Πυρετός το Σαββατόβραδο

Πυρετός το Σαββατόβραδο Facebook Twitter
0

Όταν εμφανίστηκαν το 2001 με το ομώνυμο άλμπουμ τους ήταν μια ευχάριστη έκπληξη απ' τη Γαλλία. Ένα ντουέτο που έπαιζε ηλεκτρονική μουσική φτιαγμένη με ελάχιστα μέσα στο υπνοδωμάτιο του Anthony Gonzales. Το 2001 ο Anthony ήταν μόλις 18 χρόνων. Το δεύτερο άλμπουμ τους που έκανε το διαδικτυακό μπαμ -τοDead Cities, Red Seas & Lost Ghostsπου κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα στη δική τους εταιρεία τους χάρισε μεγάλη δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο, κάνοντάς το ένα από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ των ‘00s. Ένα άλμπουμ που πιθανόν να προέκυπτε αν οι My Bloody Valentine έπαιρναν διαφορετικά ναρκωτικά. Κι αν χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις κιθάρες.

Παρόλο που σήμερα ο Anthony προσπαθεί να αποποιηθεί το ηλεκτρονικό παρελθόν του, αυτές οι πρώτες μέρες παραμένουν και οι πιο συναρπαστικές: «Πάντα ήμουν πιο κοντά στο ροκ εν ρολ παρά στην ηλεκτρονική μουσική» λέει. «Οι δυο πρώτοι δίσκοι ήταν ηλεκτρονικοί από ανάγκη, όχι από επιλογή. Ωστόσο, η μουσική των Μ83 πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς και σε κάθε δίσκο. Είναι μια μουσική που πρέπει να μεγαλώνει με το πέρασμα του χρόνου».

Μετά την επιτυχία του Dead Cities το γκρουπ διαλύθηκε -πιο σωστά, ο Anthony έδιωξε τον Nicolas Fromageau και συνέχισε μόνος του, αναλαμβάνοντας ολοκληρωτικά την ευθύνη για την πορεία που θα ακολουθούσε. «Ήταν τόσο ωραίο που είχα τον Νicolas στα δύο πρώτα άλμπουμ» δηλώνει. «Πραγματικά το εκτιμάω αυτό. Αλλά πάντα εγώ συνέθετα για το σχήμα, έτσι ακόμα κι όταν ο Νicolas ήταν μέλος των Μ83 πάλι μόνος μου τις δούλευα τις συνθέσεις. Πάντως, ήταν κάτι καινούργιο το να δουλεύω ολομόναχος σε όλη τη διαδικασία των ηχογραφήσεων. Και είναι κάτι που μου αρέσει. Μου αρέσει η αίσθηση να είμαι μόνος, μόνο εγώ κι η μουσική μου».

Το Before the Dawn Heals Us που ακολούθησε ήταν ένα πιο εσωτερικό και ήρεμο άλμπουμ, περισσότερο ποπ, χωρίς όμως τον ενθουσιασμό που ξεχείλιζε από κάθε κομμάτι του Dead Cities. Η περιοδεία του στις δυο πλευρές του Ατλαντικού για να το προωθήσει ήταν εξαντλητική. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, το βάρος της επιτυχίας και τα προσωπικά προβλήματα που προέκυψαν τον έκαναν ακόμα πιο δύστροπο και τον κράτησαν για αρκετό καιρό μακριά από τη μουσική.

Σήμερα ο Anthony είναι 26 ετών. Σε μια ηλικία που άλλοι ξεκινούν την καριέρα τους αυτός έχει χορτάσει και δημοσιότητα και συνεντεύξεις και η επιστροφή του στη δισκογραφία πριν από μερικούς μήνες με το Saturdays=Youthτον βρίσκει σε μια απίστευτη ωριμότητα. Το τέταρτο (κανονικό) άλμπουμ του δεν είναι από αυτά που μπορείς να εκτιμήσεις από την πρώτη ακρόαση και σίγουρα δεν θυμίζει καθόλου το ξεκίνημά του, είναι ένα βήμα προς τα μπρος -παρόλο που βουτάει για τα καλά στα ‘80s- και ένας φόρος τιμής στις αγαπημένες του ταινίες. «Μία από τις μεγαλύτερες επιρροές μου είναι ο John Hughesκαι οι εφηβικές ταινίες των ‘80s», λέει, «το Breakfast Club και το Pretty In Pink. Όταν ήμουν έφηβος παρακολουθούσα όλες αυτές τις ταινίες του Hughes και μου έδιναν πραγματικά έμπνευση. Όσο για τον τίτλο, το Σάββατο είναι η μέρα τις εβδομάδας που σημαίνει πολλά για μένα και είναι σίγουρα η πιο σημαντική μέρα για κάθε έφηβο. Το άλμπουμ είναι ένας φόρος τιμής στα πιο όμορφα και σημαντικά χρόνια της ζωής μου, τα εφηβικά. Έμαθα τόσα πολλά κατά τη διάρκεια εκείνης της "πειραματικής" περιόδου και πέρασα υπέροχα ανακαλύπτοντας πράγματα όπως τα ναρκωτικά, τη νέα μουσική και τις ταινίες. Ανακάλυπτα κάτι νέο και συναρπαστικό κάθε μέρα. Όσο για τη γοητεία των αμερικανικών ταινιών, ήταν πολύ εξωτικά αυτά που έβλεπα ως Γάλλος. Ήταν η ίδια γοητεία που αισθάνεται ένας Αμερικάνος για το Παρίσι όταν βλέπει ταινίες του Γκοντάρ».

Στα 7 χρόνια που πέρασαν από το δισκογραφικό του ντεμπούτο έχουν αλλάξει πολλά. Ακόμα κι ο τρόπος που ηχογραφήθηκε το νέο άλμπουμ του απέχει πολύ από το 8κάναλο της κρεβατοκάμαράς του. «Το Saturdays=Youth ηχογραφήθηκε σε ένα τεράστιο στούντιο στην εξοχή της Ουαλίας και στο Λονδίνο, πιο επαγγελματικά, με πολλούς μουσικούς να συμμετέχουν. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία» δηλώνει. Μόνο τα ενδιαφέροντά του συνεχίζουν να παραμένουν ίδια: «Παίζω ποδόσφαιρο, "φτιάχνομαι" χορεύοντας χιπ χοπ, διαβάζω ποιήματα περπατώντας γυμνός και κάνω βόλτα τις γάτες μου. Με το αυτοκίνητο...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ