Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο

Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
0

Η ιδέα της δημιουργίας ενός βίντεο με τους φετινούς απόφοιτους της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου έπεσε στο τραπέζι από τον βραβευμένο σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη όταν χρειάστηκε να σκεφτεί να αναθέσει ένα πρότζεκτ στα πλαίσια της εξεταστικής του μαθήματος της υποκριτικής του σινεμά που έκανε στο Εθνικού. "Σκέφτηκα να καλέσω εφτά νέους σκηνοθέτες και ο κάθε ένας από αυτούς να επιλέξει δυο φοιτητές να κινηματογραφήσει όπως αυτός θέλει, εχοντας στο μαυλό του την συνθήκη του Close Up (κοντινό πλάνο). " Σκοπός της ιδέας του Ζώη ήταν να δημιουργηθεί ένα βίντεο "Who is Who" για τους απόφοιτους της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, έτσι ώστε θεατρικοί και κινηματογραφικοί σκηνοθέτες, casting directors και οποιοδήποτε άλλος να μπορεί να δει άμεσα αυτά τα νέα πρόσωπα και να έρθει σε επαφή μαζί τους αν ενδιαφέρεται αμέσως μετά την αποφοίτηση τους.


 



"Έστειλα φωτογραφίες από τα παιδιά σε όλους τους σκηνοθέτες και ο κάθε ένας επίλεξε μέχρι τέσσερεις με τους οποίους θα ήθελε να συνεργαστεί. Μετά έγιναν οι κατάλληλοι μαθηματικοί συνδυασμοί που συνυπολογιστηκαν και οι ιδιαίτερες προτιμήσεις των σκηνοθετών και κάπως έτσι προέκυψαν τα τελικά ζευγάρια. Εδώ θέλω να τους ευχαριστήσω όλους γιατί έδωσαν πολύτιμο χρόνο από την εργασία και την ενέργεια τους για να το κάνουν αφιλοκερδώς και με ενθουσιασμό.", λέει ο ίδιος ο Ζώης.

Η όλη εμπειρία ήταν συναρπαστική και φοβερά εκπαιδευτική, κυρίως για τα παιδιά αλλά και τους σκηνοθέτες. Οι μελλοντικοί ηθοποιοί είχαν την δυνατότητα να δουλέψουν με διαφορετικούς σκηνοθέτες που είναι εν ενεργεία και διακεκριμένοι, έτσι ώστε να δουν στην πράξη ότι δεν υπάρχει μια μόνο μέθοδος εργασίας, αλλά ότι ο κάθε ένας σκηνοθέτης δημιουργεί τον δικό του ξεχωριστό κόσμο με τα δικά του εργαλεία. Από την άλλη οι σκηνοθέτες ήρθαν αντιμέτωποι με το πιο φρέσκο δυναμικό αυτής της χώρας και κάποιοι ίσως σκέφτονται ήδη κάποια από τα παιδιά για τις ταινίες που ετοιμάζουν.

"Οι περισσότερες εξετάσεις στην σχολή είναι ημερήσιας κατανάλωσης όπου συγγενείς, φίλοι και καθηγητές έρχονται, βλέπουν τα παιδιά και μετά αποχωρούν. Εύχομαι η διεύθυνση της σχολής να ακολουθήσει πιο εξωστρεφείς συνεργασίες, να επενδύσει σε νέους μάχιμους καθηγητές, να αφήσει τις παρωχημένες βαθμολογίες 1-10 και ήδη μέσα από την σχολή να φέρνει τα παιδιά σε επικοινωνία με τον έξω κόσμο, μακρία από τον ιδρυματισμό που τους επιβάλλει", καταλήγει ο Γιώργος Ζώης.


Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter


Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter

To Close Up δημιουργήθηκε για την τελική παρουσίαση του μαθήματος του κινηματογράφου στο διδακτικό έτος 2016-2017, υπό την επιμέλεια του καθηγητή Γιώργου Ζώη.

Οι σκηνοθέτες που συμμετείχαν στο πρότζεκτ είναι οι:

Κεφάλαιο 1: σκηνοθ. Χάρης Βαφειάδης | φωτ. Στέλιος Πίσσας
Κεφάλαιο 2: Βαρδής Μαρινάκης
Κεφάλαιο 3: Τζώρτζης Γρηγοράκης
Κεφάλαιο 4: σκηνοθ. Θέλγια Πετράκη | φωτ. Αλέξης Σταυρόπουλος
Κεφάλαιο 5: Παναγιώτης Φαφούτης
Κεφάλαιο 6: σκηνοθ. Ελίνα Ψύκου | φωτ. Γιάννης Καραμπάτσος
Κεφάλαιο 7: σκηνοθ. Σοφία Εξάρχου | φωτ. Κατερίνα Μπαρμπατσάλου

Μοντάζ: Σμαρώ Παπαευαγγέλου

Colour Grading: Μάνθος Σαρδής

Εξοπλισμός FOSS PRODUCTIONS

Ευχαριστούμε Στέλιο Κοτιώνη, Κορίνα Βαρδάκη, Δημήτρη Ζαμπαρά, Bios

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ