Οι κολοσσοί που δυναμώνουν στην εποχή του κορωνοϊού - Facebook, Νetflix, Google

Οι κολοσσοί που δυναμώνουν στην εποχή του κορωνοϊού - Facebook, Νetflix, Google Facebook Twitter
0

Αν και η παγκόσμια οικονομία βυθίζεται λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, ο τεχνολογικός τομέας έχει μεγάλες προσδοκίες αυτή την εποχή και μπορεί να βγει σημαντικά κερδισμένος

Μερικοί αναλυτές θεωρούν πιθανό ότι ιδίως οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας θα βγουν ακόμη πιο ισχυρές μετά τη λήξη του συναγερμού.

Καθώς κατεβαίνουν τα ρολά στα φυσικά καταστήματα και τα γραφεία αδειάζουν, η ανθρωπότητα βρίσκει καταφύγιο στην τηλεργασία, στην τηλεκπαίδευση, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στην online ψυχαγωγία και στο υπολογιστικό «νέφος». Και οι εταιρείες τεχνολογίας είναι εκεί για να προσφέρουν όλες αυτές τις υπηρεσίες, «ξεπλένοντας» εν μέρει τις επικρίσεις που έχουν δεχτεί τα τελευταία χρόνια.

Τα σημάδια είναι ήδη ορατά. Οι περιορισμοί εξαιτίας της νόσου Covid-19 έχουν καταστήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ακόμη πιο χρήσιμα για ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού για ενημέρωση, επαφές με φίλους, ανταλλαγή απόψεων ή ψυχαγωγία. Το Twitter μόλις ανακοίνωσε ότι οι ενεργοί χρήστες του αυξάνονται συνεχώς μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Είναι η πρώτη μεγάλη πλατφόρμα social media που έκανε γνωστό με ποιο τρόπο έχει επηρεαστεί από τον κορονοϊό: Τα διαφημιστικά έσοδα του Twitter πέφτουν, αλλά οι χρήστες του αυξάνονται, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters

Ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζoύκερμπεργκ, ανακοίνωσε ότι η ζήτηση για βιντεοκλήσεις και ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω της μεγαλύτερης πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζει εκρηκτική αύξηση. Η κίνηση φωνητικών κλήσεων μέσω της εφαρμογής WhatsApp (που ανήκει στο Facebook) έχει διπλασιαστεί, ενώ παρόμοια αύξηση κίνησης έχει το Messenger.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει στο YouTube της Google, αλλά επίσης στο Netflix και στις άλλες υπηρεσίες streaming, που βλέπουν το δυνητικό κοινό τους να αυξάνεται, καθώς τόσος κόσμος κάθεται σπίτι του πια χωρίς πολλές εναλλακτικές λύσεις ψυχαγωγίας.

Στην Ιταλία το «κατέβασμα» σε συσκευές της εφαρμογής για παρακολούθηση του Netflix αυξήθηκε κατά 66%, στην Ισπανία κατά 35%, ενώ στις ΗΠΑ κατά 9%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Sensor Tower. Μέχρι στιγμής, το Netflix δεν έχει αποκαλύψει πόσο έχουν αυξηθεί οι συνδρομητές του παγκοσμίως. Το γεγονός, πάντως, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προ ημερών κάλεσε το Netflix να υποβαθμίσει εθελοντικά την ποιότητα μετάδοσης των εκπομπών του, ώστε να μην υπερφορτωθούν τα ευρωπαϊκά ευρυζωνικά δίκτυα (το Netflix δεσμεύθηκε να το κάνει για 30 ημέρες), είναι μία έμμεση ένδειξη ότι έχει αυξηθεί το κοινό του (Netflix).

Η Microsoft ανέφερε ότι μέσα σε μία εβδομάδα αυξήθηκε κατά σχεδόν 40% ο αριθμός των χρηστών που χρησιμοποιούν το νέο λογισμικό της για online συνεργασία, το Teams, το οποίο πλέον χρησιμοποιούν περισσότεροι από 44 εκατομμύρια χρήστες καθημερινά. Η Amazon δήλωσε ότι θα προσλάβει 100.000 υπαλλήλους για να ανταποκριθεί στη θεαματική αύξηση που έχουν οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς τα φυσικά καταστήματα κλείνουν στη μία χώρα μετά την άλλη εξαιτίας της επιβολής μέτρων αποφυγής των κοινωνικών επαφών.

«Οι μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες μπορεί να περάσουν στην αντίπερα όχθη της κρίσης πολύ πιο δυνατές», εκτιμά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Wedbush Securities, Ντάνιελ Άιβς, σύμφωνα με τους Νew York Times.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τεχνολογικοί γίγαντες θα μείνουν αλώβητοι. Η διαφήμιση -ζωτική πηγή εσόδων για Google, Facebook κ.ά.- πάντα υποφέρει από τις κρίσεις, ενώ οι μετοχές όλων των τεχνολογικών εταιρειών έχουν ήδη μεγάλες απώλειες στο αμερικανικό Χρηματιστήριο. Άλλες εταιρείες, όπως η Uber και η Lift ή το Airbnb, βλέπουν τους πελάτες τους να εξαφανίζονται.

Παραμένει ακόμη ασαφές πόσο θα πληγεί φέτος η ύψους 3,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων παγκόσμια βιομηχανία τεχνολογίας. Όταν όμως υπάρξει φως στο τούνελ (και ασφαλώς θα υπάρξει), η «παρέα», γνωστή συλλήβδην και ως Big Tech, θα δρέψει τους καρπούς από τις αλλαγές συνηθειών των καταναλωτών που θα έχουν μεσολαβήσει λόγω του κορωνοϊού.

Οι τρεις μεγαλύτερες πλατφόρμες υπολογιστικού «νέφους» (Amazon, Microsoft, Google) θα είναι κατ' εξοχήν ωφελημένες. «Πιστεύουμε ότι αυτή η ξαφνική παγκόσμια στροφή προς την εξ αποστάσεως εργασία θα αποτελέσει κομβικό σημείο στο πώς εργαζόμαστε και μαθαίνουμε», σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Microsoft, Τζάρεντ Σπάταρο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οκτώ μωρά στο Ηνωμένο Βασίλειο γεννήθηκαν με DNA από τρία άτομα για την εξάλειψη ανίατης κληρονομικής ασθένειας

Τech & Science / Οκτώ μωρά στο Ηνωμένο Βασίλειο γεννήθηκαν με DNA από τρία άτομα για την εξάλειψη ανίατης κληρονομικής ασθένειας

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνική της «δωρεάς μιτοχονδριακού DNA», που στοχεύει στην πρόληψη σοβαρών, συχνά θανατηφόρων παθήσεων
LIFO NEWSROOM
ALS: Η νόσος που αντιμετώπιζε ο Γεράσιμος Μιχελής

Τech & Science / Τι είναι το ALS, η νόσος που αντιμετώπιζε ο Γεράσιμος Μιχελής

Η Αμυοτροφική Πλευρική Σκλήρυνση ή νόσος του κινητικού νευρώνα, με την οποία εξοικειώθηκε μεγάλη μερίδα του κόσμου μέσα από την περίπτωση του Στίβεν Χόκινγκ - Τα πρώιμα συμπτώματα και οι πιθανότητες επιβίωσης
LIFO NEWSROOM
Πρωτεΐνες στο ανθρώπινο σώμα αποκαλύπτουν προειδοποιητικά σημάδια για τη νόσο Αλτσχάιμερ και το Πάρκινσον

Τech & Science / Πρωτεΐνες στο ανθρώπινο σώμα αποκαλύπτουν προειδοποιητικά σημάδια για τη νόσο Αλτσχάιμερ και το Πάρκινσον

Η ανάλυση μεγάλου συνόλου βιολογικών δεδομένων αποκαλύπτει στοιχεία που θα βοηθήσουν στην ανίχνευση και την καταπολέμηση νευροεκφυλιστικών παθήσεων
LIFO NEWSROOM
Οι «πυραμίδες της Πολωνίας»: Ανακαλύφθηκαν προϊστορικοί μεγαλιθικοί τάφοι 5.500 Ετών

Τech & Science / Οι «πυραμίδες της Πολωνίας»: Ανακαλύφθηκαν προϊστορικοί μεγαλιθικοί τάφοι 5.500 ετών

Αρχαιολόγοι στην Πολωνία έφεραν στο φως δύο εντυπωσιακά μεγαλιθικά ταφικά μνημεία ηλικίας άνω των 5.500 ετών - Οι «Πυραμίδες της Πολωνίας» αποκαλύπτουν μυστικά της Νεολιθικής Ευρώπης
LIFO NEWSROOM
Ανησυχία για το συγκρότημα που έφτιαξε η τεχνητή νοημοσύνη και σαρώνει στο Spotify

Τech & Science / Ανησυχία στη μουσική βιομηχανία για την μπάντα που έφτιαξε η τεχνητή νοημοσύνη και σαρώνει στο Spotify

Παρά τις αυξανόμενες πιέσεις για ρύθμιση, δεν υπάρχει ακόμη σαφές νομικό πλαίσιο που να υποχρεώνει τις πλατφόρμες να ενημερώνουν το κοινό για το αν η μουσική είναι δημιουργία AI
LIFO NEWSROOM