Ευγενικό «όχι» των Γάλλων στην πρόταση του Τζόνσον για γέφυρα στη Μάγχη

Ευγενικό «όχι» των Γάλλων στην πρόταση του Τζόνσον για γέφυρα στη Μάγχη Facebook Twitter
Ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας απέρριψε ευγενικά την πρόταση του Μπόρις Τζόνσον (SOOC)
0

Η Γαλλία απέρριψε «ευγενικά» την ιδέα του Μπόρις Τζόνσον για την κατασκευή μίας τεράστιας γέφυρας μήκους 22 μιλίων επάνω από τη Μάγχη, που θα συνέδεε το Ηνωμένο Βασίλειο με τη Γαλλία μετά το Brexit.

Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας μοιράστηκε την ιδέα του με τον Εμανουέλ Μακρόν, κατά τη χθεσινή επίσκεψη του Γάλλου στη Βρετανία.

Ο Τζόνσον είπε ότι σκέφτεται πως είναι «γελοίο» οι δύο χώρες να ενώνονται μόνο με μία σιδηροδρομική γραμμή.«Ας φτιάξουμε και δεύτερο πέρασμα», πρότεινε.

«Συμφωνώ. Ας το κάνουμε αυτό», φέρεται να του απάντησε εκείνη τη στιγμή ο πρόεδρος της Γαλλίας - σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα - αλλά λίγο αργότερα ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Μπρούνο Λε Μερ, έδειξε την «πραγματική διάθεση» του Παρισίου.

«Όλες οι ιδέες αξίζουν μελέτης, ακόμη και οι πλέον μεγαλόπνοες (...) όμως οι δύο χώρες συνδέονται ήδη μέσω της σήραγγας (...) «Έχουμε μεγάλα σχέδια ευρωπαϊκών υποδομών, η χρηματοδότηση των οποίων είναι περιπεπλεγμένη. Ας ολοκληρώσουμε τα υπό κατασκευή σχέδια, πριν σκεφτούμε νέα», υπογράμμισε ο Λε Μερ.

Ο Τζόνσον, επιλογή της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι στην κορυφή της βρετανικής διπλωματίας, αιχμηρός στην υπέρ του Brexit ρητορική κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, είχε παραβάλει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εκείνους του Αδόλφου Χίτλερ και του Ναπολέοντα, προκαλώντας αγανάκτηση στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Η Βρετανία χρειάστηκε δύο αιώνες για να δώσει τη συγκατάθεσή της για την κατασκευή της σήραγγας της Μάγχης, αφού η ιδέα είχε διατυπωθεί για πρώτη φορά από τον αυτοκράτορα Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

«Η οικονομική μας επιτυχία εξαρτάται από τις καλές υποδομές και τις καλές συνδέσεις. Μήπως η σήραγγα της Μάγχης δεν είναι παρά το πρώτο βήμα;», έγραψε ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών στο Twitter.

Ο Τζόνσον δεν αναφέρθηκε δημόσια συγκεκριμένα στην ιδέα της γέφυρας και δεν είναι σαφές εάν έγιναν λεπτομερείς συζητήσεις για το πώς θα στηθεί ένα τέτοιο έργο ή πώς θα χρηματοδοτηθεί.

Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο Τζόνσον πιστεύει ότι μία ιδιωτική χρηματοδότηση της γέφυρας είναι εφικτή, θεωρώντας πως η οικοδόμησή της θα ενισχύσει τον τουρισμό και τις διμερείς εμπορικές συναλλαγές μετά το Brexit. 

«Η τεχνολογία προχωρά συνεχώς και υπάρχουν μεγαλύτερες γέφυρες αλλού», δήλωσε στους συνεργάτες του ο Τζόνσον, σύμφωνα με το δημοσίευμα. Ωστόσο δεν είναι απολύτως σαφές πώς θα λειτουργούσε μια τέτοια γέφυρα, που θα «έκοβε στη μέση» ένα από τα πιο εμπορικά θαλάσσια περάσματα στον κόσμο.

«Είναι καλό να έχουμε οράματα, ιδιαίτερα σε σχέση με σχέδια υποδομών, αλλά το στενό του Ντόβερ είναι ο πλέον πολυσύχναστος θαλάσσιος διάδρομος, με πολλές εκατοντάδες διελεύσεις πλοίων ημερησίως», δήλωσε ο Γκάι Πλάτεν, πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.

«Η κατασκευή μίας γέφυρας 22 μιλίων στο Στενό θα συναντούσε πολλές δυσκολίες, ειδικότερα αφού τα μεγάλα πλοία που περνούν από το στενό ξεπερνούν σε ύψος (πάνω από τη θάλασσα) τα 60 μέτρα».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τζόνσον προτείνει μεγαλόπνοα αλλά και δύσκολα υλοποιήσιμα έργα.

Ως δήμαρχος του Λονδίνου είχε υποστηρίξει ένα σχέδιο κόστους 280 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή «πεζόδρομου-πάρκου» επάνω από τον ποταμό Τάμεση, το οποίο θα δημιουργούσε έναν νέο χώρο πρασίνου στη μέση της πόλης.


Μεταξύ άλλων, έχει υπάρξει και ένθερμος υποστηρικτής της κατασκευής ενός νέου αεροδρομίου στις Εκβολές του Τάμεση αλλά και αυτό το σχέδιο απορρίφηκε από την βρετανική κυβέρνηση.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή Τραμπ για τα στοιχεία της απασχόλησης – Απέλυσε την επικεφαλής της Στατιστικής Υπηρεσίας

Διεθνή / Οργή Τραμπ για τα στοιχεία της απασχόλησης – Απέλυσε την επικεφαλής της Στατιστικής Υπηρεσίας

Ο Αμερικανός πρόεδρος χαρακτήρισε τη διορισμένη από τον Μπάιντεν επικεφαλής «ανίκανη» και διέταξε την άμεση απομάκρυνσή της, μετά από δυσμενή έκθεση για την αγορά εργασίας.
LIFO NEWSROOM
Ο Χουάν Κάρλος ξεχρεώνει: Πλήρωσε 4 εκατ. ευρώ σε φίλους και αριστοκράτες που τον «έσωσαν» από την εφορία

Διεθνή / Ο Χουάν Κάρλος ξεχρεώνει: Πλήρωσε 4 εκατ. ευρώ σε φίλους και αριστοκράτες που τον «έσωσαν» από την εφορία

Ο τέως βασιλιάς της Ισπανίας επέστρεψε τα χρήματα που του είχαν δανείσει επιχειρηματίες και ευγενείς για να καλύψει μια τεράστια φορολογική οφειλή το 2021. Πώς τα κατάφερε από την εξορία στο Αμπού Ντάμπι
LIFO NEWSROOM
Θύελλα για συνέντευξη με «νεκρό» μέσω AI – Το άβαταρ θύματος ένοπλης επίθεσης προκάλεσε αντιδράσεις

Διεθνή / Θύελλα για συνέντευξη με «νεκρό» μέσω AI – Το άβαταρ θύματος ένοπλης επίθεσης προκάλεσε αντιδράσεις

Σφοδρές επικρίσεις κατά του πρώην δημοσιογράφου του CNN Τζιμ Ακόστα, που πήρε «συνέντευξη» από εικονική αναπαράσταση 17χρονου θύματος του μακελειού στο Πάρκλαντ. Η συνέντευξη χαρακτηρίστηκε «μακάβρια», «χειριστική» και «τερατώδης»
LIFO NEWSROOM
Ιταλία: «Πράσινο φως» για τη γέφυρα που θα συνδέσει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα – Κόστος €13,5 δισ.

Διεθνή / Ιταλία: «Πράσινο φως» για τη γέφυρα που θα συνδέσει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα – Κόστος €13,5 δισ.

Το Στενό της Μεσίνας θεωρείται μία από τις πλέον σεισμογενείς περιοχές της Ευρώπης, στοιχείο που αποτέλεσε καθοριστικό λόγο για την απόρριψη του έργου στο παρελθόν
LIFO NEWSROOM
«Ο άνδρας με τη ματσέτα»: Συνελήφθη 37χρονος στην Αργεντινή για τουλάχιστον πέντε δολοφονίες αστέγων

Διεθνή / «Ο άνδρας με τη ματσέτα»: Συνελήφθη 37χρονος στην Αργεντινή για τουλάχιστον πέντε δολοφονίες αστέγων

Σύμφωνα με την κατάθεση του 16χρονου ανιψιού του, ο 37χρονος παγίδευε τα θύματά του, τα σκότωνε, τεμάχιζε τα σώματά τους, τα έκαιγε και στη συνέχεια ξεφορτωνόταν τα υπολείμματα σε σακούλες σκουπιδιών
LIFO NEWSROOM
Άδειες παραλίες στην Ιταλία: Γιατί οι Ιταλοί εγκαταλείπουν το καλοκαίρι στη θάλασσα

Διεθνή / Άδειες παραλίες στην Ιταλία: Γιατί οι Ιταλοί εγκαταλείπουν το καλοκαίρι στη θάλασσα

Από το Λάτσιο μέχρι το Σαλέντο και την Τοσκάνη, οι παραθαλάσσιες περιοχές βιώνουν πτώση της τουριστικής κίνησης. Πού οφείλεται η κρίση και ποιοι επηρεάζονται περισσότερο
LIFO NEWSROOM