Πυρετός το Σαββατόβραδο

Πυρετός το Σαββατόβραδο Facebook Twitter
0

Όταν εμφανίστηκαν το 2001 με το ομώνυμο άλμπουμ τους ήταν μια ευχάριστη έκπληξη απ' τη Γαλλία. Ένα ντουέτο που έπαιζε ηλεκτρονική μουσική φτιαγμένη με ελάχιστα μέσα στο υπνοδωμάτιο του Anthony Gonzales. Το 2001 ο Anthony ήταν μόλις 18 χρόνων. Το δεύτερο άλμπουμ τους που έκανε το διαδικτυακό μπαμ -τοDead Cities, Red Seas & Lost Ghostsπου κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα στη δική τους εταιρεία τους χάρισε μεγάλη δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο, κάνοντάς το ένα από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ των ‘00s. Ένα άλμπουμ που πιθανόν να προέκυπτε αν οι My Bloody Valentine έπαιρναν διαφορετικά ναρκωτικά. Κι αν χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις κιθάρες.

Παρόλο που σήμερα ο Anthony προσπαθεί να αποποιηθεί το ηλεκτρονικό παρελθόν του, αυτές οι πρώτες μέρες παραμένουν και οι πιο συναρπαστικές: «Πάντα ήμουν πιο κοντά στο ροκ εν ρολ παρά στην ηλεκτρονική μουσική» λέει. «Οι δυο πρώτοι δίσκοι ήταν ηλεκτρονικοί από ανάγκη, όχι από επιλογή. Ωστόσο, η μουσική των Μ83 πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς και σε κάθε δίσκο. Είναι μια μουσική που πρέπει να μεγαλώνει με το πέρασμα του χρόνου».

Μετά την επιτυχία του Dead Cities το γκρουπ διαλύθηκε -πιο σωστά, ο Anthony έδιωξε τον Nicolas Fromageau και συνέχισε μόνος του, αναλαμβάνοντας ολοκληρωτικά την ευθύνη για την πορεία που θα ακολουθούσε. «Ήταν τόσο ωραίο που είχα τον Νicolas στα δύο πρώτα άλμπουμ» δηλώνει. «Πραγματικά το εκτιμάω αυτό. Αλλά πάντα εγώ συνέθετα για το σχήμα, έτσι ακόμα κι όταν ο Νicolas ήταν μέλος των Μ83 πάλι μόνος μου τις δούλευα τις συνθέσεις. Πάντως, ήταν κάτι καινούργιο το να δουλεύω ολομόναχος σε όλη τη διαδικασία των ηχογραφήσεων. Και είναι κάτι που μου αρέσει. Μου αρέσει η αίσθηση να είμαι μόνος, μόνο εγώ κι η μουσική μου».

Το Before the Dawn Heals Us που ακολούθησε ήταν ένα πιο εσωτερικό και ήρεμο άλμπουμ, περισσότερο ποπ, χωρίς όμως τον ενθουσιασμό που ξεχείλιζε από κάθε κομμάτι του Dead Cities. Η περιοδεία του στις δυο πλευρές του Ατλαντικού για να το προωθήσει ήταν εξαντλητική. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, το βάρος της επιτυχίας και τα προσωπικά προβλήματα που προέκυψαν τον έκαναν ακόμα πιο δύστροπο και τον κράτησαν για αρκετό καιρό μακριά από τη μουσική.

Σήμερα ο Anthony είναι 26 ετών. Σε μια ηλικία που άλλοι ξεκινούν την καριέρα τους αυτός έχει χορτάσει και δημοσιότητα και συνεντεύξεις και η επιστροφή του στη δισκογραφία πριν από μερικούς μήνες με το Saturdays=Youthτον βρίσκει σε μια απίστευτη ωριμότητα. Το τέταρτο (κανονικό) άλμπουμ του δεν είναι από αυτά που μπορείς να εκτιμήσεις από την πρώτη ακρόαση και σίγουρα δεν θυμίζει καθόλου το ξεκίνημά του, είναι ένα βήμα προς τα μπρος -παρόλο που βουτάει για τα καλά στα ‘80s- και ένας φόρος τιμής στις αγαπημένες του ταινίες. «Μία από τις μεγαλύτερες επιρροές μου είναι ο John Hughesκαι οι εφηβικές ταινίες των ‘80s», λέει, «το Breakfast Club και το Pretty In Pink. Όταν ήμουν έφηβος παρακολουθούσα όλες αυτές τις ταινίες του Hughes και μου έδιναν πραγματικά έμπνευση. Όσο για τον τίτλο, το Σάββατο είναι η μέρα τις εβδομάδας που σημαίνει πολλά για μένα και είναι σίγουρα η πιο σημαντική μέρα για κάθε έφηβο. Το άλμπουμ είναι ένας φόρος τιμής στα πιο όμορφα και σημαντικά χρόνια της ζωής μου, τα εφηβικά. Έμαθα τόσα πολλά κατά τη διάρκεια εκείνης της "πειραματικής" περιόδου και πέρασα υπέροχα ανακαλύπτοντας πράγματα όπως τα ναρκωτικά, τη νέα μουσική και τις ταινίες. Ανακάλυπτα κάτι νέο και συναρπαστικό κάθε μέρα. Όσο για τη γοητεία των αμερικανικών ταινιών, ήταν πολύ εξωτικά αυτά που έβλεπα ως Γάλλος. Ήταν η ίδια γοητεία που αισθάνεται ένας Αμερικάνος για το Παρίσι όταν βλέπει ταινίες του Γκοντάρ».

Στα 7 χρόνια που πέρασαν από το δισκογραφικό του ντεμπούτο έχουν αλλάξει πολλά. Ακόμα κι ο τρόπος που ηχογραφήθηκε το νέο άλμπουμ του απέχει πολύ από το 8κάναλο της κρεβατοκάμαράς του. «Το Saturdays=Youth ηχογραφήθηκε σε ένα τεράστιο στούντιο στην εξοχή της Ουαλίας και στο Λονδίνο, πιο επαγγελματικά, με πολλούς μουσικούς να συμμετέχουν. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία» δηλώνει. Μόνο τα ενδιαφέροντά του συνεχίζουν να παραμένουν ίδια: «Παίζω ποδόσφαιρο, "φτιάχνομαι" χορεύοντας χιπ χοπ, διαβάζω ποιήματα περπατώντας γυμνός και κάνω βόλτα τις γάτες μου. Με το αυτοκίνητο...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ