ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter

Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του

0

Ένας από τα πιο παραγωγικούς και σημαντικούς δημιουργούς των τελευταίων 40 χρόνων, ο Ισπανός σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ έχει μαγέψει ακροατήρια σε όλο τον κόσμο με τον τρόπο που έχει προσεγγίσει στις ταινίες του την επιθυμία, το πάθος αλλά και την αυτοδιάθεση του ατόμου. Ρίξτε μια ματιά στον μακρύ κατάλογο των παραγωγών του και θα βρεθείτε αντιμέτωποι με τις μεθυστικές του ιστορίες που περιλαμβάνουν ψυχολογικά μελοδράματα, μαύρη κωμωδία, οικογενειακές βεντέτες αλλά και τη βία του πόθου.

Αυτή η νέα έκδοση με τα αρχεία του Πέδρο Αλμοδόβαρ προσφέρει μια μοναδική πρόσβαση σε εικόνες από τα παρασκήνια αλλά και προσωπικές αναμνήσεις του σκηνοθέτη από τις πρώτες ημέρες μέχρι το «I'm So Excited» (2013) και το «Julieta» (2016). Το βιβλίο, που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία του ίδιου του σκηνοθέτη, προσφέρει μια συναρπαστική ματιά στη δημιουργική διαδικασία κινηματογραφικών ταινιών όπως το «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης», το οσκαρικό «Όλα για τη Μητέρα μου» και το «Μίλα της».

Επιπλέον του αρχειακού υλικού, περιλαμβάνει την αρχική αφίσα της κάθε ταινίας, πλήρεις λίστες των ηθοποιών και συντελεστών καθώς και ένα δοκίμιο από έναν ισπανό κριτικό ταινιών.

Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει σύντομα από την Taschen.

Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του "The Law of Desire" (1987). Φωτογραφία των αδερφών Αλμοδόβαρ, Αγκουστίν και Πέδρο (ο οποίος προσποιείται ότι έχει αποκοιμηθεί). Έστησαν τη δική τους εταιρεία παραγωγής την El Deseo για να γυρίσουν την ταινία. Φωτο: Jorge Aparicio © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» (1988). Στο σπίτι της Πέπα, η Λουτσία (Julieta Serrano) κλέβει τα όπλα από δύο αστυνομικούς που έχουν κοιμηθεί αφού ήπιαν το γκασπάτσο. Σημαδεύει την Πέπα ενώ της εξομολογείται ότι σκοπεύει να σκοτώσει τον Ιβάν. Φωτο: Macusa Cores © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Tie Me Up! Tie Me Down!" (1990). Ο Ricki (Antonio Banderas) και η Marina (Victoria Abril) στη “διάσημη” ερωτική σκηνή που λογοκρίθηκε στην Αμερική. Φωτο: Jorge Aparicio, Mimmo Cattarinich © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ψηλά Τακούνια" (1991). Ο Αλμοδόβαρ ακούει την πρόβα της Victoria Abril και της Marisa Paredes Φωτο: Mimmo Cattarinich © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Kika" (1993). Ο Αλμοδόβαρ κάνει πρόβες με την Rossy de Palma και την Verónica Forqué. Φωτο: Jean-Marie Leroy © El Deseo
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
“The Flower of My Secret” (1995). Ο Pedro Almodóvar και η Marisa Paredes κάνου πρόβα σε μια ερωτική σκηνή. Φωτο: Jean-Marie Leroy © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Μίλα της" (2002). Το σώμα της Alicia (Leonor Watling) όπως το άφησαν οι νοσοκόμες. Το φως είναι απαλό και ευχάριστο. Η lava lamp είναι το μόνο πράγμα που κινείται στο δωμάτιο. Φωτο: Miguel Bracho © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Μίλα της" (2002). Η κάμερα γίνεται ο ταύρος που χτυπάει την Lydia González (Rosario Flores) με δραματικό τρόπο. Αποτέλεσμα αυτού του χτυπήματος είναι η ταυρομάχος να πέσει σε κώμα. Φωτο: Miguel Bracho © El Deseo
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Κακή Εκπαίδευση" (2004). Η Zahara (Gael García Bernal) τραγουδάει το κλασικό “Quizás, quizás, quizás”. Το τραγούδι είναι πασίγνωστο στην εκτέλεση του Nat King Cole. Φωτο: Diego López Calvín © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Στα γυρίσματα της ταινίας "Κακή Εκπαίδευση" (2004). Αγόρια σε σειρά κάνουν γυμναστική. Πέδρο Αλμοδόβαρ: “Ήθελα να κάνω τη λήψη από ψηλά διότι η πρόθεσή μου ήταν να δώσω στον θεατή την εντύπωση ότι τα αγόρια έχουν πυροβοληθεί." Φωτο: Diego López Calvín © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Volver" (2006). Κοντινό πλάνο της Πενέλοπε Κρουζ. Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Volver" (2006). Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ραγισμένες αγκαλιές" (2009). Η Πενέλοπε Κρουζ ως Μέριλιν Μονρόε κατά τη διάρκεια των δοκιμών για τα ρούχα και το μακιγιάζ. Πέδρο Αλμοδόβαρ: “Σε αυτή τη σκηνή, η Πενέλοπε Κρουζ δείχνει ότι υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικές ηθοποιοί μέσα της. Ανάλογα με την περούκα και το ύφος μπορεί να είναι η Μέριλιν ή η Όντρεϊ Χέπμπορν." Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ραγισμένες αγκαλιές" (2009). Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
“Kika” (1993). Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κάνει πρόβες με τον Santiago Lajusticia και την Rossy de Palma. Φωτο: Jean-Marie Leroy © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ραγισμένες αγκαλιές" (2009). Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Το δέρμα που κατοικώ" (2011). Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ και ο Αντόνιο Μπαντέρας αστειεύονται στα γυρίσματα. Φωτο: José Haro © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου
Βιβλίο
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ