Αστικά electro blues

Αστικά electro blues Facebook Twitter
0

Στον Παναγιώτη δεν αρέσει να μιλάει για τον εαυτό του. Αυτός είναι και ο λόγος που αποφεύγει τις συνεντεύξεις. «Πιστεύω πως ό,τι έχω να πω το εκφράζω μέσα από τη μουσική» μου λέει, ζητώντας μου να επικεντρωθούμε κυρίως στη μουσική του. Ο Παναγιώτης υπογράφει ως Biomass, βιομάζα, ένα όνομα που έχει άμεση σχέση με τις σπουδές του: έχει σπουδάσει φαρμακευτική και έχει δουλέψει για αρκετά χρόνια στην Ιταλία. Ως φαρμακοποιός. Τον τελευταίο καιρό ζει στην Αθήνα και ασχολείται κυρίως με τη μουσική. Το πρώτο άλμπουμ του που πρόδιδε την ιδιότητά του κυκλοφόρησε το 2005 με τίτλους ονόματα φαρμάκων: Otopax,Localyn, Tobrax,Debrox -12 συνολικά- μία από τις πιο ολοκληρωμένες δουλειές ηλεκτρονικής μουσικής που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στην Ελλάδα. Μινιμαλιστικές ατμόσφαιρες, dub, πολιτικές ιδέες και η μελαγχολική jazz του Miles Davis από το Ασανσέρ για Δολοφόνους γίνονταν ένα από τα πιο γοητευτικά χαρμάνια στοMiledrops, μία από τις ελάχιστες κυκλοφορίες της Quetempo.

«Όλη η φάση της Quetempo, οι δουλειές που κάνουμε, είναι πιο πολύ συνειδησιακές δουλειές, δεν είναι επαγγελματικές» λέει. «Δεν έχουμε κάποιο επαγγελματικό προσχέδιο στο μυαλό μας, μόνο ο χρόνος θα δείξει τι αξία έχουν αυτά που κάνουμε τώρα».

Ο δεύτερος δίσκος του, το Market, που κυκλοφόρησε στο τέλος του 2006, κέρδισε ακόμα περισσότερο τις εντυπώσεις. «Δεν είναι χορευτική μουσική» τονίζει, είναι περισσότερο μουσική για head-banging, παρά για χορό. Το Market είναι ένα ντοκουμέντο, δεν είναι μια προσωπική άποψη, είναι κάτι περιγραφικό. Τα blues που σαμπλάρω σε αυτό το project είναι μια κραυγή απόγνωσης. Ολόκληρο το project έχει την αισθητική της φυλακής». Οι ηχογραφήσεις τηςMattie May Thomasέχουν γίνει μέσα στο κελί, στο δωμάτιο που μπάλωναν τις στολές, και από μόνο του αυτό το γεγονός δίνει στα κομμάτια μια δραματική υπόσταση. Την έκδοση συμπληρώνει ένα DVD με τα κομμάτια οπτικοποιημένα, βίντεο που έχει φτιάξει ο ίδιος και συμπληρώνουν τη μουσική του. «Ο πρωταγωνιστής του όλου project είναι η τηλεόραση» προσθέτει. «Τουλάχιστον στο DVD. Δεν σημαίνει ότι θέλω να πάρω προσωπικά μια θέση, τη θέση μου μπορεί κάποιος να την καταλάβει εικαστικά, μπορεί όμως να το εκλάβει και ως εμένα που κάθομαι και βλέπω τηλεόραση. Μπορεί μέσα από αυτό το πράγμα να αμφισβητήσει το ίδιο το κίνημα της αντιπαγκοσμιοποίησης. Σε πολλά σημεία κι αυτό έχει γίνει μέρος κάποιων συμφερόντων, έρμαιό τους».

Η μουσική του Biomass συνοδεύεται από εικόνες διαμαρτυριών, ξυλοδαρμών, οδοφράγματα και ρεπορτάζ βίας, εικόνεςsupermarket. «Για μένα όλο αυτό έχει ένα ματαιόδοξο ύφος. Είναι όμως κάτι προσωπικό, υπάρχει κόσμος που το ακούει και αισθάνεται ευχάριστα. Είναι ένα είδος ψυχαγωγίας ωστόσο, όχι ευχαρίστησης - πόσο χαρούμενη μπορεί να είναι μια φυλακισμένη που τραγουδάει; Ο καθένας μπορεί να μεταφράσει με το δικό του τρόπο μια εικόνα που θα δει ή έναν ήχο που θα ακούσει».

«Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική ως DJ, μιξάριζα δίσκους ηλεκτρονικής μουσικής και χρησιμοποιούσα πάντα στοιχεία από το παρελθόν. Ακόμα και το όνομα Biomass παραπέμπει σε μια μορφή ανακύκλωσης, είτε μουσικής είτε κινηματογραφικής. Και τα δύο project μου έχουν στοιχεία από το παρελθόν: το film noir του ‘57 και τα blues των αρχών του προηγούμενου αιώνα».

«Ο χώρος της χορευτικής κουλτούρας δεν με αφήνει να εκφραστώ όπως θα ήθελα, δεν μου αρέσει η όλη ατμόσφαιρα αυτών που μανατζάρουν, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μετά από τα μέσα των '90s δεν νομίζω ότι έχει βγει κάτι ιδιαίτερο στην dance μουσική, δεν έχω ακούσει κάτι καινούργιο. Ίσως οι παραγωγές να είναι διαφορετικές, αλλά δεν είμαι υπέρ της ψηφιακής φάσης. Και στα δύο άλμπουμ μου ο ήχος είναι γενικά πολύ αναλογικός. Δεν έχω χρησιμοποιήσει laptop».

«Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος δεν πηγαίνει στις συναυλίες. Μάλλον επειδή οι συναυλίες έχουν έρθει στα σπίτια μας. Αγόραζες κάποτε ένα δίσκο και τον σεβόσουν, τώρα δεν τον αγοράζεις καν».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πίσω απ΄ όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Μουσική / «Πίσω απ' όλα παραμόνευαν διαρκώς τα ναρκωτικά»: Οι Blondie στο απόγειο της δόξας τους

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του με τίτλο «Under a Rock», που δημοσιεύονται στον Guardian, ο Κρις Στάιν, ιδρυτής και κιθαρίστας του συγκροτήματος, θυμάται τις τρελές καταστάσεις που βίωσαν οι Blondie στην αιχμή ανάμεσα στα '70s και τα '80s.
THE LIFO TEAM
Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Γιάκουμπ Γιοζέφ Ορλίνσκι: O πρώτος σούπερ σταρ της όπερας που κέρδισε την Gen Z

Ο Πολωνός πολυβραβευμένος κόντρα τενόρος και breakdancer ετοιμάζεται για μια από τις πιο αντισυμβατικές βραδιές του φετινού προγράμματος στο Ηρώδειο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

Respublika / Onassis Stegi / Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

Έχοντας κερδίσει δικαιωματικά τον τίτλο της πιο διάσημης Παλαιστίνιας DJ –και μια υψηλότατη θέση στη λίστα με τους αγαπημένους του ελληνικού κοινού–, η Sama’ Abdulhadi θα μας ξημερώσει στη Μαλακάσα με ένα set που, μοιραία, λόγω του πολέμου στην πατρίδα της θα έχει διαφορετική βαρύτητα και θα θυμόμαστε για καιρό. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Larry Gus: «Σταματάς να σκέφτεσαι ότι κάτι θα γίνει, απλώς το κάνεις»

Ο ξεχωριστός και πολύ αγαπητός μουσικός έχει διπλή συμμετοχή στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: έχει γράψει τραγούδια για την παράσταση «Ετυμολογίες» της Αγγελικής Παπούλια και του Ευθύμη Φιλίππου, ενώ θα κλείσει με το live του το διήμερο του Indie Playground Festival.
M. HULOT
Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Subset Festival: Ένα φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ για τη μουσική του τώρα

Σε συμπαραγωγή με το Ωδείο Αθηνών, σε πέντε μέρες και σε ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα θα δούμε μεγάλα ονόματα της νέας μουσικής από το εξωτερικό και «πράγματα που δεν ξέρατε ότι συμβαίνουν στην Ελλάδα».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τέσσερις σταρ ερμηνεύτριες της κλασικής μουσικής έρχονται

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Τέσσερις σταρ ερμηνεύτριες της κλασικής μουσικής έρχονται στο Ηρώδειο

Σπουδαίες ερμηνεύτριες του διεθνούς στερεώματος ανατρέπουν τα στερεότυπα της κλασικής μουσικής και της όπερας, ξαναγράφουν τους κανόνες, υπόσχονται μικρά σκηνικά θαύματα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Anohni: «Κανείς δεν πιστεύει ότι ο κόσμος μας σε 60 χρόνια θα είναι βιώσιμος ή έστω κατοικήσιμος»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Anohni: «Κανείς δεν πιστεύει ότι ο κόσμος μας σε 60 χρόνια θα είναι κατοικήσιμος»

Η ιδιοσυγκρασιακή ερμηνεύτρια με τη βελούδινη επιστρέφει στη σκηνή και στο Ηρώδειο μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, ενώ συνεχίζει να παλεύει για το περιβάλλον.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ