ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Circus in town

Circus in town Facebook Twitter
Alexander Hacke και Danielle de Picciotto
0
Hitman's Heel

Έτσι ονόμασαν τον περσινό δίσκο τους το αγαπημένο ζεύγος Alexander Hacke και Danielle de Picciotto, και αν δεν διάβαζα το δελτίο Τύπου για το Burn, Baby, Burn Τour, μάλλον δεν θα έμπαινα ποτέ στη διαδικασία να τον ακούσω προσεχτικά. Μέχρι τώρα οι δυο τους έφτιαχναν μουσική κυρίως για multimedia παραστάσεις, αλλά με αυτόν το δίσκο αποφάσισαν να παίξουν και να τραγουδήσουν. «Θέλαμε να επιστρέψουμε στα βασικά. Απλά τραγούδια, μουσικά όργανα και στίχοι που μιλούν για τη ζωή μας», μου λέει η Picciotto. Το «Hitman's Heel» μιλάει για μια ομάδα νομάδων και τα πράγματα που είναι σημαντικά γι' αυτούς, να ταξιδεύεις χωρίς να έχεις σπίτι και να κοιτάς τον κόσμο διαφορετικά. «Τραγουδάμε για έναν τρόπο ζωής που μας αρέσει, έτσι περίπου ζούμε κι εμείς, γι' αυτό και πιστεύω πως αυτός ο δίσκος εκφράζει αυτό που είμαστε», προσθέτει ο Hacke. Η ερμηνεία του είναι υπεύθυνη για τη θεατρικότητα που ορθά χρεώνεται στο «Hitman's Heel», αλλά το μεγαλύτερο κατόρθωμα του δίσκου είναι η συνολική του ατμόσφαιρα, που πατάει στην αμερικανική παράδοση και κλέβει την παράσταση από τις λέξεις, αν και αυτές βρίσκονται πάντα σε πρώτο επίπεδο. Οι ίδιοι ως επιρροές αναφέρουν την Άγρια Δύση και τον Ennio Morricone, τη Frida Kahlo και τον Cormac McCarthy, συγγραφέα του No country for old men και του Road. Στο μεγαλύτερο μέρος του είναι μια απολαυστική δουλειά, ειδικότερα όταν ο Hacke ανεβάζει τις εντάσεις. Στη συναυλία του Σαββάτου (05/03, Fuzz) θα τον παρουσιάσουν μαζί με τον Chris Hughes.

Freak Show

Η ιδέα του Burn, Baby, Burn Tour γεννήθηκε από τον Hacke, που εδώ και καιρό έκανε περιοδείες μόνο με την Picciotto ή τους Neubauten. Τελευταία φορά που ταξίδευε με παρέα ήταν την περίοδο του «Mountains of madness» με τους Tiger Lillies, που βασιζόταν στα κείμενα του H.P. Lovecraft. Είχαν έρθει και στην Αθήνα και, αν θυμάμαι καλά, όλοι είχαμε φύγει ευτυχισμένοι, ακόμα κι αν το DVD της παράστασης σκονίζεται από τότε στο ράφι. Τώρα, θέλοντας μετά από καιρό συντροφιά στην περιοδεία τους, κάλεσαν τον Khan (μέλος των Captain Comatose) κι αυτός με τη σειρά του φώναξε τον Kid Congo Powers και τη (θεά) Julee Cruise. Οι τρεις τους μόλις κυκλοφόρησαν από κοινού έναν κατά βάση ηλεκτρονικό δίσκο, που φαντάζομαι θα αποτελεί το μενού που θα παρουσιάσουν στη συναυλία. Τα τραγούδια του γράφτηκαν σε μεγάλο χρονικό διάστημα, περίπου δέκα χρόνια, και ο Khan τα χαρακτηρίζει σύγχρονα μπλουζ. «Μιλάμε για τις ιστορίες της ζωής μας. Για τις συναντήσεις μας με ανθρώπους που θα χάσουμε την επόμενη μέρα, φεύγοντας για τον επόμενο σταθμό της περιοδείας μας. Είναι ένας δίσκος για την αγάπη μας προς τους ανθρώπους που είναι αδύνατο να κρατήσουμε κοντά μας μετά το τέλος της συναυλίας». Αυτή η περιοδεία είναι συνεύρεση 6 ανθρώπων που έχουν ήδη διανύσει πολύ δρόμο και εξαρχής περιμένεις πως όταν βρεθούν ταυτόχρονα στη σκηνή θα στηθεί ένα πάρτι. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Picciotto: «Σήμερα η μουσική βιομηχανία βυθίζεται γρήγορα και οι πρώτοι μουσικοί που το καταλαβαίνουν είναι αυτοί που κινούνται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Δεν πρόκειται, όμως, να παραδοθούμε, οπότε Burn, Baby, Burn».

From the future

Στα δισκογραφικά, τώρα, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτοι σημαντικοί δίσκοι της χρονιάς με αφετηρία άλλον ένα πιτσιρικά, αυτήν τη φορά μεγαλωμένο στη Χιλή. Είναι της ίδιας συνομοταξίας -όχι μόνο ηλικιακά- με τον James Blake και τον Tom Krell aka How To Dress Well, αλλά ο μοναδικός εξ αυτών που πετυχαίνει σε όλα τα επίπεδα. Μπορεί ο Blake να σκίζει από αισθητική και μυστήριο κι ο Krell από απλότητα, αλλά ο Jaar είναι ο μοναδικός που μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω και να καταλήξει για περισσότερα από τρία τραγούδια σε κάτι ουσιαστικό. Αν και βαριέμαι αφόρητα, σχεδόν όλα τα remixes που έκανε πέρσι και ουσιαστικά τον οδήγησαν στην κυ- κλοφορία του «Space is only noise» φαίνεται πως είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μπορούν να διαχωρίσουν τις παραγωγές τους σε αυτές που πρέπει να βρεθούν σε έναν δίσκο η μια δίπλα στην άλλη για λειτουργήσουν και σε αυτές που είναι απλά χρηστικές για ένα καλό σετ. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πώς μπορεί να το κάνει αυτό σε τέτοια ηλικία. Από την άλλη, ένας κατά πολύ μεγαλύτερός του, ο Josh Pearson, επιτέλους κυκλοφορεί τον δίσκο που περιμέναμε όσοι τον έχουμε δει ζωντανά. Το «Last of the country gentlemen» είναι ένας συγκλονιστικός δίσκος βασισμένος στην κιθάρα του και κυρίως στη δύσβατη ζωή του. Βλέπεις, οι δυσκολίες καταφέρνουν να διατηρήσουν ανέπαφες τις ζωτικές διεργασίες για να εξακολουθήσεις να είσαι πάνω απ' όλα άνθρωπος και όχι απλά καλλιτέχνης. Γεγονός που επιβεβαιώνει άλλη μια φορά ο -πλέον προσβλητικός- κυνισμός του Σαββόπουλου. Δωροδοκηθήκαμε από τους πολιτικούς είπε, και ο Πάγκαλος, μόλις επιστρέψει από το Παρίσι, θα του σφίξει το χέρι.

0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ