ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Τα έργα του Erizku είναι πλούσια σε αναφορές στην κλασική τέχνη και pop statements.
0

Από προχθές όλος ο πλανήτης μιλά για την φωτογραφία της Beyonce, μέσω της οποίας ανακοίνωσε πως είναι έγκυος και περιμένει δίδυμα. Το internet παρέλυσε και αυτή τη στιγμή στο Instagram η φωτογραφία μετρά 9,1 εκατομμύρια likes, σπάζοντας κάθε ρεκόρ.

Χθες η τραγουδίστρια επέστρεψε με περισσότερες φωτογραφίες, μέσω του ιστότοπού της. Από τις πιο χαρακτηριστικές, εκείνη που ποζάρει καθισμένη στην οροφή ενός παλιού κόκκινου αυτοκινήτου γεμάτο λουλούδια και η εμπνευσμένη από τον πίνακα του Sandro Botticelli «The Birth of Venus», στην οποία ποζάρει γυμνή κρατώντας τη φουσκωμένη κοιλιά της. Στις φωτογραφίες δεν αναφέρονται credits, η παλιά κόκκινη Πόρσε με τα λουλούδια, πρόδωσε τον καλλιτέχνη που κρύβεται πίσω από το πρωτοποριακό project, με τα έντονα χρώματα και τις ροκοκό αναφορές. Πρόκειται για τον Awol Erizku, έναν 28χρονο multimedia artist, και το αυτοκίνητο είναι δικό του έργο με τίτλο "Ask the Dust". Ο ίδιος επιβεβαίωσε πως είναι υπεύθυνος για αυτές τις φωτογραφίες μονάχα λίγες ώρες πριν. Μάλιστα, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεται με την Queen Bey. Εκείνος είναι που έχει τραβήξει την σχεδόν iconic φωτογραφία της βασίλισσας της r n'b με τον σύζυγό της JAY Z μπροστά από τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2014.

Γεννημένος στην Αιθιοπία το 1988, μεγαλωμένος στο Bronx και με βάση το Λος Άντζελες, ο καλλιτέχνης ξεκίνησε ως φωτογράφος (είναι απόφοιτος του Yale School of Art, από όπου και πήρε Master στις καλές τέχνες), αλλά σταδιακά άρχισε να καταπιάνεται και με άλλες μορφές τέχνης, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, ο κινηματογράφος και τελευταία η μουσική, πολλές φορές μάλιστα συνδυάζοντάς τες μεταξύ τους.

Τα έργα του Erizku είναι πλούσια σε αναφορές στην κλασική τέχνη και pop statements. Έτσι και στην φωτογράφιση της Beyonce πολλοί αναγνωρίζουν επιρροές από τον Gustav Klimt έως τη Frida Khalo και την Παναγία της Γουανδαλούπης, αλλά και του Νιγηριανού καλλιτέχνη Kehinde Wiley. Χαρακτηριστικό δείγμα, η τάση του να «πειράζει» κλασικά έργα όπως το “Girl with a Pearl Earring” και το “Lady with an Ermine” του Ντα Βίντσι χρησιμοποιώντας μοντέλα αφροαμερικανικής καταγωγής.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
O Awol Erizku έχει τραβήξει την σχεδόν iconic φωτογραφία της βασίλισσας της r n'b με τον σύζυγό της JAY Z μπροστά από τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι το 2014.

Τελευταία ο καλλιτέχνης τράβηξε την προσοχή του κόσμου των εικαστικών με την ατομική έκθεση “I Was Going to Call It Your Name, but You Didn't Let Me” που άνοιξε στην γκαλερί Nina Johnson στο Μαϊάμι τον περασμένο Νοέμβριο. Η έκθεση διατρέχεται από το σχέδιο ενός γυναικείου χεριού, σε διαφορετικές φόρμες και απεικονίσεις, με προσεγμένο μανικιούρ σε διάφορα χρώματα που κρατά ένα τριαντάφυλλο. Πρόκειται για ένα εμβληματικό σχέδιο που συναντά κανείς έξω από όλα τα νυχάδικα στο Νότιο Μπρονξ όπου και μεγάλωσε ο Erizku. Το «χέρι», μια μετα – γουραρχολική προσέγγιση της pop art -  έχει ήδη γίνει χαρακτηριστικό έργο του.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
To “Same Ol’ Mistakes”, έργο με τίτλο δανεισμένο από το κομμάτι της RiRi από την τελευταία τη δισκογραφική δουλειά ΑΝΤΙ.
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Το «χέρι» έχει ήδη γίνει χαρακτηριστικό έργο του Erizku.

Κάθε έργο που περιλαμβάνονταν στην έκθεση είχε και το όνομα ενός τραγουδιού το οποίο περιλαμβάνονταν σε ένα mixtape που επιμελήθηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, σε μια προσπάθεια του να ενώσει την μουσική με τα εικαστικά. Θεωρεί πως η μουσική μπορεί να φέρει ανθρώπους με διαφορετικές καταβολές στον χώρο μιας γκαλερί. «Αν γουστάρεις τη μουσική, νιώθεις απευθείας ότι είσαι αποδεκτός σε αυτόν τον χώρο», έχει δηλώσει. Οι συνεργασίες του άλλωστε με ράπερ όπως ο A$AP Rocky και ο MeLo-X κρατούν χρόνια.

Μάλιστα, δύο από τα έργα της έκθεσης “I Was Going to Call It Your Name” έχουν πάρει τον τίτλο τους από κομμάτια του Drake και της Rihanna. Ο Erizku σε συνέντευξή του, είπε για το “Same Ol’ Mistakes”, έργο με τίτλο δανεισμένο από το κομμάτι της RiRi από την τελευταία τη δισκογραφική δουλειά ΑΝΤΙ. «Η Rihanna είναι η φωνή της γενιάς και ταυτόχρονα ένα σύμβολο της ιδέας που έχουμε για την ομορφιά. Είναι ωραίο που μπορεί να δει κανείς αυτά τα δύο να συνυπάρχουν στο ίδιο περιβάλλον».

Θα έλεγε κανείς ότι το μήνυμα που θέλει να περάσει ο Awol Erizku είναι το “Black is Beautiful”, προβάλλοντας καθημερινούς κώδικες της αισθητικής των αφροαμερικανών και το πως οι ίδιοι αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους, τη μόδα, την ομορφιά, όπως ακριβώς συνέβη και στο Black Arts Movement την δεκαετία του ’70. Ένα μάλλον άκρως δικαιολογημένο revival, αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες στις Η.Π.Α τα τελευταία χρόνια και το πόσο έχει θεριέψει το φάντασμα του ρατσισμού μετά την εκλογή Τραμπ. Είναι μια στιγμή που χρειαζόμαστε περισσότερους Awol Erizku από ποτέ.

Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τις φωτογραφίες της εγκυμονούσας Beyoncé Facebook Twitter

 

Δείτε το βίντεο με τον καλλιτέχνη να προετοιμάζει την τελευταία του ατομική έκθεση "I Was Going to Call It Your Name, but You Didn't Let Me"

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ