Σε δημοπρασία τα έργα ζωγραφικής του Αδόλφου Χίτλερ

 Σε δημοπρασία τα έργα ζωγραφικής του Αδόλφου Χίτλερ Facebook Twitter
0
 Σε δημοπρασία τα έργα ζωγραφικής του Αδόλφου Χίτλερ Facebook Twitter
'Παραμύθι' με υπογραφή A Hitler. Απεικονίζει το κάστρο Neuschwanstein

Εσείς γνωρίζατε ότι ο μεγαλύτερος δικτάτορας της Ευρώπης είχε έφεση προς την ζωγραφική; Νέος ακόμα, ο Χίτλερ ζωγράφιζε και πουλούσε ακουαρέλες προκειμένου να βγάλει λεφτά. Οι ακουαρέλες αυτές σήμερα, αποτελούν μοναδικά αντικείμενα, όχι τόσο από καλλιτεχνική όσο από ιστορική σκοπιά και μοσχοπουλούνται σε δημοπρασίες, προκαλώντας αντιδράσεις και έντονα ηθικά ερωτήματα.

Σε μια τέτοια δημοπρασία που έγινε χθες στην Νυρεμβέργη, συναντήσαμε 14 έργα του δικτάτορα, τα οποία πωλήθηκαν στην τιμή των 391,000€. Ο πίνακας "παραμύθι", μάλιστα, που απεικονίζει το κάστρο Neuschwanstein, "χτύπησε" το μεγαλύτερο ποσό στην δημοπρασία, αυτό των 100,000€. Τα έργα που δημοπρατήθηκαν από τον οίκο Herbert Weidler, δημιουργήθηκαν μεταξύ 1904 και 1922 και φέρουν την υπογραφή Α Hitler. Στα έργα μπορεί κανείς να ξεχωρίσει διάφορα κτίρια της Βιέννης, εικόνες της Πράγας με ομίχλη καθώς και ένα γυναικείο γυμνό. Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών οι παρευβρισκόμενοι ήταν επενδυτές από την Κίνα, την Γαλλία, την Βραζιλία, τα Ηνωμένα Εμιράτα και την Γερμανία.

 Σε δημοπρασία τα έργα ζωγραφικής του Αδόλφου Χίτλερ Facebook Twitter
Η υπογραφή του Αδόλφου Χίτλερ σε έργα ζωγραφικής

Αν και δεν υπάρχει νόμος που να απαγορεύει την πώληση έργων του Χίτλερ, εφόσον αυτά δεν απεικονίζουν ναζιστικά σύμβολα, αρκετοί ήταν αυτοί που αμφισβήτησαν τις ηθικές βάσεις μιας τέτοια αγοραπωλησίας. Σε αυτή τη βάση, τον προηγούμενο Νοέμβρη ο ίδιος οίκος δήλωσε την πρόθεσή του να προσφέρει ένα μέρος των εσόδων από την δημοπρασία ενός έργου του Χίτλερ στο φιλανθρωπικό ίδρυμα φίλων παλιάς πόλης της Νυρεμβέργης, ο πρόεδρος του οποίου αρνήθηκε δημόσια την προσφορά.

Κατά καιρούς, μαθαίνουμε για αρκετά έργα που φέρουν την υπογραφή του δικτάτορα, ωστόσο λέγεται πως στην αγορά κυκλοφορούν και πολλά πλαστά έργα. «Από την στιγμή που ο Χίτλερ δεν είχε προσωπικό στιλ ως ζωγράφος, αλλά γενικά αντέγραφε άλλους, είναι πολύ δύσκολο να αποφανθούμε τι είναι πράγματι ζωγραφισμένο από εκείνον, εξηγεί η ιστορικός τέχνης Birgit Schwarz στη γερμανική εφημερίδα Die Welt.

 Σε δημοπρασία τα έργα ζωγραφικής του Αδόλφου Χίτλερ Facebook Twitter
Η Όπερα της Βιέννης, Α. Χίλτερ (1911)

 πηγή

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ