8 από τις πιο ενδιαφέρουσες μεγάλου μήκους ταινίες του φετινού Φεστιβάλ ΓΚ.Λ.Α.Τ Ταινιών της Θεσσαλονίκης

8 από τις πιο ενδιαφέρουσες μεγάλου μήκους ταινίες του φετινού Φεστιβάλ ΓΚ.Λ.Α.Τ Ταινιών της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ένας νεαρός ερωτεύεται παράφορα τον σύζυγο της αδερφής του, στο φιλμ Soft Lad απ' την Μεγάλη Βρετανία
2

Από τις 23 Σεπτεμβρίου έως την 1η Οκτωβρίου 2016 διοργανώνεται το «18ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Γκ.Λ.Α.Τ. Ταινιών» στο Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης (Λιμάνι). Για τη διεξαγωγή του φεστιβάλ συνεργάζονται η ΜΚΟ «Σύμπραξη για το Κοινωνικό Φύλο» με το «Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης» υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ η διοργάνωση στηρίζεται από το γραφείο EUROPE DIRECT του Δήμου Θεσσαλονίκης, ξένες αποστολές (Πρεσβεία Νορβηγίας και Νορβηγικό Ινστιτούτο, Πρεσβεία της Σουηδίας, Γενικό Προξενείο της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη και Γαλλικό Ινστιτούτο, Γερμανικό Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης), από γκέι-λεσβιακές-τρανς οργανώσεις (Homophonia – Thessaloniki Pride, ΛΟΘ, ΣΥΔ), τη ΜΚΟ PRAKSIS – Πρόσβαση σε Προσιτά Φάρμακα και από ΜΜΕ.

«Θα προβληθούν και θα διαγωνιστούν 12 ταινίες μεγάλου μήκους και 32 ταινίες μικρού μήκους, μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2015 και 2016, από 21 χώρες από όλες τις ηπείρους (Αργεντινή, Αυστραλία, Βιετνάμ, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ισραήλ, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Λίβανο, Λουξεμβούργο, Μαλαισία, Νορβηγία, Σερβία, Σιγκαπούρη, Σουηδία, Φιλιππίνες)», εξηγούν οι διοργανωτές. «Οι παραπάνω ταινίες επιλέχτηκαν από περίπου 1.200, από 89 χώρες, οι οποίες υποβλήθηκαν στο φεστιβάλ μας προς κρίση. Οι ταινίες παρέχουν μια ματιά σε χώρες όπου οι πολιτικές και κοινωνικές δομές καθώς και ο τρόπος σκέψης είναι έντονα ανθρωποκεντρικά, αλλά και σε χώρες με έλλειμμα δημοκρατίας και ανθρωπισμού».

Το LIFO.gr επέλεξε και παρουσιάζει 8 από τις φετινές ταινίες που θα προβληθούν στο Φεστιβάλ.

Ριζικά ευτυχισμένος – Fundamentally happy

Σιγκαπούρη, 2015

8 από τις πιο ενδιαφέρουσες μεγάλου μήκους ταινίες του φετινού Φεστιβάλ ΓΚ.Λ.Α.Τ Ταινιών της Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Το πολυσυζητημένο φιλμ των Tan Bee Thiam και Lei Yuan Bin έχει επιλεγεί μέχρι στιγμής στα εξής φεστιβάλ: Tallinn Black Nights Film Festival/Estonia 2015, Jogja-NETPAC Asian Film Festival Jogja/Indonesia 2015, Lima Independent Film Festival/Peru 2016.

Πριν από 20 χρόνια, η Χαμπίμπα, ο σύζυγός της και ο μικρός Έρικ ήταν γείτονες. Όταν ο Έρικ γυρνά, η χαρά της επανένωσης μετατρέπεται σε αποκάλυψη. Ήταν ο μικρός Έρικ που κατά βάθος ήθελε να αποπλανηθεί από τον σύζυγο ή ήταν ο σύζυγος που οδήγησε τον νεαρό να αποδεχτεί τον βιασμό του;

Τετάρτη 28/9, 9 μ.μ.

Χωρίς μέλλον – No future

Ολλανδία, 2015

To φιλμ του Marco Reekers μας γυρίζει στη δεκαετία του '80 με την εικόνα, τη θεματική και τη μουσική του.

Άμστερνταμ, 1980: μια πόλη με ανεργία, καταστολή και παρανομία αναπτύσσει ακτιβισμό και αναζητά το μέλλον της. Η φιλελεύθερη Άννα γνωρίζει τη Sjaak στις καταλήψεις...

Πέμπτη 29/9, 7 μ.μ.

Η δεύτερη ζωή των κλεφτών – The second life of thieves

Μαλαισία, 2014

Ο σκηνοθέτης Woo Ming Jin παρουσιάζει μια ιστορία που εμπνεύστηκε απ' τη μυστική ζωή ενός θείου του. Μια ερωτική σχέση δεκαετιών μεταξύ δύο ανδρών, κρυφή από τις γυναίκες και τα παιδιά τους. Τελικά, ο Λάι φεύγει με τη γυναίκα του Ταν. «Γιατί έφυγε;» διερωτάται ο Ταν.

Πέμπτη 29/9, 9 μ.μ.

 

Η ανεύρεση της Φογκ – Finding Phong

Βιετνάμ, 2015

Σε σκηνοθεσία των Swann Dubus και Tran Phuong Thao, αυτό το ντοκιμαντέρ από το Βιετνάμ καταγράφει την ιστορία της Φογκ, που θέλει να φτιάξει το σώμα της σύμφωνα με το κοινωνικό της φύλο. Η μητέρα της αντιδρά, ο πατέρας της δεν έχει ταμπού, η νέα ζωή της –όπως καταγράφεται απ' την κάμερα– θα είναι πολύ διαφορετική.

Παρασκευή 30/9, 9 μ.μ. 

 

Ακολουθεί συζήτηση με τον σκηνοθέτη και την ίδια τη Φογκ, η οποία θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη για την προβολή.

Αφελής – Soft Lad

Μεγάλη Βρετανία, 2014

Ένας νεαρός ερωτεύεται παράφορα τον σύζυγο της αδερφής του. Ο εραστής-σύζυγος μάχεται με τα συναισθήματά του.

Σκηνοθεσία: Leon Lopez

East End Film Festival, Λονδίνο, 2015, Q Film Festival, Τζακάρτα, 2015

Τρίτη 27/9, 9 μ.μ.

 

Βασίλισσες με καρδιά – Queen of Hearts

Αργεντινή, 2015

Ο Συνεταιρισμός AR/TV Trans είναι ένα θέατρο από εκδιδόμενες τρανς. Οι ίδιες μιλούν για τη ζωή και την προσπάθειά τους για αποδοχή.

Σκηνοθεσία: Guillermo Bergandi 

CINELATINO 28èmes Rencontres de Toulouse/Γαλλία 2016, Muestra Internacional de Cine Lgbti Valladolid [βραβείο]/Ισπανία, 2016 

Δευτέρα 26/9, 9 μ.μ.

 

Σκιές από χθες – Shadows of Yesterday

Φιλιππίνες, 2015

Βρισκόμαστε στη Μανίλα, καθώς η χώρα είναι σε ετοιμοπόλεμη κατάσταση λόγω κυβερνητικών σκανδάλων. Ο Νάθαν, φωτογράφος, καλύπτει δημοσιογραφικά τα συλλαλητήρια και γνωρίζει τον ακτιβιστή φοιτητή Έμαν. Έχουν διαφορετικά ιδεώδη και αρχές και αρχικά συγκρούονται...

Σκηνοθεσία: Rosswil H. Hilario

Philippine Premiere Night 2015, Durban Gay and Lesbian Film Festival 2015, Q! Film Festival 2015

Κυριακή 25/9, 9 μ.μ.

Εκάζ – Ekaj

ΗΠΑ, 2015

Ο Εκάζ ζει εκπορνευόμενος στη Νέα Υόρκη. Βλέπει τις ελπίδες του να ναυαγούν. Ένας ασθενής που πάσχει από AIDS κι αυτός γίνονται στενοί φίλοι...

Σκηνοθεσία: Cati Gonzalez

Σάββατο 24/9, 9 μ.μ.

 

*Παράλληλα με τις κινηματογραφικές προβολές θα διεξαχθούν 14 συζητήσεις με το κοινό, εκ των οποίων δύο διάρκειας 90 λεπτών, στις οποίες θα εισηγηθούν Έλληνες και ξένοι σκηνοθέτες /-ιδες, καθώς και ειδικοί σε θέματα κοινωνικού φύλου και δικαιωμάτων του ανθρώπου. Επιπλέον, στον χώρο του Μουσείου θα εκτεθούν 40 αφίσες κινηματογραφικών φεστιβάλ από όλο τον κόσμο τα οποία ειδικεύονται στα δικαιώματα του ανθρώπου.

Ελεύθερη είσοδος προβλέπεται για την Επίσημη Έναρξη (Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου, 9 μ.μ. και την προβολή των ταινιών που ακολουθούν), όπως και για την Τελετή Λήξης (Σάββατο 1 Οκτωβρίου, 9 μ.μ. και την προβολή της ταινίας μεγάλου μήκους που θα βραβευτεί). Επίσης, η πρόσβαση σε όλες τις συζητήσεις είναι ελεύθερη.
Το εισιτήριο κοστίζει 5 ευρώ για κάθε προβολή, ενώ το ημερήσιο κοστίζει 8 ευρώ. Το πλήρες πρόγραμμα είναι εδώ

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στο νέο πολυποστ της ΟΑΣΗΣ, έξι μορφές γίνονται έξι κάρτες ενός tarot της εποχής:ο Jonathan Anderson που κοιτάζει το μέλλον, η Metropolis που χάνει την queer αφή της, η Greer Lankton που ξαναγεννά το σώμα της, ο Udo Kier που σπάει την εικόνα, ο William E. Jones που βλέπει την ιστορία στα σώματα, και η πρώτη queer γενιά του AIDS που επιστρέφει μέσα από το κείμενο του Βρασίδα Καραλή για να ενώσει όλες τις επόμενες.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Οκτώ ιστορίες που κοιτούν την εποχή κατευθείαν στα μάτια και βλέπουν λίγο πιο βαθιά απ’ όσο θα περίμενες. Η Tina Brown που ξεγυμνώνει την αλήθεια των new media, ο Tillmans που κρατά ένα τραγούδι αθάνατο, η νύχτα του Chengdu που χάνεται μπροστά μας, το wool-camp σαν μικρή τελετουργία επιβίωσης, ο Hujar που φωτογράφιζε ψυχές, η Swinton που κουβαλά φως για όσους έφυγαν, ο νέος «Φρανκενστάιν» ως καθρέφτης της πατριαρχίας και ο Λαπαθιώτης που βρίσκει ξανά στόμα στη σκηνή. Διαφορετικά μεταξύ τους, συντονίζονται σαν ένας χάρτης του τώρα, λαμπερός, σκοτεινός, ακριβής.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
 Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

σχόλια

1 σχόλια