Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter

Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του

0

Ένας από τα πιο παραγωγικούς και σημαντικούς δημιουργούς των τελευταίων 40 χρόνων, ο Ισπανός σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ έχει μαγέψει ακροατήρια σε όλο τον κόσμο με τον τρόπο που έχει προσεγγίσει στις ταινίες του την επιθυμία, το πάθος αλλά και την αυτοδιάθεση του ατόμου. Ρίξτε μια ματιά στον μακρύ κατάλογο των παραγωγών του και θα βρεθείτε αντιμέτωποι με τις μεθυστικές του ιστορίες που περιλαμβάνουν ψυχολογικά μελοδράματα, μαύρη κωμωδία, οικογενειακές βεντέτες αλλά και τη βία του πόθου.

Αυτή η νέα έκδοση με τα αρχεία του Πέδρο Αλμοδόβαρ προσφέρει μια μοναδική πρόσβαση σε εικόνες από τα παρασκήνια αλλά και προσωπικές αναμνήσεις του σκηνοθέτη από τις πρώτες ημέρες μέχρι το «I'm So Excited» (2013) και το «Julieta» (2016). Το βιβλίο, που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία του ίδιου του σκηνοθέτη, προσφέρει μια συναρπαστική ματιά στη δημιουργική διαδικασία κινηματογραφικών ταινιών όπως το «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης», το οσκαρικό «Όλα για τη Μητέρα μου» και το «Μίλα της».

Επιπλέον του αρχειακού υλικού, περιλαμβάνει την αρχική αφίσα της κάθε ταινίας, πλήρεις λίστες των ηθοποιών και συντελεστών καθώς και ένα δοκίμιο από έναν ισπανό κριτικό ταινιών.

Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει σύντομα από την Taschen.

Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Στα γυρίσματα του "The Law of Desire" (1987). Φωτογραφία των αδερφών Αλμοδόβαρ, Αγκουστίν και Πέδρο (ο οποίος προσποιείται ότι έχει αποκοιμηθεί). Έστησαν τη δική τους εταιρεία παραγωγής την El Deseo για να γυρίσουν την ταινία. Φωτο: Jorge Aparicio © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» (1988). Στο σπίτι της Πέπα, η Λουτσία (Julieta Serrano) κλέβει τα όπλα από δύο αστυνομικούς που έχουν κοιμηθεί αφού ήπιαν το γκασπάτσο. Σημαδεύει την Πέπα ενώ της εξομολογείται ότι σκοπεύει να σκοτώσει τον Ιβάν. Φωτο: Macusa Cores © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Tie Me Up! Tie Me Down!" (1990). Ο Ricki (Antonio Banderas) και η Marina (Victoria Abril) στη “διάσημη” ερωτική σκηνή που λογοκρίθηκε στην Αμερική. Φωτο: Jorge Aparicio, Mimmo Cattarinich © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ψηλά Τακούνια" (1991). Ο Αλμοδόβαρ ακούει την πρόβα της Victoria Abril και της Marisa Paredes Φωτο: Mimmo Cattarinich © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Kika" (1993). Ο Αλμοδόβαρ κάνει πρόβες με την Rossy de Palma και την Verónica Forqué. Φωτο: Jean-Marie Leroy © El Deseo
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
“The Flower of My Secret” (1995). Ο Pedro Almodóvar και η Marisa Paredes κάνου πρόβα σε μια ερωτική σκηνή. Φωτο: Jean-Marie Leroy © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Μίλα της" (2002). Το σώμα της Alicia (Leonor Watling) όπως το άφησαν οι νοσοκόμες. Το φως είναι απαλό και ευχάριστο. Η lava lamp είναι το μόνο πράγμα που κινείται στο δωμάτιο. Φωτο: Miguel Bracho © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Μίλα της" (2002). Η κάμερα γίνεται ο ταύρος που χτυπάει την Lydia González (Rosario Flores) με δραματικό τρόπο. Αποτέλεσμα αυτού του χτυπήματος είναι η ταυρομάχος να πέσει σε κώμα. Φωτο: Miguel Bracho © El Deseo
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Κακή Εκπαίδευση" (2004). Η Zahara (Gael García Bernal) τραγουδάει το κλασικό “Quizás, quizás, quizás”. Το τραγούδι είναι πασίγνωστο στην εκτέλεση του Nat King Cole. Φωτο: Diego López Calvín © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Στα γυρίσματα της ταινίας "Κακή Εκπαίδευση" (2004). Αγόρια σε σειρά κάνουν γυμναστική. Πέδρο Αλμοδόβαρ: “Ήθελα να κάνω τη λήψη από ψηλά διότι η πρόθεσή μου ήταν να δώσω στον θεατή την εντύπωση ότι τα αγόρια έχουν πυροβοληθεί." Φωτο: Diego López Calvín © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Volver" (2006). Κοντινό πλάνο της Πενέλοπε Κρουζ. Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Volver" (2006). Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ραγισμένες αγκαλιές" (2009). Η Πενέλοπε Κρουζ ως Μέριλιν Μονρόε κατά τη διάρκεια των δοκιμών για τα ρούχα και το μακιγιάζ. Πέδρο Αλμοδόβαρ: “Σε αυτή τη σκηνή, η Πενέλοπε Κρουζ δείχνει ότι υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικές ηθοποιοί μέσα της. Ανάλογα με την περούκα και το ύφος μπορεί να είναι η Μέριλιν ή η Όντρεϊ Χέπμπορν." Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ραγισμένες αγκαλιές" (2009). Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
“Kika” (1993). Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κάνει πρόβες με τον Santiago Lajusticia και την Rossy de Palma. Φωτο: Jean-Marie Leroy © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Ραγισμένες αγκαλιές" (2009). Φωτο: Paola Ardizzoni, Emilio Pereda © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
"Το δέρμα που κατοικώ" (2011). Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ και ο Αντόνιο Μπαντέρας αστειεύονται στα γυρίσματα. Φωτο: José Haro © El Deseo.
Να πώς ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μάγεψε τον πλανήτη άμα τη εμφανίσει του Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου
Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Το πίσω ράφι/ Έλενα Χουζούρη «Δυο φορές αθώα»

Το Πίσω Ράφι / Έλενα Χουζούρη: «Δεν ξεχάσαμε απλώς την ταυτότητά μας, την κλοτσήσαμε»

Στο μυθιστόρημά της «Δυο φορές αθώα» η συγγραφέας θέτει το ερώτημα «τι σημαίνει πια πατρίδα», επικεντρώνοντας στην αίσθηση του ξεριζωμού και της ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ