Μαύρο Γάλα της Αυγής

Μαύρο Γάλα της Αυγής Facebook Twitter
3

1. Το βιβλίο: Τετρακόσιες εβδομήντα μία σελίδες που διαβάζονται απνευστί μεν, με χαρακάκι, πέντε-έξι μολύβια και στυλό δε. Έμπειρος ο συγγραφέας, παλαίμαχο μέλος της παρέας που εδώ και είκοσι έτη υπογράφει λίαν ενδιαφέρουσες έρευνες, τόσο για πράγματα που συγκλονίζουν το πανελλήνιο όσο (και αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό) και για πράγματα που αρχικώς περνάνε απαρατήρητα, θεωρούνται τριτεύοντα, αμελητέες αμυχές στο κοινωνικό σώμα. Η ομάδα είναι ο Ιός της Κυριακής, ο συγγραφέας είναι ο Δημήτρης Ψαρράς (1953). Το βιβλίο είναι η Μαύρη Βίβλος της Χρυσής Αυγής (εκδ. Πόλις) και είναι σίγουρος ότι θα γίνει ταχέως

μπεστ-σέλερ, ακριβώς όπως και ο τόμος Βαϊμάρη - Η ανάπηρη δημοκρατία 1918-1933 του Heinrich A. Winkler (μτφρ. Άντζη Σαλταμπάση, εκδ. Πόλις), που έφτασε αισίως στην έκτη έκδοση και συνεχίζει να καλπάζει. Ο αναγνώστης θα βρει στεγασμένα εδώ όλα όσα θα ήθελε να μάθει για τη Χρυσή Αυγή, τα πρώτα της σκιρτήματα, τους ελιγμούς και μαιάνδρους της στην ελληνική πολιτική και κοινωνική ζωή, τα πεζοδρομιακά της, σύμφωνα με την ίδια, τη δράση των μελών της, τα έντυπά της, τους σφοδρούς διαγκωνισμούς της με τα άλλα ακροδεξιά και υπερεθνικιστικά μορφώματα, το πώς κατόρθωσε να τα σαρώσει και να αναλάβει την πρωτοκαθεδρία του ακροδεξιού χώρου και να διεισδύσει στις λαϊκές μάζες. Επίσης, θα μάθει ποιες είναι οι σχέσεις της Χρυσής Αυγής με τη θεωρία, τη λογοτεχνία και τη μουσική. Θα διαπιστώσει ότι η εν λόγω οργάνωση και οι συγγενείς της στην Ευρώπη συγκροτούν τη θεωρητική σκευή τους από ένα οιστρηλατημένο copy-paste χιτλερικών κειμένων, ότι περισσότερο εμπνέονται από τον γερμανικό ναζισμό παρά από τον ιταλικό φασισμό του Μπενίτο Μουσολίνι και ότι με άκρατο λαϊκισμό και τακτικισμό επιδιώκουν να προσαρμόσουν τις θέσεις τους και τη ρητορική τους σε άλλα, διάχυτα αντιδραστικά ρεύματα προς άγραν οπαδών και διεύρυνση της ισχύος τους. Δεν πρόκειται για έναν αιφνίδιο εφιάλτη, για ένα αναπάντεχο άλμα στην άβυσσο, για ένα απρόβλεπτο κατέβασμα του διακόπτη με συνέπεια την καταβύθιση στο έρεβος, αλλά για μια εκκόλαψη που, όπως δείχνει λίαν τεκμηριωμένα ο Δημήτρης Ψαρράς, βρήκε, και εξακολουθεί να βρίσκει, έδαφος. Τα αποσπάσματα που ακολουθούν είναι από το Καταστατικό της Οργάνωσης και από τον Εσωτερικό Κώδικα, και τα βρίσκουμε στις σελίδες 59-62 του βιβλίου.

2. Διαλεχτά Αποσπάσματα: «Ο εθνικοσοσιαλιστής Αρχηγός είναι ο παράκλητος που ενσαρκώνει τη μυστική φωνή του Αίματος […] ο υπέροχος απλοποιητής της θεωρίας και ο εξαγνιστής της πράξεως […]. Πλάι στα σκωληκόβρωτα ερείπια των δημοκρατικών κρατών βλέπαμε να φαντάζουν επιβλητικά τα οικοδομήματα των εθνών που είχαν την τύχη να οδηγούνται από μια ηγετική φυσιογνωμία. Η Γερμανία του Χίτλερ είναι φυσικά το λαμπρότερο απ’ αυτά, αλλά όχι και το μοναδικό.

Έτσι, η επιλογή μας είναι ξεκάθαρη. Πιστεύουμε στην Αρχή του Αρχηγού ως θεμέλιο πολιτειακής νομιμότητας […]. Απαγορεύεται εντός των γραφείων η ελευθεριάζουσα και αναρχούμενη εμφάνιση: απεριποίητα και μακριά μαλλιά και μούσια, ακατάστατη και έξαλλη αμφίεση, κάπνισμα, διότι αποτελεί δείγμα του ανεύθυνου και ασύδοτου τρόπου ζωής που δεσπόζει σήμερα στην κοινωνία μας και τον οποίο το εθνικοσοσιαλιστικό ήθος πολεμά αμείλικτα».

 

3. Εξ οικείων τα βέλη: Η πολυετής δράση δεν μπορεί να είναι αρραγής. Το συμπαγές μπάζει. Ο Αρχηγός δέχεται και αυτός επικρίσεις, πυρά, βέλη παλαιών φίλων ή/και οπαδών/υποτακτικών. Ο Δημήτρης Ψαρράς παραθέτει παραγράφους, εύγλωττες ασφαλώς, από το πόνημα/καταγγελία Γκρεμίζοντας τον μύθο της Χρυσής Αυγής του Χάρη Κουσουμβρή, παλαιότερα ηγετικού στελέχους και ταμία της οργάνωσης.

Αντιγράφω: «Απορώ με τον εαυτό μου που χρειάστηκε να σπαταλήσει 13 ολόκληρα χρόνια μέσα στο πιο αφύσικο περιβάλλον για να καταλάβει ό,τι πιο απλό σε ένα μόλις λεπτό, “πηδώντας από το ναυάγιο”. Γιατί η Χρυσή Αυγή […] δεν είναι παρά ένα κοινό, “ιδεολογικοφανές” ναυάγιο, ριγμένο στην ξέρα από έναν λαδωμένο “καπετάνιο”, ο οποίος αποζητά τα χρήματα της ασφάλειας». Ο οποίος «καπετάνιος», σύμφωνα με τον Κουσουμβρή, «αιωρείται μεταξύ Βασιλείας, Παγανισμού, Ορθοδοξίας, Αρχαιολατρείας, Επταετίας και Γεωργίου Παπαδοπούλου, παρ’ ολίγον Βουδισμού, Παλαιοημερολογιτισμού, Αγαμίας, Αντιφεμινισμού, 4ης Αυγούστου, Αστυνομοκρατίας, Παρα-καπιταλισμού και ατελείωτων συγχυσμένων καταστάσεων»

(σ. 245). Για την ίδια την οργάνωση αποφαίνεται: «Τίποτα δεν θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη Χρυσή Αυγή ως έναν ιδεολογικό έστω οργανισμό. Ένας παρανοϊκός αχταρμάς και πολύ της πάει! Ένα δηλαδή αυθεντικό παραμάγαζο όπου, μέσα σε σύγχυση ιδεών, θα μπορούσαν να κοντρολαριστούν ευκολότερα και να εξωθηθούν προς διάφορες κατευθύνσεις νεαρά άτομα προς υπηρέτηση αλλοτρίων συμφερόντων».

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

3 σχόλια
Δεν έχει καμία σημασία φίλε Νίκο.Η Χρυσή Αυγή έλκει αυτή τη στιγμή το κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας που αισθάνεται μειονεκτικά για μια σειρά από λόγους,με την προσδοκία της εύκολης ανόδου στην επιφάνεια, όπως ακριβώς τράβηξε το ίδιο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας η φούσκα του χρηματιστηρίου με την προσδοκία του εύκολου πλουτισμού.Οπως τότε δεν τους ενδιέφερε καθόλου, ούτε εξ άλλου ήταν σε θέση να γνωρίζουν που ακριβώς επένδυαν, έτσι συμβαίνει και τώρα.Το αποτέλεσμα βέβαια και τότε και τώρα είναι προδιαγεγραμμένο.
Ξεκίνησα την ανάγνωση. Βρίσκομαι στο κεφάλαιο που περιγράφει τα πρώιμα στάδια της οργάνωσης. Το περιοδικό ''Χρυσή Αυγή'' έβγαινε ολιγοσέλιδο και με φτωχά μέσα, αλλά ήταν ξεκάθαρα Εθνικοσοσιαλιστικού περιεχομένου. Το άλλο Εθνικιστικό περιοδικό της εποχής ήταν το ''Κίνημα'', το οποίο έλεγε ότι ''εμείς είμαστε Έλληνες Εθνικιστές, όχι φασίστες, ούτε Εθνικοσοσιαλιστές, διότι δεν μας ενδιαφέρει τι έκαναν ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι στις χώρες τους''. Το επιχείρημα αυτό το χρησιμοποιεί σήμερα κατά κόρον ο συνονόματός μου, ο οποίος ήταν και παραήταν Εθνικοσοσιαλιστής. Απλώς τώρα τα σκουπίζει κάτω από το χαλί διότι χρειάζεται τα ψηφαλάκια των εθνικοφρόνων υπερσυντηρητικών, οι οποίοι δεν πολυκάνουν κέφι τα πολλά πολλά με ''χάιλ Χίτλερ'' και παγανιστικές δοξασίες. Γι'αυτό και εκφράζεται ευνοϊκά για την Επταετία και τους βασιλείς. Τα επιχειρήματα που οι Χρυσαυγίτες χρησιμοποιούν στην τηλεόραση τα έχουν επεξεργαστεί πολύ καλά επί χρόνια και γι'αυτό δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα μαζί τους στα πάνελ οι απροετοίμαστοι δημοσιογράφοι, οι οποίοι δεν γνωρίζουν και πολύ καλά τα πράγματα. Όσο και να γκαρίζουν οι κύριοι και Ναζί ήταν και παγανιστές ήταν και ύμνους για τον Χίτλερ έγραψαν... Αυτά να τα βλέπουν όσοι σκέφτονται να τους ακολουθήσουν μόνο και μόνο γιατί δεν έκλεψαν...
«Μαύρο Γάλα της Αυγής»http://www.celan-projekt.de/todesfuge-deutsch.htmlhttp://www.celan-projekt.de/todesfuge-englisch.htmlhttp://www.youtube.com/watch?v=gVwLqEHDCQE»Schwarze Milch der Frühe wir trinken sie abends wir trinken sie mittags und morgens wir trinken sie nachts wir trinken und trinken wir schaufeln ein Grab in den Lüften da liegt man nicht eng««Black milk of daybreak we drink it at evening we drink it at midday and morning we drink it at night we drink and we drink we shovel a grave in the air there you won't lie too cramped»