιοδείας μας. Είναι ένας δίσκος για την αγάπη μας προς τους ανθρώπους που είναι αδύνατο να κρατήσουμε κοντά μας μετά το τέλος της συναυλίας». Αυτή η περιοδεία είναι συνεύρεση 6 ανθρώπων που έχουν ήδη διανύσει πολύ δρόμο και εξαρχής περιμένεις πως όταν βρεθούν ταυτόχρονα στη σκηνή θα στηθεί ένα πάρτι. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Picciotto: «Σήμερα η μουσική βιομηχανία βυθίζεται γρήγορα και οι πρώτοι μουσικοί που το καταλαβαίνουν είναι αυτοί που κινούνται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Δεν πρόκειται, όμως, να παραδοθούμε, οπότε Burn, Baby, Burn».

From the future

Στα δισκογραφικά, τώρα, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτοι σημαντικοί δίσκοι της χρονιάς με αφετηρία άλλον ένα πιτσιρικά, αυτήν τη φορά μεγαλωμένο στη Χιλή. Είναι της ίδιας συνομοταξίας -όχι μόνο ηλικιακά- με τον James Blake και τον Tom Krell aka How To Dress Well, αλλά ο μοναδικός εξ αυτών που πετυχαίνει σε όλα τα επίπεδα. Μπορεί ο Blake να σκίζει από αισθητική και μυστήριο κι ο Krell από απλότητα, αλλά ο Jaar είναι ο μοναδικός που μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω και να καταλήξει για περισσότερα από τρία τραγούδια σε κάτι ουσιαστικό. Αν και βαριέμαι αφόρητα, σχεδόν όλα τα remixes που έκανε πέρσι και ουσιαστικά τον οδήγησαν στην κυ- κλοφορία του «Space is only noise» φαίνεται πως είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μπορούν να διαχωρίσουν τις παραγωγές τους σε αυτές που πρέπει να βρεθούν σε έναν δίσκο η μια δίπλα στην άλλη για λειτουργήσουν και σε αυτές που είναι απλά χρηστικές για ένα καλό σετ. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πώς μπορεί να το κάνει αυτό σε τέτοια ηλικία. Από την άλλη, ένας κατά πολύ μεγαλύτερός του, ο Josh Pearson, επιτέλους κυκλοφορεί τον δίσκο που περιμέναμε όσοι τον έχουμε δει ζωντανά. Το «Last of the country gentlemen» είναι ένας συγκλονιστικός δίσκος βασισμένος στην κιθάρα του και κυρίως στη δύσβατη ζωή του. Βλέπεις, οι δυσκολίες καταφέρνουν να διατηρήσουν ανέπαφες τις ζωτικές διεργασίες για να εξακολουθήσεις να είσαι πάνω απ' όλα άνθρωπος και όχι απλά καλλιτέχνης. Γεγονός που επιβεβαιώνει άλλη μια φορά ο -πλέον προσβλητικός- κυνισμός του Σαββόπουλου. Δωροδοκηθήκαμε από τους πολιτικούς είπε, και ο Πάγκαλος, μόλις επιστρέψει από το Παρίσι, θα του σφίξει το χέρι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ